pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hallo dames, mag ik ook met jullie meekletsen? Wij zijn bezig met onze eerste ICSI PGD poging in Maastricht vanwege een chromosomale translocatie bij mijn man. Afgelopen maandag punctie gehad, 13 eicellen. We waren erg blij! Maar vanochtend gehoord dat er maar 4 goede bevruchtingen zijn :(((((. Echt enorm balen.. Bij ons is vlgs mij de kans op een aangedaan embryo ong. 75%... Donderdag horen we hoeveel bevruchte eicellen goed doorgedeeld zijn (hopelijk allemaal..!!!), dan pas de genetische test en dan zaterdag hopelijk een tp. Maar vond er wel heel weinig bevruchtingen bij zitten!!

2. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ja das idd balen met 12 eitjes

Het voelt ook iedere keer als een afvalrace.
    zal voor je duimen dat er iig 1 gezond embryootje uitkomt.

oh meisje leuk dat je naar afrika gaat. ontspanning is ook altijd goed :)
    maar snap wel dat je graag zo snel mogelijk door wilt.
    wij hadden voor de eerste ook plannen dat als de 2e poging niet lukte dan zouden we naar amerika gaan, nou ja gelukkig dacht ons zoontje er anders over :)

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Y84, heb je al wat gehoord. Ik kan mij voorstellen dat het tegenvalt. Echter er hoeft maar 1 goede bij te zitten.

Mijn poging wordt uitgesteld tot eind September gezien de malariatabletten.

Iniegirl inderdaad ga ik lekker genieten

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Dames, mag ik jullie een vraag stellen??? Hoevaak moeten jullie gemiddeld per werk naar het ziekenhuis??? Wij staan nu als het goed is inmiddels op de wachtlijst en die is maar 2 tot 3 maanden. Op dit moment zit ik nog op school in een versneld traject, ik doe dus 2 jaar in 1 jaar. Ik kan niet te veel uren missen... Ik heb het afgelopen jaar weinig aan mijn stage gehad en gelukkig nu een andere stage (alleenstaande jonge moeders, Jeej) en ik moet in een kleine 11 weken nog van alles doen. Als ik dit aan mijn stagebegeleidster vertel denk ik wel dat ze me zoveel mogelijk wilt helpen en misschien uren wel telt die ik er dan niet ben.
    Wat is jullie ervaring met hoevaak jullie in een week moeten? En wij gaan onder behandeling in utrecht, op een uur rijden. Tussen welke tijden kun je in Utrecht terecht voor echo's enzo? Iemand die misschien meer info heeft?:)

Liefs.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo Sita,
    Wij hebben de behandelingen in Maastricht en wij moesten gemiddeld drie keer per week komen voor een echo of de punctie en terugplaatsing. Omdat het voor ons toch bijna anderhalf uur rijden is kon mijn man die dagen niet gaan werken. Ik was zowiezo twee weken vrij. Dat vond ik erg fijn omdat ik me compleet op de behandeling kon richten. Het lijkt me lastig te combineren met een drukke opleiding. Ik hoop dat je een goede manier vindt. Xxx

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Sita , misschien een pijnlijke vraag, Jij was toch zwanger ( wat ik op een ander topic las)

Ik loop in utrecht.
    Wordt de eerste poging denk ik??
    Als het de eerste keer is heb je een uitgangsecho . Dat is ca een week nadat je met de pil bent gestopt. Dat is ca 14 dagen nadat je bent begonnen met spuiten.
    Dan heb je op stimulatiedag 7 een echo ( is een week na het starten met spuiten van gonal-f)
    Op dag 10 heb je vaak ook een echo.
    De echo's zijn in het umc tussen 8-9 uur
    Ik had op dag 12 had ik de punctie. Deze zijn altijd in de ochtend na het echo spreekuur dus tussen 09:30 en 12:00 uur.

De tp in het umc zijn 's middags. Ik had het altijd tussen 14 en 15 uur. Maar dat hoor je een dag van te voren.

7. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hej palmboom

hoe gaat het inmiddels met jou??

8. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Lief dat je er naar vraagt, maar het gaat niet zo goed... De terugplaatsing is niet door gegaan 😞 Ben er echt helemaal kapot van... Ik ben meteen vanaf het werk naar huis gegaan. Gelukkiger is er net een vriendin langs geweest en VL is zo thuis..

