11 is niet verkeerd! Hopelijk gaan ze nog een beetje actiever groeien nu. Succes met de volgende prikdagen, fijn dat ze vrijdag al weer een echo maken.
Dames, ik wil jullie toch een beetje opbeuren met mijn goede nieuws. Vooral Lill: percentages en statistieken zeggen inderdaad niet alles. Wij hadden er ook maar heel weinig hoop op, maar je hebt er maar één goed nodig. Nu dus het goede nieuws: We hadden een goede echo, met een hartslag! Ik dacht dat ik 6 weken was, maar blijkbaar ben ik al 6 weken + 6 dagen. Het is echt leuk om opeens bijna een week minder lang te moeten wachten . Hcg was heel goed gestegen en mijn progesteron was nog steeds niet wauw, maar ook wel gestegen. En met de goede echo en de zichtbare hartslag, moet ik mij niet teveel zorgen maken over die progesteron volgens de gynaecoloog. We springen nog steeds geen gat in de lucht, maar proberen toch stilletjes aan een beetje blij te zijn en te dromen. Volgende echo binnen 3 weken, als ik zo lang kan wachten . @ bb1: hopelijk vrijdag een goede vooruitgang te zien! @ Corinne: ik hoop echt dat je nog mag starten. Eerst is er nog meer dan plaats genoeg en dan opeens niets meer . Ze beseffen hopelijk toch dat ze met de gevoelens van mensen bezig zijn. Succes allemaal!
Wat ontzetend fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen. Dat geeft toch weer goede hoop. Ik snap heel goed dat jullie voorzichtig zujn met jullie hoop. Maar voor nu is het toch een heel mooie echo. Super fijn voor jullie!!
@meisje: ja, dat zou het heel goed kunnen zijn inderdaad. (en ik weet het ook niet zeker natuurlijk!) Dan is het wel belangrijk om het tijdig te weten. Lijkt me wel onzeker trouwens deze jaren. Of lukt het wel om dat los te laten? @Corinne: fijn dat ze in ieder geval gaan proberen je alsnog te plannen. En eerlijk ook dat ze aangeven dat de fout bij het ziekenhuis ligt. Hopelijk snel bericht! @Lathinka: wat fijn dat jullie een kloppend hartje gezien hebben! Daarvan wordt het toch weer iets meer echt. Het blijven spannende tijden, maar deze mijlpaal hebben jullie maar mooi weer bereikt! En zomaar ineens bijna een week cadeau, dat is ook fijn. Wel jammer dat jullie niet even wat vaker voor een echo mogen komen. 3 weken is wel erg lang zeg, helemaal gezien jullie verleden! De echo gisteren was de eerste follikelmeting. Ik had eigenlijk al wat meer/grotere follikels verwacht, maar dat komt omdat ik bij de OI en IUI vaak al rond dag 12/13 een eisprong had. Dat ging altijd supersnel! Dat is nu absoluut niet het geval. De arts gaf ook aan dat het allemaal prima verliep. De score van 11 vind ik lastig. Het is zo'n afvalrace straks! Dus van mij mogen er nog wel een paar meer mee gaan groeien. Ook het baarmoederslijmvlies was nog dun. Hopelijk is m'n lichaam nu druk bezig! Erg benieuwd hoe het er morgen uitziet en wanneer uiteindelijk de punctie gaat plaatsvinden. Ik ga er nu vanuit dat het ergens volgende week zal zijn.
bb1 nee dat valt wel mee. Ik denk nu maar wat niet weet wat niet deert 11 is een mooi getal/. Wie weet groeit er nog wat bij Succes vandaag
Weer gebeld en het is geregeld. A.s gesprek, planning en prikinstructie. Over een paar weken zitten we ook in de mmm. Spannend en toch ook zin in.
