pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Dat is super nieuws (y)

2. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    hallo dames,

Ik ben even weggeweest van alles, wel meegelezen. Maar het hele traject staat momenteel op laag pitje.
    Hoop gebeurd zo te lezen!

Tabbey: gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Scaros: fijn om te lezen dat alles in orde is met de kleine! hele opluchting.

Ik weet dat er nog veel meer is gebeurd, maar is zoveel om te lezen:D
    Lieke wat knap dat jullie besluiten om naar ander ziekenhuis te gaan! hopelijk daar meer kans.

Alle andere dames heel veel succes met het hele traject.

Ik heb 15 september afspraak bij klinisch geneticus. zou dit al eerder hebben, maar kon moeilijk vrij krijgen. dus maar naar mijn vakantie geschoven. Voor mij heeft het geen haast.
    IK zit er wel over na te denken om naar ander ziekenhuis te gaan, maar ben ook tevreden over UMCU. aardige mensen, voel mij er prettig en alles gaat ook prima. het is alleen de innesteling wat niet goed gaat en laats het ontdooien. daar gaan nog even over nadenken.

Verder heb ik wel ander goed nieuws! na ruim 3 jaar hebben we eindelijk ons appartement verkocht!!! zo blij. kan snel gaan ineens. andere makelaar en maand later BAM verkocht. Nu kunnen we verder. wel met een restschuld helaas, maar ja dat was al bekend. ik ben blij dat we nu stapje verder kunnen. grotere woning, meerdere slaapkamers. tuintje. heerlijk, volgende week krijgen we vakantie en dan gaan we op huizenjacht. na mijn vakantie begin ik op mijne nieuwe groep. januari 2017 overdracht van woning en start ik weer met IVF. Dus hoop spannende komen eraan.

3. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie het appartement verkocht hebben! Dat is het begin van het geluk! 😉 Hoop voor jullie dat er een.mooie zwangerschap zal volgen@

4. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wauw!!! Wat fijn!!! Geniet er lekker van!!!

5. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Diddeltje wat fijn dat jullie appartement is verkocht. Hebben jullie al wat woningen gezien die jullie willen gaan bezichtigen.
    voor je het weet is het ook 15 september, wat gaan ze nog vertellen bij dat gesprek?
    Wij hebben dinsdag ons gesprek ben heel benieuwd wat er met mn eitjes is gebeurd en of ze verder nog wat te vertellen hebben.

6. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Scaros wat fijn geniet van je zwangerschap!

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    super dat julie appartement eindelijk is verkocht zeg :)

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Diddeltje: Wat fijn dat jullie appartement na zo'n lange tijd verkocht is :) Heerlijke vooruitzichten zo, dat geeft ook weer positieve energie. Geniet van je vakantie!

Lieke: Succes met het gesprek vandaag! Ben benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen.

Scaros: Wat fijn dat alles goed is met jullie kindje, lijkt me zo bijzonder om het voor het eerst te zien bewegen :) Geniet er lekker van! Vooral nu jullie fijn naar de vk kunnen gaan!

Tabbey: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

9. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wij hebben vorige week maandag de intake voor pgd gehad, in Maastricht. Fijn gesprek met meer duidelijkheid! Het bloed is ook meteen geprikt dus de test is nu in ontwikkeling. De KG zei dat het ongeveer zo'n 6 weken zal duren voordat de test klaar is, dus dat is al erg snel.. de 1e week daarvan is al om :)

Daarnaast krijgen we over een paar weken een gesprek met gynaecoloog, ivf-arts en ivf-verpleegkundige. Dan krijgen we meer info over de hormonen, medicijnen, prikinstructies, de pil enz. Ook krijgen we nog een onderzoek naar onze vruchtbaarheid en gaan ze mijn hormonen nog een keer onderzoeken.

Daarna komen we op de pgd-planninglijst te staan. De arts zei dat we ervan uit moeten gaan dat we begin volgend jaar kunnen starten, maar dat het misschien ook nog wel eens eerder zou kunnen zijn als alles snel verloopt. Ben zo benieuwd!

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie daadwerkelijk met de behandeling konden beginnen?

Ook hebben we te horen gekregen dat het bij ons geen ivf maar icsi gaat worden, omdat er daarbij een grotere kans is op meer embryootjes. Daarnaast komen wij waarschijnlijk bij een testgroep te zitten, waarbij ze de pgd niet op dag 3, maar op dag 5 uitvoeren. Daarmee hebben ze al goede resultaten behaald. Ook hier krijgen we nog meer info over.

Ik ben echt heel erg benieuwd naar alles!

10. bb1

bb1 Lid

28 jul 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    @scaros: wat fijn zeg, gefeliciteerd!

