pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Ik krijg geen e-mails meer wanneerver een bericht is geplaatst en door drukte ook weinig gekeken. Cindy je bent bijna op de helft. Hoe voel je je?
    Ik denk dat je zondag al wel kunt testen want je hebt een embryo aan boord en je bent zondag 14 dagen na punctie. Het ziekenhuis houdt altijd de 2 weken aan.

T's mooie tekst en succes donderdag

2. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ik voel me op zich goed. Beetje opgeblazen nog steeds. Heb echt, zeker in de avond een dikke buik. Soms krampen dat ik denk ohjee daar komt de menstruatie aan. Weet ook niet of mijn lichaam door de utro de ongi tegen houdt. De vorige keer was ik zwanger dus geen idee als ik niet zwanger zou zijn of ik dan uit mezelf ongesteld wordt. Verder voelde ik me gister en eergister echt met vlagen misselijk. En vandaag bijna niet. Dus geen duidelijk zwanger gevoel. Terwijl ik de vorige keer echt voelde, ik ben zwanger. Pfff ik ben gewoon heel bang voor een witte test..

Dat je geen emails meer krijgt hebbik trouwens ook even gehad. Heb die optie opnieuw moeten aanzetten in mijn profiel.

3. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Spannend Cindy!! De eerste wachtweek zit er voor je op! Kan je het nog volhouden?

4. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ik kon me vanmorgen niet bedwingen. Veeel te vroeg getest en super wit uiteraard. Had wat viezige afscheiding net, maar ben ook met vlagen nog misselijk en soms beetje zere borsten maar ook buikpijn. Dus erg vaag..ben bang dat de utrobolletjes de klachten veroorzaken. ik voel me nog totaal niet zwanger en heb het gevoel dat het niet raak is.. helaas nog een week afwachten voor we echt duidelijkheid zullen hebben. Of ik moet toch ongesteld gaan worden dit weekend.. we gaan het zien.

5. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Bleh voel me zo ellendig.. heb totaal geen zwanger gevoel terwijl ik dat de vorige zwangerschap wel al had. Toen ook zwanger (helaas de missed abortion) en nu dus totaal geen zwanger gevoel. Denk niet dat het raak is. De vage klachten die ik van de week nog had zijn nu weg. Ik weet dat het pas officieel mislukt is als ik ongesteld wordt of woensdag nog steeds negatief test. Maar ik denk gewoon niet dat het raak is. Zucht.. nog 1 poging te gaan. Wij zitten helaas niet bij de "juiste" verzekeraar. We hebben maar drie pogingen. Ik probeer nog hoop te houden tot woensdag.. maar vrees dat dit het einde is van poging twee..

6. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Cindy houd hoop!! Snap dat je gaat vergelijken, het kan nu anders zijn en voelen. Misschien reageert je lichaam nu anders. Zolang er geen ongesteldheid komt en de test niet Omo wit blijft gewoon hoop houden!

7. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk Lieke! We hebben nog een kans. Het is nog geen woensdag. Ik probeer mezelf op te peppen. Maar soms is het erg zwaar. We gaan nog even duimen!

8. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Snap je gevoel helemaal! De wachtweken zijn zo slopend en spannend. Ik duim met je mee

9. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    hoi allemaal, een tijdje hier niet gelezen en helaas lees ik nog niet echt positieve berichten. Cindy ik ga nog harder voor je duimen en hopelijk horen we volgende week WEL een positieve bericht van jou!!