@Corinne: Inderdaad wordt de wens groter omdat het bij 15 weken toch al een redelijk kindje was.. Dat is wel heftig om te zien, hadden we ons nooit voorgesteld.. Wij willen inderdaad eerst PGD proberen, lukt dat niet dan kijken we verder. Een man, ook die van mij, zou zich er sneller bij neer kunnen leggen, maar als vrouw zijnde is dat toch anders, je voelt en wilt van alles. Hebben jullie al een kindje of doen jullie PGD voor jullie 1e kindje? Fijn dat jullie alsnog z.s.m. kunnen starten. Vervelend die verwarring bij het ziekenhuis. Gelukkig is het opgelost, goed begin van het weekend @Lill & Lathinka; het duurt inderdaad lang voordat de vlokkentest plaats vindt. Ik was toen 12,5 week en wist al vanaf 7 weken dat het niet van PGD was... Dat is echt heftig en dan vervolgens 1,5 week wachten tot de uitslag, was dus 14 weken toen ik de uitslag kreeg en toen nog een week totdat de bevalling opgewekt werd. Ik had geen keuze voor curretage omdat het kindje daarvoor te groot was. Erg heftig hoor Lathinka als je erachter komt dat het vruchtje niet meer leefde.. @Lathinka: dankje! Tot nu toe gaat het goed met de hormonen etc. Ik heb niet veel "last" van de zwangerschap begin dit jaar. Maar vergeten doe ik het nooit. Misschien volgende week wel meer last ervan omdat je dan weer in die stoel ligt voor de echo.. We gaan het zien. Kan me voorstellen dat het heftig is als het verdriet terug komt. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan met je zwangerschap en dat je over 3 weken nog steeds een positieve echo krijgt te zien @Cindy: Gelukkig gaat het goed! Lekker laten stromen die tranen Dat hoort er bij haha. @BB1: Dankjewel voor je reactie. Ik moest er wel om lachen haha. Ik vind het heel erg en heftig wat er is gebeurd, maar kijk er nu inderdaad positief tegenaan. Ik kan het toch niet meer terug draaien en weet waarom we daarvoor hebben gekozen. Maar het voelt zo oneerlijk. 11 is een mooie score, ben benieuwd naar de score van vandaag. @Meisje1977: Nog gefeliciteerd met je zoontje. De tijd vliegt inderdaad voorbij. Zelf moet ik maandag voor de 1e echo (startecho) naar Maastricht. Ben benieuwd of het er goed uit ziet. Dan beginnen met de Gonal F.
@chantal, Wij hebben een gezonde dochter van 3. Daarna zwanger van ons zoontje maar toen kwamen ze er met de 20 weken echo er achter dat het niet goed was en besloten de zwangerschap af te breken. Met 23 weken dus bevallen van ons mooie mannetje. Daarna kwam de chromosoomafwijking aan het licht. Vervolgens weer op de normale manier zwanger geraakt maar bleek tijdens de vlokkentest dat het kindje al overleden was. Toen het pgd traject opgestart. Een bewogen jaar dus... Succes maandag, ben benieuwd!
@Corinne: wow wat een heftig jaar Pff 23 weken :x Ik vond het met 15 weken al een behoorlijk kindje, laat staan met 23 weken. En dan nog een keer dat het kindje overleden is.. Pff heftig hoor! Hoop dat PGD voor jullie een mooie mogelijkheid is en dat jullie een gezond kindje krijgen Dankje! Ben ook erg benieuwd
Amai Corinne, jij hebt wat te verduren gehad. Ik hoop dat je het allemaal een plaatsje kan geven. Lukt dat beter met de gezonde dochter die jullie al rondlopen hebben of maakt dat het juist moeilijker? Ik ben wel heel blij voor jou dat ze het toch geregeld hebben dat je kan starten. Dat wachten als je zelf wil starten is niet fijn hé. Pgd is dan toch een fijne oplossing, dat je niet steeds een zwangerschap moet afbreken. Zit de chromosoomafwijking in jouw dna of in dat van je man? Succes hoor!