@diddeltje: allereerst gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning. Kan me voorstellen dat dat een opluchting is, na 3 jaar! En in het verlengde daarvan allemaal spannende dingen die eraan zitten te komen. Heel veel succes! Afspraak met klinisch genetica schiet ook al op, nog maar 2 weken. Ook succes daar!

@Lieke: vandaag het gesprek toch? Heel veel succes!

@Ditbenik: fijn dat jullie een goed gesprek gehad hebben en dat alles inmiddels in gang gezet is. Ik kan je niets zeggen over termijnen, want wij wachten ook nog op de oproep. Heel veel succes met wachten nu eerst, hopelijk kunnen jullie snel los!

Ik heb gisteren en vandaag gebeld met het ziekenhuis om te informeren hoe lang het allemaal ongeveer zou duren. Bleek dat er nog geen vervolgacties waren uitgezet. We zaten nog in het 'archief'. Komende vrijdag heb ik nu een telefonische afspraak met een IVF arts. Hopelijk kan zij me meer vertellen over de vervolgstappen en hoe lang het allemaal nog gaat duren. Nog een paar dagen geduld!

11. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Ditbenik: wat fijn dat jullie het gesprek in maastricht hebben gehad en dat de ontwikkeling van de test zo vlot gaat. Begin volgend jaar zou al erg mooi vlot zijn. Wij hebben toen wel langer moeten wachten.
    Ze hebben bij ons ook altijd icsi gedaan.

Bb1: goed zelf er achter aan blijven bellen werkt vaak goed, hopelijk weet je vrijdag meer.

Ik heb vandaag het gesprek gehad, niet veel wijzer van geworden. November pas zaad laten testen en in december pas een telefonische afspraak om de pgd op die 4 eicellen nog in te plannen. Dit jaar word het dus niks meer. Statistisch gezien heb ik met de 4 eicellen die in de vriezer liggen geen kans op een gezonde embryo gaf ze ook al aan.
    Mijn vriend wil zijn zaad dus even laten controleren bij de dokter en als dat goed is dan kijken we even wat we doen. Allemaal afwachten dus.

12. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    We zouden vandaag een vlokkentest hebben maar deze is niet doorgegaan. Ons kindje is vorige week met 10 weken overleden. Het is naar maar wel Opgelucht dat niet zoals bij ons zoontje de keus hebben hoeven maken maar ik zie wel op tegen de miskraam omdat rond deze termijn nogal een heftig kan zijn. Iemand ervaring?

Nu toch maar contact opnemen metvMaastricht, had ik nog niet gedaan door deze toch wel onverwachte zwangerschap.

13. bb1

bb1 Lid

28 jul 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Lieke: zo, dat wordt weer flink lange termijn dus allemaal. Naar zeg. Of is daar een goede reden voor vanuit de medicatie die je partner gebruikt(e) en de tijd die het duurt om dat te herstellen? Sterkte in ieder geval! Ik snap dat jullie zelf al eerder willen controleren.

@Corinne: jeetje, wat verdrietig zeg. Heftig na 10 weken, dan ben je al zo'n eind! Ik heb hetzelfde gehad rond de 10 weken, maar mijn miskraam kwam niet op gang uit zichzelf en ook niet na medicatie. Ik ben uiteindelijk gecuretteerd, dus kan je niet vertellen hoe heftig een miskraam is met een kindje van 10 weken. Misschien weet iemand anders dit. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met dit verlies. Dikke knuffel!

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Corinne wat verdrietig :( heel veel sterkte

15. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Thanks

Net weer in het wkz geweest en ze willen geen risico lopen deze termijn. Betekend dat de miskraam vrijdag opgewekt gaat worden in het wkz. Voor de 2e keer in een half jaar naar die nare grauwe kamer om te bevallen bah!

Wel fijn dat ze zo goed voor me willen zorgen natuurlijk maar toch..

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Corinne wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte vrijdag.

17. bb1

bb1 Lid

28 jul 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte vrijdag! Betekent dit dat ze een bevalling gaan opwekken, doen ze geen curettage?

18. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Corinne heel veel sterkte vrijdag!

19. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Corinne, wat verdrietig zeg!! Ik wil je heel veel sterkte wensen!!

20. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Corinne wat een verschrikkelijk nieuws :( Zo verdrietig dat dit je nog een keer moet overkomen.

Mijn eerste miskraam was een MA met 10 weken, al was het vruchtje nooit verder gegroeid dan een 5-6 weken. Ik denk daarom dat mijn ervaringen daardoor niet echt relevant zullen zijn..

Heel veel sterkte vrijdag en de komende tijd!

Deel Deze Pagina