Ik had bij de intake alleen een.informatief gesprek over het traject. De voorbereidingen,de familiestamboom.
Ik had bij de intake in Maastricht een informatief gesprek en bloed afname. Stamboom was bij ons niet van toepassing en overige informatie volgde later bij de intake in Utrecht.
Bedankt voor jullie reacties Malibuu en Meisje1977! Bij de afspraak met de klinisch geneticus (die ook de intake gaat leiden) hadden we al een stamboom gemaakt, dus ik verwacht dat dat deze keer niet meer nodig is. Malibuu waarom hadden ze bloed geprikt? Is dat voor het ontwikkelen van de test? Of komt dat pas veel later?
Wij hebben in ons behandelend ziekenhuis bloedgeprikt. Wel informatie over bloedafname voor verdere familie. bij ons moest fam blied geven om de test te ontwikkelen
Volgens mij om een en ander in je bloed te kunnen checken; of je geen hiv/hepatitis hebt, hoe je vruchtbaarheid is etc.. Was iig niet voor het ontwikkelen van de test; daar was bij ons al eerder bloed voor afgenomen (DNA onderzoek)
@lieke: bedankt voor je reactie. Pfoeh, dat vind ik nog vrij lang duren inderdaad. Helemaal omdat men aangeeft dat er vrijwel geen wachtlijst is. Ik hoop stiekem dat we iets eerder kunnen beginnen. We wachten het maar af. Jij veel succes deze poging! @Ditbenik: dat is fijn aan dit forum inderdaad. Hier hadden we in Maastricht alleen een gesprek om uit te leggen wat er in onze specifieke situatie gaat gebeuren, hoe lang het ontwikkelen van de test op zich laat wachten, wat de kansen zijn, etc. We hadden toen ook bloed mogen prikken voor de ontwikkeling van de test, maar hebben toen besloten dat op een later moment te doen. Met de kennis van nu had ik het misschien toch nu al willen doen.
Meisje lief dat je er naar vraagt. ja ging goed even afwachten hoeveel eicellen er uiteindelijk zijn, waren namelijk nog 3 van 13mm ze hoopt dat die morgen alsnog 14mm zijn geworden dan kunnen ze ook meedoen. Heb morgen ochtend de punctie. Als er bruikbare zijn krijg ik die volgende week vrijdag terug geplaatst afwachten dus.
Lieke, heel veel succes morgen met de punctie ... Hopelijk valt het allemaal mee en is de uitkomst positief ... Liefs Angela
He dames, mijn dag is gister even helemaal overhoop gezet. Tijdens de punctie kwamen we maar op 4 eicellen, dit was voor ons al een grote tegenvaller. Helaas kwam er nog slechter nieuws achter aan, bij mijn man geen levende zaadcellen gevonden. Heb gister heel veel gehuild, dit was namelijk de 3e poging. Hoe alles nu komt weet ik even niet, weet dat we over een aantal weken een gesprek hebben met het ziekenhuis en dan maar verder horen. Voor nu maar even lief zijn voor mezelf en voor elkaar. De 4 eicellen die ze hebben verkregen gingen ze de kwaliteit van bekijken of het de moeite waard was om ze in te vriezen. Heel jammer, kan het gelukkig vandaag allemaal alweer iets positiever inzien.
Jeetje wat een enorme tegenvaller zeg kan mij indenken dat dit hard aankwam. Brutale vraag was het bekend dat jouw man zaad van mindere kwaliteit heeft?
Lieke, jeetje wat een rollercoaster zeg. En wat raar van de uitslag van je man. Je zou bijna zeggen dat er op het lab iets is misgegaan. Nu eerst maar even bijkomen van al het heftige nieuws. Heel veel sterkte!
Wow. Kan me indenken dat dat een fikse klap is. Helemaal zo vanuit het niks. Hoe kan dat zo ineens dan? Sterkte