Wij hebben gisteren het gesprek gehad. Drie weken geleden ben ik telefonisch gebeld met de mededeling dat ze uit de dna onderzoeken van mijn overleden zoon en van mij geconstateerd hebben dat wij beiden dragers zijn van de notch 1 mutatie. Dit betekent dat de kans 50% was zei ze en we moesten nadenken over ivf pgd. Maaar...ze ging op vakantie en daarom moesten we afwachten tot gisteren. Nou ik in die tussentijd als een gek gehuild en half als een zombie rondgelopen met het idee dat ik niet meer op een natuurlijke wijze zwanger kan worden. Gisteren op het gesprek geweest en daar kregen we weer andere soort info. Ik wil het volgende met jullie delen ook omdat ik benieuwd ben naar jullie mening wat jullie zouden doen in mijn plaats. Er is 50% kans dat ik de mutatie notch1 kan overdragen. Mocht mijn volgende kind hier drager van zijn...is de kans 25% dat mijn kind geen enkel afwijking zal hebben. Gezond dus. 30% kans op een hele milde vorm van een afwijking net als ik. Waar ik dus nooit last van heb. En 3 tot 10% kans op een ernstige afwijking waardoor ik de zwangerschap weer moet afbreken. Haar advies: op natuurlijke wijze proberen. Ze denkt dat ik niet toegelaten zou worden voor pgd omdat de kans klein wordt gedacht op ernstige afwijking. Maaar...mocht ik toch voor pgd willen gaan...denkt ze dat we MISSCHIEN wel groenlicht zullen krijgen omdat we een zwangerschap hebben moeten afbreken.

Aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen in mijn plaats wanneer de kans max 10% op ernstige afwijking wordt geschat? Pgd of natuurlijk? En hoe hoog wordt bij jullie de kans op ernstige afwijking geschat waardoor jullie voor pgd hebben gekozen? Sorry dames...lange verhaal!

10. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Ts2016 wat heftig zeg dat je een zwangerschap hebt moeten afbreken.
    Ik denk persoonlijk dat ik eerst op de natuurlijke wijze nog een keer had geprobeerd. Maar het is ook maar net hoeveel je zelf aan kunt, een zwangerschap afbreken is natuurlijk niet niks. De Pgd is ook geen garantie voor een zwangerschap. Wij zitten al in onze 5e poging. Alleen bij ons liggen de verhoudingen heel anders. Van alle rondes hebben we of geen gezonde embryo of maar 1. Er is bij ons rond de 90% niet goed.

11. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ts wat een heftig bericht. Ik snap dat je ontzettend verdrietig bent en nu enorm twijfelt wat te doen. Bij ons zou het moeten zijn dat we 50 procent kans hebben op de aandoening. Totnu toe ook steeds 80/90 procent wat afvalt. Wij zijn ontzettend blij dat we met pgd zwanger mogen worden. Maar ik heb een missed abortion/miskraam gehad en nu dus twijfelachtig of ik zwanger ben. Terwijl we prima vruchtbaar zijn. Dus het geeft geen garanties. Ik vind het lastig om te zeggen wat wij zouden doen. Een zwangerschap afbreken is verschrikkelijk. Maar 10 procent is op zich niet veel. Inderdaad nog een keer natuurlijk proberen en dan afwachten is een optie maar ook zenuwslopend. Als het "beter" voelt om toch de pgd te proberen ook al is het maar tien procent kans zou ik zeker een gesprek in Maastricht aangaan. Daar moet je sowieso 1 keer naar toe voor het bespreken van de mogelijkheden. Misschien geeft dat meer rust, een gesprek met de pgd arts daar. En kunnen jullie dan een voor jullie goed voelende keuze maken. Heel veel sterkte!

12. Corinne83

Corinne83 Actief lid

Apr 19, 2016
    274
    12
    18
    Lastig ts2016..

Ik zou denk ik iig een verzoek doen bij de pgd commissie. Schijnt vaak wel even te duren, geloof dat ze eens in de 3 mnd bij elkaar komen.

Bij ons kloppen de cijfertjes ook niet. Zou normaal een vroege miskraam moeten worden maar nu blijken onze embryo's zo sterk dat dat niet opgaat.

