hallo allemaal ik ben nieuw hier, en weet niet helemaal hoe het werkt, dus kom maar gelijk met de deur in huis vallen, maar wil graag ervaringen met jullie delen.. mijn verhaal in het kort: eerste verse ivf behandeling eind februari mislukt helaas ik heb hierdoor erg in de put gezeten maar heb nog een cryo. wij gaan dus binnenkort beginnen met de progynova en ustrogon.. ben erg bang en onzeker voor weer een mislukte poging zeker omdat dit mijn enigste cryo nog is.. heeft iemand hier ervaring mee en zou je die met mij willen delen? tips zijn welkom.. groetjes
@xxTxx: het is moeilijk om vertrouwen te houden, maar probeer positief de cryo behandeling in te gaan! De slagingskans is lager dan bij een verse poging, maar zwanger worden is zeker mogelijk! Wat ervaringen: Ik reageerde elke keer anders op de progynova (sip, manisch vrolijk, heel neutraal), maar mijn stemmingen werden meestal beter als ik begon met de utrogestan! Ik heb wel gemerkt dat symptomen niks zeggen over een eventuele zwangerschap en goed om te weten dat de medicijnen je menstruatie echt tegen kunnen houden (ik wist dit wel, maar kreeg bij de eerste cryo tp heel veel hoop doordat m'n menstruatie uitbleef..) Het is lastig om niet te veel bezig te zijn met de poging, want je moet 4 keer per dag medicijnen nemen (2 x progynova, 3 x utrogestan).... Zet hem op!!! Een kans is een kans!!!!
@ palmboom Bedankt voor je reactie, en voor de tip. Het is indd moeilijk om er niet mee bezig te zijn, Vooral omdat er om ons heen alleen maar baby's geboren worden. Super leuk natuurlijk maar elke keer opnieuw een steek door me hart. Ik hoop dat het lukt, ik hoop dat het voor jou ook lukt. Dit is de eerste keer dat ik erover praat met lot genootjes.. Jij ook succes!!!
Hoi novastar, Jeetje we lopen bijna samen ik ben begonnen op 2 juni met deca. Heb alleen heel erg last van mijn onderrug dit is nieuw voor mij want bij de eerste keer 2 jaar geleden had ik totaal geen klachten? Heb jij hier ook last van? Balen van je werk zeg, ik heb niks verteld en ga het proberen met vrije uurtjes en smoesjes en rond de terugplaatsing meld ik me ziek. Succes met alles!
Hoi Groenjol. Leuk dat we samen op gaan. Kunnen we elkaar op de hoogte houden. Ik heb geen klachten mbt mijn rug. Ik heb eigenlijk precies dezelfde dingen als de eerste keer: sneller moe en wat heftiger in mijn emoties, vrolijk, sneller boos, ongeduldig en sneller verdrietig. Gelukkig is er dan wel gewoon aanleiding tot die emoties dus geen onverwachte huilbuien en stemmingswisselingen. Het gaat eigenlijk best goed. Hopelijk gaat het met je rug snel beter. Over het werk: ik heb inderdaad het idee dat ik veel te eerlijk ben geweest. Bij de eerste poging was dat fijn maar nu baal ik ervan. Ik had beter kunnen doen wat jij doet. Maar ja, te laat. Het is niet anders. Een andere bijwerking van de deca is dat ik er relaxed van wordt. Ik maak me niet zo druk op dit moment, haha! Was vorige keer ook. Of het komt doordat er nu belangrijkere dingen spelen. We houden elkaar op de hoogte!
