Ahh nee! Wat ontzetten rot! Wil jullie heel veel sterkte wensen, hopelijk is er over een paar maanden beter nieuws. Liefs
Ahh nee! Wat ontzetten rot! Wil jullie heel veel sterkte wensen, hopelijk is er over een paar maanden beter nieuws. Liefs
We mogen donderdag weer naar de arts. We hadden erg veel geluk omdat er iemand uitgevallen was. Eigenlijk konden we pas over een maand terecht. Dus we zijn blij ondanks het verdriet.. nu donderdag maar horen wanneer we weer mogen.
Ah nee Cindy, wat ontzettend verdrietig nieuws. Wat balen dat het zo snel al niet goed is gegaan. Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen in het ziekenhuis, hopelijk kun je snel door met een nieuwe poging!
hoi Dames, ik ben een tijdje geleden op pagina 94 afgehaakt omdat PGD voor ons van de baan was omdat mijn vader niet mee kon/wilde werken. We hebben toen allerlei gesprekken gehad in Nijmegen over vlokkentest + evt afbreken wanneer het embryo was aangedaan. In december kregen we te horen dat de morele comissie (ja ja, die heeft daar kennelijk ook nog een stem in) er in ons geval wel mee akkoord wilde gaan om af te breken wanneer het gen zou worden gevonden. Maar de Klinisch geneticus van Nijmegen had toch nog eens contact gezocht met die in Maastricht, of PGD echt geen optie was voor ons en of ze dat nog eens met het lab wilde overleggen. Zo gezegd zo gedaan, en ergens in januari (geloof ik?) kregen we telefoon dat ze toch wilden proberen om een test voor ons te maken, er is in principe een protocol voor mijn aandoening, maar dat kan dus niet vanwege gebrek aan DNA van mijn vader. Ze gaan mij dus behandelen alsof ik de 1e ben in mijn familie die dit heeft en de ontwikkeling van de test zal dus een jaar in beslag nemen ALS het uberhaupt mogelijk is, want hier kunnen ze geen garanties over geven. Ik vind het heel lastig om nu weer open te staan voor PGD nadat het zo rigoureus van de tafel was geveegd en merk dat ik ineens allerlei vragen/twijfels heb over of ik het allemaal wel aan kan. Terwijl ik eerder zo zeker wist dat dit was wat we wilden. Maar goed, alles is nu in gang gezet. we wachten op een oproep van Groningen voor het lichamelijk onderzoek, terwijl ze in Maastricht dus nu de test aan het ontwikkelen zijn. Mijn moeder heeft nog in Nijmegen laten testen of zij niet toevallig toch de drager van mijn gen is, en 1 dezer dagen zal daar ook wel uitslag van komen. Ook al is die kans heel klein en gun ik het haar niet, dat zou wel betekenen dat we volgens protocol verder kunnen en dus geen jaar maar maar 4 maanden hoeven te wachten. In principe hadden we besproken om dit jaar te beginnen aan kindjes, maar dat zal dus nu wat langer moeten wachten. Ik hoop dat ik hier weer mee mag kletsen en lezen, en ga even de laatste pagina's bijlezen om weer wat meer op de hoogte te zijn.
Hey Lil, wat dubbel voor jullie. Ik kan me nog goed herinneren dat jullie een half jaar geleden inderdaad de pgd gedag hadden gezegd. Ik snap dat je soms twijfelt over Pgd. Mijn vriend is de eerste in de familie met zijn aandoening dus bij ons duurde het maken van de test uiteindelijk een half jaar (ze gaven aan een jaar maar dat viel dus mee) Soms voelt al dit wachten als verloren tijd en denk ik hup laten we het gewoon op de natuurlijke manier doen. Pgd is inderdaad niet niks. Maar als ik dan verder kijk, dan denk ik we willen er alles aan doen om ons kindje te behoeden voor een aandoening. Dat zorgt dat ik dan toch weer kracht vindt om dit hele proces te doorlopen. Ik wens je heel veel geduld en sterkte en gooi al je vragen hier zeker in de groep. Het heeft mij veel geholpen de afgelopen tijd!
Voor ons goed nieuws vandaag. Er was iemand uitgevallen waardoor we nu eerder mogen starten. Op 27 maart starten we met de decapeptil. Op 18 april de eerste echo en dan hopelijk rond de 22e de punctie.. een spannende tijd maar we proberen alle hoop te houden op een goede afloop. Even een vraag heeft iemand ervaring met twee embryo's terugplaatsen. Wij willen de volgende keer als we twee gezonde emmies hebben er twee terugplaatsen. Ben even benieuwd hoeveel kans we hebben op een tweeling. Natuurlijk zijn twee ook meer dan welkom maar we hopen op sowieso 1 plakker eind april!