Als ik voor mezelf spreek is het afbreken na de vlokkentest makkelijker dan na de 20 weken . Je bereid je er toch anders op voor hoe moeilijk ook

13. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    lastige keuzes ts2016

Ik ga dit jaar beginnen aan poging 5 en onze allerlaatste kans dus.
    Ik had vorig jaar zomer gesprek met een arts en volgende is mij toen uitgelegd.
    ik heb 50% kans om mijn aandoening over te dragen, zelf heb ik er geen last, heb een milde vorm, al bied dit geen garantie voor de toekomst. het kan nog altijd veranderen bij mij.
    Ze kunnen niet zeggen in wat voor mate het kindje het zou krijgen, dit ontwikkelt zich pas in loop der jaren.
    het komt vrij veel voor in nederland 1:3000 heeft NF, maar het is onbekende aandoening vandaar dat vrijwel niemand het kent.
    ze vertelde daarbij dat 1/3 ernstige vorm heeft, 1/3 matige en 1/3 milde vorm.

Wij hebben voor pgd gekozen omdat ik de wereld al zo hard vind en denk kan ik kindje met deze aandoening op de wereld zetten??? wat als het ernstige vorm heeft. Wat als......
    het is een moeilijke keuze en 10% lijkt niet veel, maar dat maakt de keuze niet minder om.
    Ik denk dat ik het wel ook via natuurlijke weg zou gaan proberen. Informeren over pgd kan daarnaast ook altijd, daar gaat ook altijd heel veel tijd overheen.
    Succes met je keuze!! wat je ook kiest niets is fout.

14. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Vandaag getest.. 11 dagen na tp.. hartstikke negatief.. ik voel me ook nog steeds niet zwanger. Ik geloof echt niet dat het raak is.. over drie dagen hadden we officieel mogen testen maarcdan had het nu toch ook al Iets van een streepje moeten zijn.. ik heb altijd begrepen dat die 14 dagen wachten is vanwege de pregnyl.. dus ik denk dat het einde oefening is hier.. ik ben nog half misselijk af en toe maar denk dat dit de utrogestan is.. we gaan woensdag nog 1 keer testen omdat dat de officiele dag is.. maar ik geloof er niet meer in, dit was dan poging 2.. op naar onze laatste poging. Ik vind het emotioneel wel erg zwaar.. we zitten er flink doorheen samen..

15. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Cindy snap dat je er door heen zit! Dikke knuffel. Woensdag voor de zekerheid wel testen,je weet nooit. Maar zoals je zegt dan had je nu wel al iets moeten zien lijkt me.

16. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    @Cindy77 bij mijn eerste zwangerschap heb ik zo lang getest en elke keer was het negatief en toen ik ruim een week a ander half week NA de verwachte menstruatie had getest had ik een hele hele lichte vage streepje. Bij mijn tweede zwangerschap had ik al heeel vroeg een dikke streep. De test streepje was zelfs dikker dan de C streepje. Dus ik kan me je teleurstelling voorstellen maar zolang je nog niet bloedt is er nog hoop!!

Voor de rest wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie mening! We hebben waarsch volgende maand wederom een gesprek met de genetica over ons besluit en zullen we uitgebreide uitleg krijgen over het pgd traject.

17. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Klopt Ts geen bloed geeft hoop. Alleen in het pgd traject gebruik je ook medicatie die de menstruatie tegen kan houden. Dus ik ben bang dat dit in mijn geval ook zo is. We gaan woensdag nog 1 keer testen en dan stop ik met de medicatie en zal ik dus hoogstwaarschijnlijk rond het weekend ongesteld gaan worden. Ik probeer nog een ieniminie beetje hoop te houden maar ik wil mezelf ook geen hoop te geven die er niet meer is.. we gaan het woensdag zien. Dan ook gelijk een afspraak maken voor de laatste poging..

18. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

houd hoop! hoe moeilijk het ook is. al herken je emoties maar al te goed.

19. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de lieve reacties!

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Jeetje ts wat verdrietig ik zou 2 sporenbeleid doen. Ik zou traject PhD in gang zetten vooral omdat dat lang duurt en in de tussen tijd het op de natuurlijke manier proberen,

Cindy de moed nog niet opgeven . Je bent nog vroeg. Meeste vrouwen testen tussen 12-14 pas positief. Misschien maak je traag hcg aan misschien een late innesteling?
    Ik blijf duimen

Share This Page