Lieke, echt vreselijk zeg, als je zulk nieuws te horen krijgt. Hopelijk komt er nog een klein licht puntje dat ze wel ingevroren kunnen worden. Hoe gaat het proces dan verder, als dat wel kan? Wanneer hoor je dat? Sterkte met het verwerken. Gelukkig kunnen jullie goed steun vinden bijelkaar. Dat is enorm fijn! Liefs Angela
Wat een enorme schok moet dat geweest (en nog steeds) zijn voor jullie Lieke. Hopelijk kunnen de eicellen ingevroren worden en kan de poging op een later moment voorgezet worden. Heel veel sterkte in ieder geval!
Nee, nog steeds geen baby, moet zeggen dat ik het inmiddels meer dan beu ben, maar die kleine maakt nog steeds geen aanstalten om z'n gezicht te laten zien...
@tabbey; poeh, aan je ticker zie ik dat je idd al flink ver bent. Hopelijk laat de kleine zich snel zien. Hebben jullie al afspraken over inleiden e.d.? @lieke: hoe gaat het nu, is alles een beetje ingedaald? Ik vind het nog steeds zo naar voor jullie! Hier vandaag bericht gekregen dat de test ontwikkeld is. Nu is het dus echt wachten op de oproep van het UMCG. Weer een stapje verder, spannend maar ook zin in!
Wat spannend Tabbey, hopelijk mag je hem snel in je armen houden! bb1: wow wat snel zeg! Hoe lang heeft het ontwikkelen van de test in totaal geduurd bij jullie? Zijn ze meteen na de intake van pgd begonnen? En als je de oproep hebt gekregen, starten jullie dan met de eerste behandeling?
@ditbenik: we hebben tijdens de laatste IUI-poging bloed laten prikken. Ongeveer een maand geleden nu. Dus idd snel gegaan, maar dat hadden ze ook aangegeven. Ik ben nu vooral benieuwd hoe lang de volgende stap nu gaat duren!
bb1 Wat fijn dat het zo snel is gegaan, top! Hopelijk krijgen jullie nu snel de oproep. Het is best gek he, dat je 'zin' kunt hebben om zo'n traject in te stappen. Ik voel me altijd een beetje bezwaard als ik dat zo uitspreek, want niemand wil dat eigenlijk graag.. maar toch krijg ik er positieve energie van, en kan ik bijna niet wachten om te beginnen. Over 2 weken hebben we de intake, tijd vliegt voorbij Hoe gaat het met de rest van jullie allemaal?
Dankjewel allemaal! Gelukkig voel ik me wel weer een stuk beter, ben over de grootste schok heen. We hebben eind augustus een gesprek bij het ziekenhuis. Dan hoor ik denk ik wat er met de eicellen is gebeurd en hoop dat mn wederhelft weer even een deel mag inleveren al is het maar om te kijken of er zwemmers zijn. Ben dus erg benieuwd. Gelukkig hoeft het hier niet op te houden voor ons, verwacht dat de boel wel weer op gang komt. Willen dan ook niet meer verder in het Umcg maar in Gent. (Tenzij ze nog wat met de eicellen kunnen doen) Voor nu lekker rust even dit idee aan de kant zetten,voor zover dat kan natuurlijk en genieten van het leven. Waarschijnlijk komt het door medicatie die mn vriend heeft gehad, heeft hij eerder ook gehad een aantal jaar geleden en toen was het het zelfde verhaal alleen was het toen nog voor we gingen starten met de pgd toen dat aan het licht kwam. Binnen een half jaar was alles toen weer goed.
Hoi dames! Wat is er weer veel gebeurt. Lieke: wat heftig zeg! Wat een enorme tegenvaller. Hoop dat ze nog wat met de eicellen kunnen doen. Zou mooi zijn als daar nog een mooie gezonde embryo uitvoort komt. Jullie hebben nu al zo veel pech gehad laat dit laatste jullie dan mee zitten. Eva: hoe gaat het met jou? Nieuwe dames: welkom hier! Hoop dat jullie veel steun kunnen halen uit ervaringen en verhalen op dit forum. Hier gaat het goed. Vandaag precies jaar geleden dat wij bericht kregen van umcg dat onze genetische test klaar was. Nu ondertussen ruim 25 weken zwanger na geslaagde poging 2, van 3 bevruchte embryo's 2 zieke en 1 gezonde. Van de gezonde ben ik nu zwanger. Ben nog steeds erg bewust er van dat het echt een groot wonder is dat een inimini embryootje al zo veel heeft mee gemaakt qua onderzoeken en dan word terug geplaatst en zich nesteld en uitgroeid tot een kindje van nu 25 weken zwangerschap. Kan het soms gewoon nog steeds niet geloven. Vind ook nog onwerkelijk dat we straks een kindje in onze armen hebben die de erfelijke ziekte niet heeft en dat dat allemaal mogelijk is gemaakte door de medische wereld.
Wel een prettig idee dat je een oorzaak hebt en niet zo maar ineens zonder reden. Sterkte met de resf van jullie traject @zwangerin, klinkt heel hoopgevend en idd gewoon een gezond kindje. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Wij hebben volgende week een telefonisch consult met de klinisch geneticus. Ik verwacht dan te horen dat we voor intake naar Maastricht mogen. Dus dan zien we wel weer..
Hey meiden! Afgelopen donderdag, 11 augustus, is om 23.48 uur onze zoon Finn geboren. Het is een pittige bevalling geweest die uiteindelijk is geëindigd in een keizersnee vanwege niet vorderende ontsluiting, langdurig gebroken vliezen en vooral omdat conditie van Finn achteruit ging. We zijn nog in het ziekenhuis omdat hij tijdens bevalling infectie opgelopen heeft, maar het gaat allemaal ontzettend goed en donderdag mogen we naar huis en daar verder gaan genieten .
Gefeliciteerd Tabbey!! Wat een mooie naam ook.. Wel heftig hoor zo'n zware bevalling! Nu lekker genieten van jullie zoon!
Tabbey gefeliciteerd!! Wat een mooie naam! Geniet van jullie mooie wondertje! Lill wat fijn dat je een telefonisch consult hebt, zou fijn zijn als de intake snel kan in Maastricht.
Gefeliciteerd! Mooie naam ook hopelijk snel naar huis en genieten van je gezinnetje. Mijn KG heeft een doorverwijs gemaakt voor Maastricht. Pgd is idd al eens gedaan voor mijn aandoening. Ben benieuwd wanmeer we een oproep krijgen, ze kon niks zeggen over wachttijd. Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Waar ik momenteel vooral mee worstel is dat mijn vriend er nog niet klaar voor is. En ik wil eigenlijk niet meer zwanger worden als ik daadwerkelijk blind ben. Ik voel een soort tijdsdruk ofzo. Zeker omdat het traject op zich ook zo zn tijd in beslag neemt. Maar ja.. tis niet anders. Ik zal moeten wachten. En hoe gaat het verder met iedereen?
Hier gaat het goed! De tijd vliegt.. Ga alweer richting de 16 weken.. Kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik moest beginnen met prikken etc.. Gisteren een pretecho gehad.. Wij krijgen weer een kleine dame! heel erg leuk, maar ook heel erg dubbel! Misschien zou het 'makkelijker' zijn als het een jongetje geweest was.. Dan zouden we waarschijnlijk minder gaan vergelijken enzo.. Maar evengoed zijn we heel blij dat dit kleine meisje gezond is; daar kan uiteindelijk geen voorkeur voor geslacht tegenop! Gezondheid is het allerbelangrijkst!