Wat fijn dat jullie eerder terecht kunnen! Hopelijk gaat alles goed. Zitten jullie aan je laatste poging?
Dit is onze tweede poging. De eerste keer zwanger maar missed abortion met 7 weken. En we hadden 1 cryo maar die is niet goed ontdooid helaas. Nu dus tweede poging. Dus nu maar hopen!
Ik weet niet of je in de 2de poging ook al 2 embryo's terug kan laten plaatsen. In de 3de poging kan dat vaak wel... Maar als de gynaecoloog zegt dat het kan en voelt goed dan misschien gokje wagen? ... Qua kansberekening dat weet ik niet.... volg je gevoel...
Wij mogen inderdaad al bij de tweede poging twee embryo's terug laen plaatsen. Als we er natuurlijk twee hebben. Dat moeten we eerst nog maar zien. Het zal een lange wachtmaand worden
Dankje Lil, in ons geval mag het vanwege mijn leeftijd. Ik ben 39. De vorige keer hadden we 1 cryo die de ontdooiing niet overleefde. Dus nu gevraagd mochten we er weer twee hebben dan twee terugplaatsen. De arts was het hier gelijk mee eens. Maar ja nu eerst maar afwachten hoeveel gezonde embryo's we straks hebben. Nu even drie weken rust alleen de pil. Over een maandje zal de spanning wel weer oplopen
Super goed nieuws Cindy! Wat fijn dat jullie zo snel weer verder kunnen. Kunnen jullie in de tussentijd wel jullie rust pakken en goed opladen voor de volgende poging? Hoop het wel zodat jullie weer vol goede moed verder kunnen, hoe moeilijk en onzeker het hele traject ook is. Je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden op deze manier, dat lijkt me al fijn. En op je vraag over het terugplaatsen van twee embryo's: als ik voor de keuze zou staan zou ik daar zeker voor gaan. De zwangerschapskans is niet (veel) groter maar dan hebben ze in ieder geval allebei de kans gehad want stel dat het ontdooien de volgende keer weer mis gaat? En ja, er kleven extra risico's aan een tweelingzwangerschap maar dat risico zou ik wel durven nemen. Wij hebben nooit voor deze keuze gestaan omdat we simpelweg elke keer maar één embryo over hielden maar hebben het er wel over gehad en wij zouden er voor gegaan zijn. Maar die keuze is natuurlijk heel persoonlijk. Jullie komen er vast uit. Heel veel succes weer en ik duim weer voor jullie! Geef de moed niet op! @Lill: welkom terug! Wat een verhaal zeg... Vind het wel heel sterk dat jullie er alsnog gewoon voor gaan, ondanks dat het misschien wel erg lang gaat duren. Heel erg veel succes en sterkte met wachten! Hopelijk kunnen jullie snel starten. En ja, het is een zwaar traject, zou liegen als ik zou zeggen dat het niet zo was. Wij hebben heel erg veel geluk gehad en daar zijn we heel erg dankbaar voor maar het was best een lange en vooral emotionele weg. Voor ons was het het allemaal waard maar het lastige is dat je dat vooraf niet kunt zeggen. Er zijn genoeg stellen bij wie het niet gelukt is en dat lijkt me heel erg heftig en verdrietig. Maar denk dat je als je aan het begin van het traject staat uit moet gaan van het positieve. En voor zover het kan zorgen dat je lichamelijk en geestelijk gezond bent, goed in je vel zit en oog houdt voor elkaar. Ik duim voor jullie!
Ja we hebben nu op de contracten ook aangegeven dat we als we er twee mochten hebben ook twee teruggeplaatst willen hebben. Nu eerst maar afwachten of we er wel twee hebben We gaan het zien! We hebben een aantal leuke activiteiten gepland de aankomende weken, lekker samen avondjes uit. Een keer uiteten, dagje weg. Gewoon lekker ontspannen. Zodat we inderdaad goed uitgerust en zo ontspannen mogelijk aan een nieuwe poging kunnen starten 👍🏻 Vandaag een heerlijk zonnetje doet ook al wonderen 😊
Klopt. Ik heb in mn nabije omgeving iemand die na 3 pogingen nog steeds met lege handen thuis kwam.. echt zo verrot. Ik heb ook wel heel veel vragen en "wat als" en. En ik vind het lange wachten super moeilijk, ondat we er anders dit jaar voor zouden gaan maar goed. Het is niet anders. Ik ben dankbaar dat de technologie er is.. Dank je voor je lieve woorden