Welkom xxTxx! Jammer van de vorige poging maar het is zoals Palmboom zegt. Positief blijven. Je kunt er niks aan veranderen. Ik snap je angst hoor. Bij mij is poging 1 gelukt maar ik kreeg helaas met zes weken een miskraam. We hebben geen cryo's dus op naar poging 2. Ik ben soms ook bang dat het helemaal niet gaat lukken maar daar wil ik niet aan denken. Voor het PGD traject had ik er helemaal geen moeite mee als mensen om me heen kinderen kregen maar na de miskraam doet me dat toch ook wel wat meer. Allemaal heel herkenbaar dus. Moed houden en je vragen gewoon hier neerleggen. Xxx Novastar
Meiden fijn dat jullie weer gestart zijn met prikken. Ik start 25 aug met decapeptyl. In weekend van 21 sept de punctie. Nieuwe dames welkom. Elke keer is het weer spannend
@novastar Rot voor je dat je een miskraam hebt gehad. Lijkt me heel lastig inderdaad als je dan allemaal babytjes om je heen ziet Hopen dat voor jou poging 2 slaagt.. Ik probeer wel positief te blijven alleen mijn man heeft 3 teses gehad dus ben bang dat er niet veel meer te halen valt, Als ik het zo mag zeggen. Ik ben nu begonnen met progynova en moet de 20ste voor de eerste echo Om te kijken of mijn bs dik genoeg is.. Spannend dus😁. Ik hoop voor alle meiden hier dat het gaat lukken, fijn dat je hierZo allerlei verhalen en ervaringen kan lezen.. Groetjes
Hallo dames. Hoe gaat het met jullie? Groenjol, ook aan het stimuleren? Ik heb maandag mijn eerste kijkecho of het hele gebeuren goed groeit. Ik gebruik nu Gonal-f (bij poging 1 Fostimon) en ik heb het idee dat ik wat meer bijwerkingen heb. Erg moe, maar ik heb dan ook gewoon doorgewerkt terwijl het bij de stimulatie voor poging 1 kerstvakantie was. En hartkloppingen. Had ik vorige keer volgens mij ook wel maar het lijkt nu erger. Herkent iemand dit? Het kan blijkbaar bij de decapeptyl horen maar ik vind het een eng idee dat er iets met mijn hart gebeurt. Houdt toch de boel draaiende, hè?
Spannend Novastar Ik herken de moeheid een heel klein beetje. De hartkloppingen niet. Hartkloppingen kunnen onschuldig zijn. Iedereen heeft dat. Het is alleen een vervelend gevoel dat je je hart zo voelt bonzen, Het komt door inspanning of emotionele stress. Wanneer je rustig gaat zitten of in rust bent moet het vanzelf overgaan, Wanneer je pijn op de borst en/of benauwd bent moet je contact opnemen met de huisarts, Ik ben zelf ic verpleegkundige dus ik speek geen onzin Ik ben door het umc gebeld, Ik start 25 aug met decapeptyl. In het weekend van 21 sept de punctie
Bedankt voor de reacties. Ik heb de hartkloppingen vooral als ik plotseling wakker wordt uit een korte slaap. Ik ben een onrustige slaper en ik ben op het moment nogal gespannen dus waarschijnlijk komt het daardoor. Als ik me maandag nog zorgen maak geef ik het wel even door aan de arts want het is inderdaad een vervelend gevoel. Handig om een verpleegkundige op het forum te hebben, haha! Fijn meisje, dat je in augustus weer gaat beginnen. Ik vond de wachttijd lang duren, maar toch was het achteraf gezien best snel voorbij. Succes!
Wat spannend allemaal dames. Wie van jullie zit er bij het UMC Utrecht? Wij zouden ongeveer volgende maand beginnen met behandelingen, maar ik had gebeld en nu word het ineens november?! Nog even een extra half jaar wachten. De assistente had het over de bezettingsgraad en zo, en dat ze minder konden doen dan verwacht.. Ik vind dit echt niet kunnen? Tegen ons hadden ze gezegd een wachtlijst van maximaal 3 maanden. Waar we dus eind deze maand aanzitten, en nu ineens wachten tot november. Ik ben ontzettend kwaad en verdrietig. Helaas niet gelukt deze week te bellen. Mijn vriend en ik zouden deze middag bellen maar hij was later thuis dan verwacht. Om 7 minuten voor sluitingstijd hadden ze de lijn al dicht:x Wij gaan (hopelijk) volgende week bellen en vragen hoe dit kan en dat we dit echt belachelijk vinden. Als zij een patiënt beloven niet langer dan 3 maanden te hoeven wachten, moeten zij zich daar aan houden. En ja, dan kan het iets uitlopen, maar bijna een half jaar? Dat kan toch niet? Ik ben zo verdrietig
Hallo Baby90. Wat vervelend dat het zo loopt. Doen jullie ook PGD? Is voor jullie de genetische test al klaar? Door deze test kunnen ze al heel snel aan de embryo's zien of ze gezond zijn of niet. Het maken van deze test en het wachten hierop duurde bij ons al acht maanden. Dit hebben ze ons al meteen gezegd en deze test hebben we dan ook al laten maken toen we nog niet zo met kinderen bezig waren maar al wel wisten dat we ivf met embryoselectie gingen doen. Wij zitten trouwens in Maastricht en hebben alleen nog maar juiste info gehad. Heel fijn ziekenhuis vind ik het. Als ik jou was zou ik een tijdschema vragen waarop staat wanneer wat gebeurt. Dit hadden wij ook en het klopt allemaal best redelijk, al kunnen er altijd onvoorziene omstandigheden zijn. Een half jaar uitstel is wel erg lang. Succes met alles! Dikke kus Novastar.