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik las het in een ander topic.
    Sterkte en dikke knuffel

10. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Oh wat giga balen :(

Sterkte

11. sita90

sita90 Niet meer actief

Novastar & meisje1977, bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb het inmiddels gedeeld op stage, omdat het soms ook een lastige stage plek voor mij is met al die jonge moeders. Ik denk, dat als ik kan beginnen dat mijn stagebegeleidster mij wel vrij zou geven hiervoor.
    En het is nog een aantal weken, dus dat scheelt.

Tegen ons zeiden ze dat je niet perse aan de pil hoeft maar dat een condoom ook prima is. Weten jullie hoe dat precies zit? Want ik lees wel vaker dat je eerst een maandje aan de pil moet?
    Zo te horen vallen de hoeveelheid afspraken op zich wel mee, ligt er natuurlijk aan hoe snel je eitjes groeien...
    Mijn vriend gaat wel gewoon werken, alleen op de dag van de punctie en misschien bij de terugplaatsing is hij erbij. Voor de rest doe ik het allemaal zelf. Wel jammer, maar ja.

Ik weet dat er minimaal 8 eitjes moeten rijpen, maar als ik er maar 8 heb wil ik de behandeling niet doorzetten. Heb ik hier eigenlijk wel iets over te zeggen? Ik weet dat sommigen heel blij zijn met 8 eitjes.. maar ik heb blijkbaar nogal wat eitjes, dus ik vermoed dat ik redelijk goed te stimuleren ben. 8 is zo weinig kans vanwege de pgd... Zou ik - mocht blijken bij de eerste echo dat er maar 8 groeien - kunnen zeggen dat ik niet door wil gaan en wil wachten tot de volgende maand?

Bedankt dat jullie op mijn vragen willen reageren:)...

Palmboom wat balen meid!!! Hopelijk lukt de volgende tp wel!

12. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hier voor de behandeling zo lang mogelijk met condoom, daarna de pil doorslikken. In mijn ziekenhuis is het idd gebruikelijk om voor de start een tijdje de pil te slikken.

Ik heb de vorige keer voor de icsi 6 afspraken gehad: 1 echo om te kijken of alles mooi stil ligt en een go te krijgen voor het stimuleren. Daarna 2 echo's om de groei te bekijken, punctie , terugplaatsing en bloedtest. Ik vond het wel meevallen.

Ik weet niet of je er iets over te zeggen hebt. Veel eitjes betekent namelijk niet altijd een betere score mbt het aantal bevruchte eicellen.. In mijn ziekenhuis moet je er minimaal 4 hebben en het liefst 6. Ik was eerst teleurgesteld mbt het aantal eitjes, maar uiteindelijk zijn het er 9 geworden, 7 bevruchtingen en daarvan 4 te gebruiken voor een terugplaatsing. Best een mooie score!

Btw, bij PGD kan je meestal niet meteen de volgende maand door. Meestal moet je verplicht pauze houden van 3 maanden en dan heb je ook nog de wachtlijst..

Onze volgende tp is van een nieuwe icsi poging, dus ik hoop ook zeker dat deze goed gaat :)!!

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hè palmboom, wat rot voor je. Moet je weer wachten. Sterkte. Bij mij goed nieuws: ik ben zondag eindelijk, na 10,5 week ongesteld geworden. Net op het nippertje anders hadden ze het op moeten wekken. Ik ben nu weer aan de pil en helemaal klaar voor poging 2 in juni.
    Sita, ik had bij mijn vorige poging maar vijf eitjes, daarvan waren er vier bevrucht. Ik ben wel zwanger geworden dus veel of weinig eitjes zegt niet alles. Je hebt maar één goeie nodig. Succes met alles!
    Xxx

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Sita goed dat je het gedeeld hebt. Ik denk niet dat je veel te zeggen hebt over het aantal eitjes. 8 is het minimum. Volgens mij stoppen ze alleen met de behandeling als het medisch noodzakelijk is, te weinig of te veel eitjes,

De punctie is mijn vriend er altijd bij. De echo's en tp niet. Dat is 5 minuten werk.
    En idd je kan niet altijd gelijk door met pgd. Er is een wachtlijst.Ik denk ook niet dat het zo werkt van ik vind dat ik te weinig eitjes heb, dus gaan we een andere keer weer opnieuw kijken,. Je hebt een behandelingsschema van weken. Ik denk als je dit aangeeft dat ze zeggen dat ivf 1 voorbij is.
    Ik moet 6 weken voor de behandeling gestart zijn met de pil. En er wordt verteld dat als je in het traject zit je niet zwanger mag raken.