Met 11 mag je blij zijn BB. Het komt wel goed. De kwaliteit telt hé, niet de kwantiteit. Ik had er ook 10 deze keer, ook al hadden ze de dosis verhoogd, maar ze waren alle 10 rijp en ze zijn alle 10 bevrucht geraakt. Al moet ik toegeven dat het mij tijdens het spuiten ook heel onzeker maakte. Ivm die echo, ik denk dat mijn gynaecologe het te druk heeft. Ze heeft heel veel patiënten overgenomen van een collega die zelf op bevallen staat en ik denk dat ze gewoon geen ruimte heeft om er nog een echo tussen te doen. Dames, heeft er van jullie al iemand gehoord van die "pretecho's"? Ik vind de naam niet zo goed gekozen, want ik vind het eerder een 'geruststelecho', maar ik twijfel toch erg. Ik weet niet of ik 3 weken rustig kan blijven. Na in maart bij de echo van 9 weken gehoord te hebben dat het vruchtje al 2 weken afgestorven was, zit die '9 weken' wat in mijn hoofd (ook al is er nu geen kans meer dat het embryo de chromosoomafwijking heeft, terwijl toen die kans heel groot was). Onze volgende echo is pas op 10 weken en mijne man is nog veel onrustiger en banger. Hij heeft voor mij (achter mijne rug) al een afspraak gemaakt voor een 'pretecho', volgende donderdag, maar ik twijfel of ik het niet beter afbel. In het boekje van 'Kind en gezin' raden ze het duidelijk af. Als jullie een mening hebben, hoor ik het graag.
Ben echt blij met mijn dochter in de moeilijke tijd heeft zij ons echt door de dagen heen getrokken en laten lachen. Je moet dan je bed uit voor haar. Merk wel dat ik nog bezorgder ben, als ze nu ziek is voel ik me nog machtelozer dan voor de geboorte van ons zoontje. Echter is de wens voor nog een kindje steeds sterker. Ik had voor mijn dochter zoiets van ' we zien wel of het lukt, anders kan ik ook gelukkig zijn'. Nu is de drang zo sterk. Ben zelf ook enigskind en dat is iets wat ik voor haar niet wil.. De zin van 'je hebt er al een'! Kan ik ook niet aanhoren, dat zegt niets over de wens die je hebt. Ik blijk dus een gebalanceerde translocatie te hebben.
Corinne je kinderwens kan wel zijn vervuld maar je gezinswens nog niet. Dus logisch dat er een verlangen is. Ik duim voor je
Lastig dat je zo lang moet wachten.. ik weet van de meiden uit het wkz die ook de zwangerschap hebben afgebroken in dezelfde periode als ons dat ze niet allemaal te spreken waren over de begeleiding bij z'n pretecho. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien als je er heen gaat zonder verwachtingen. Gewoon voor de bevestiging of het hartje klopt dat het rust kan geven. Lastig hoor!
@meisje: gelukkig dat jullie het los kunnen laten! @corinne: Jeetje, wat hebben jullie ook al wat meegemaakt zeg. Een bewogen jaar zoals je het zelf noemt.. Wat fijn dat jullie toch aan de slag kunnen. Mooi opgelost door het ziekenhuis. Heel veel succes vast! @chantal: Heel veel succes vandaag! @Lathinka: lief dat je man die echo geregeld heeft, maar jullie moeten er wel allebei achter staan inderdaad. De laatste zwangerschap mochten wij iedere week komen. Dat vonden we heel fijn. Ik zou het me daarom goed voor kunnen stellen dat je wel in tussentijd nog een echo laat maken. Ik zou wel even goed navragen in het ziekenhuis of ze het aan- of afraden. Daarnaast zou ik bij het echobureau vooraf duidelijk aangeven waarom jullie er komen (dat het voor jullie niet zomaar een 'pretecho' is). Afgelopen vrijdag heb ik weer een echo gehad. Het baarmoederslijmvlies was al mooi gegroeid in die 2 dagen en er waren ook een paar grotere eiblaasjes bij, in totaal waren het er nog 10. Ik moet vanochtend weer voor een echo, dus ik ben benieuwd hoe het er dan uitziet. Ik vind het nu wel spannend worden!