Bedankt novastar! Het klaar maken van de test heeft bij ons niet heel lang geduurd. Maar de brief dat alles afgerond was, kregen wij 3 maanden geleden. En dan zouden we direct op de wachtlijst komen te staan die ook maximaal 3 maanden zou duren. De eerste assistente aan de telefoon gaf aan augustus, nou dat vind ik niet erg nog een maandje. Dat stond dus blijkbaar achter mijn naam in het systeem. Maar de tweede assistente die daar over ging zei novemer en dat ze er verder niets anders van kon maken. Ja ik kan dit met mijn gyn overleggen, de eerste mogelijkheid is 26 JULI! Ik ga inderdaad een tijdschema opvragen, maar eerst wil ik alles precies horen. En precies horen waarom wij zo lang moeten wachten. Laat ze het maar duidelijk uitleggen, want wij zijn van mening dat ze dit niet zomaar kunnen doen. 2 tot maximaal 3 maanden.. en dan is het bijna zover.. moet ik notabene ZELF bellen en dan hoor ik dat we nog (bijna) een half jaar moeten wachten. We hebben een auto gekocht zodat ik daar zelf heen kan, we hadden een late vakantie gepland.. we leven er naar toe, bereiden ons er op voor en dan dit. Ik ben zo kwaad:x
Hallo dames, ook ik kom even inbreken op dit forum. Hopelijk heb ik wat aan jullie ervaringen en tips, en kan ik later wat betekenen voor anderen met vragen. Ik ben begonnen met de voorbereidingen van mijn eerste poging, i.v.m mijn dragerschap van een chromosomale afwijking: translocatie 15/22. Op 19 juni ben ik begonnen met Decapeptyl. Een aantal weken eerder dan gepland. Het ziekenhuis was even 'vergeten' te melden dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie moest beginnen met de pil. Dat was vorige week, te laat dus.. Ik wist van niets?! In mijn brief stond alleen 'voor week 27', meer niet.. Ik was op z'n zachts gezegd niet heel blij met ze.. Gelukkig kon het opgelost worden door eerder te beginnen met spuiten en het slikken van Provera om de menstruatie op te wekken. Tot nu toe nog weinig last van de hormonen. Hooguit een beetje kramp in onderbuik en -rug. Maar goed, er kan nog van alles gebeuren natuurlijk. Het spuiten gaat me ook nog redelijk goed af. Mijn punctie zou rond 10 augustus plaats moeten gaan vinden, super spannend! Over mijn kansen ben ik redelijk positief. De arts gaf aan hoopvol te zijn door mijn leeftijd (26), een goede BMI, en geen indicatie van vruchtbaarheidsproblemen. We gaan het zien!
Hoi Esje, Fijn dat de arts positief is. Het wekt alleen wel verwachtingen. Ik ben ook nog jong, heb een goed BMI (oké, wel maar net, haha) en wij hebben ook geen vruchtbaarheidsproblemen. Toch geeft dat alles geen garantie. Ik wil je niet ontmoedigen maar tegen mij zeiden ze zelfs dat het weinig uitmaakt dat er geen indicatie tot vruchtbaarheidsproblemen is, al geloof ik wel dat het wel degelijk iets uitmaakt als je bv problemen hebt met je baarmoeder ofzo. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat alles goed gaat. Deze poging is de arts ook positief omdat bij de eerste poging is gebleken dat ik wel zwanger kan worden van een "bewerkt" embryo. Maar het is nog steeds geen garantie en ze zei bewust niet dat we meer kans hadden. Het blijft ook geluk hebben.
Bedankt voor je reactie Novastar! Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ben op zich een heel realistisch persoon, ik weet wat er fout kan gaan. En nee, die pluspunten geven je geen garanties, maar het helpt gelukkig een beetje om er positief in te staan. En ik denk dat je dat wel nodig hebt..