Palmboom we gaan weer duimen.

Fijn novastar op naar een nieuwe poging

15. sita90

sita90 Niet meer actief

Alsnog bedankt voor jullie reacties dames. Ik ga maar van het positieve uit:) ik vind het echt super spannend pfff..... Ik begin morgen met de pil.. hoewel ik het nog steeds echt raar vind om aan de pil te beginnen. Hadden jullie daar geen moeite mee?
    Misschien komt het ook wel omdat ik in februari na de laatste afspraak ineens zwanger bleek. En de maand daarop ook (eisprong een week eerder geweest). Deze maand wilde ik dus als laatste poging afwachten en weer zwanger alleen een hele vroege miskraam deze keer:(..... Het staat me dus aan de ene kant tegen omdat ik nu ineens achter elkaar zwanger word hoewel het eerst 4 jaar duurden.. anderzijds zijn deze miskramen ook niet niks:(.....
    Mijn vriend zegt begin gewoon pas aan de pil als ze opbellen dat we aan de beurt zijn.. maar ik ben bang dat ze dan zeggen helaas dan moet u weer wachten want u moet minimaal een cyclus aan de pil.. (als het dan niet lukt om zwanger te worden en vooral te blijven).
    Dus toch maar de pil:(
    Dames, ik duim dat er bij de volgende pogingen allemaal plakkers zijn!!! Succes en Sorry voor mijn gezeur:)

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!
    Even een berichtje om te checken hoe het met iedereen is. Voor mij is het nog maar even wachten. Op 4 juni begin in weer met de decapeptyl. Ik heb inmiddels wel een flink conflict op het werk gehad. Waar mijn leidinggevende bij de eerste poging heel fijn meewerkte krijg ik nu van dezelfde leidinggevende geen enkele support. Ik moet voor de komende behandeling zelfs onbetaald verlof opnemen omdat ik anders geen vakantie-uren overhoud voor de rest van het jaar. Ik weet dat ik er zelf voor kies om twee weken vrij te zijn maar vorige keer kreeg ik een week ziekteverlof vanwege de vele ziekenhuisbezoeken. De andere week nam ik zelf verlof. Nu krijg ik hooguit twee dagen ziekteverlof omdat de punctie en de terugplaatsing medische handelingen zijn. Er is niks geregeld in de wet dus ik heb geen poot om op te staan. 😡 Er zijn ongetwijfeld meer mensen die hiermee zitten. Verder hoor ik van jullie graag een update. Ben benieuwd!
    Xxx Novastar

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hoi Novastar,

ik begin 3 juli met de deca, dus ik moet ook nog even wachten... 4 juni is het gelukkig heel erg snel, dus ik tel met je af!

Wat balen dat het zo is gelopen op je werk... Best raar omdat ze de eerste poging wel heel fijn meewerkte!! Hier merk ik ook wel dat de collega's iets minder flexibel worden, maar gelukkig is mijn baas dat nog wel.

Ben ook benieuwd hoe het met de andere dames gaat!
    Wij zijn druk bezig met het voorbereiden van onze bruiloft, dus hier tikt de tijd gelukkig snel door :). Wij trouwen trouwens op 21 juni, dus nog 24 nachtjes slapen.

X

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Palmboom! Een ontzettend mooie dag gewenst en hopelijk niet al te lang daarna een mooi huwelijkscadeau!
    Dikke kus Novastar

19. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wow palmboom trouwen over paar week.
    Leuk.

Novastar succes met de nieuwe poging.

Ik ben 3 week geleden bevallen van een gezond zoontje

20. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Thanx dames!! Nog maar 2 weken!!! Ik heb er heel veel zin in, maar vind het ook spannend :-D

Deel Deze Pagina