Zeker, Esje. Positief zijn is belangrijk. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Veel succes gewenst!
Hoi novastar, Vorige week vrijdag de uitgangspunt echo gehad en alles ziet er goed uit. Afgelopen maandag met gonal begonnen en volgende week woensdag echo en als alles goed is zondag punctie. Je schreef dat je relaxt was en ja dat herken ik van de vorige keer ook en nu weer. Lekker toch beter als de verhalen die je hoort over korte lontjes enz. Wanneer heb jij de punctie? En hoeveel blaasjes heb je?
Hoi baby90, Balen zeg van de wachtlijst. Ik ken het van onze eerste poging voordat we echt op de wachtlijst stonden zelf vaak gebeld en het warm gehouden. Had wel het idee dat dat hielp. Voor deze poging erg vroeg begonnen met inschrijven en dat was in september en we zijn nu bezig. Er zijn 2 wachtlijsten voor Pgd 1 van 3 maanden en 1 van 8 maanden het ligt aan de behandeling op welke lijst je staat. Succes met wachten en zorg anders dat je alles via mijn Umc vraagt dan staat het vast.
Hallo Groenjol. Ik heb morgen de eerste voortgangsecho. Bij de startecho kon de dokter minstens tien eiblaasjes zien maar mijn eierstokken liggen nogal diep dus het zouden er eventueel nog meer kunnen zijn. Het zag er wel allemaal goed uit. Ik heb inderdaad het idee dat ik wat relaxter wordt van de hormonen al vind ik het wel weer spannend allemaal. Maar dat korte lontje is er vreemd genoeg ook. Leuk voor mijn man. 😏 Ik ben namelijk wel erg ongeduldig geworden. Had ik de vorige keer ook. Echt heel dubbel. We houden elkaar op de hoogte!
hoi meiden ik heb gisteren mijn cryo terugplaatsing gehad... wow wat was dat spannend om het ontdooiingsproces af te wachten... het leek veel makkelijker te gaan dan de eerste keer, dus hopen dat dit een goed voorteken is!!! ik kreeg gisteren avond en vanochtend wel wat buikpijn iemand hier ervaring mee? ik slik 2x daags progynova en 3 x 2 ustrogestan bolletjes inbrengen.. groetjes xxtxx
Spannend! Hopelijk lukt het! Ik kreeg ook buikpijn van de utrogestan. Dat spul kan allerlei klachten veroorzaken en je weet niet of het door de bolletjes komt of door een innesteling. Duimen maar!
Hoi, Hoe gaat het bij jullie? Ik heb gister de echo gehad en zou zondag de punctie hebben maar alles was zo gegroeid dat we morgen al de punctie hebben... Spannend. We hebben 10 blaasjes en de grootste was 19 mm wel veel kinder als 2 jaar geleden (22).Gisteravond de pregnol gespoten maar heb nu wel wat vocht verlies. Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer ook had, jij? Succes met spuiten
Meiden super bedankt voor jullie reacties. Wij hebben contact gehad met het ziekenhuis en mijn vriend heeft heel wat uitgelegd en gedaan. We hebben het voor elkaar!!! Een assistente en de coördinator vinden dit ook echt niet kunnen, ze gaven toe dat het ziekenhuis fout zat. Gelukkig Ze begrepen ons totaal en waren het helemaal met ons eens!!! 17 juli een afspraak met onze gynaecoloog en dan worden de precieze data's besproken. Maar de punctie zou waarschijnlijk in het weekend van 23/24 augustus vallen. 24 augustus gaan wij op vakantie... pff lastig. Maar ik laat dit echt niet schieten. Hopelijk kunnen wij onze vakantie om boeken naar een weekje later Ik vind het zo spannend! Pff, nu mijn menstruatie afwachten en dan weer beginnen aan de pil. Wat spannend voor jullie zeg.. Groenjol, jeetje wat spannend. Dan zijn ze vlug gegroeid! Ik hoop op een mooie oogst morgen! Novastar, ik duim met je mee! xxTxx, wat spannend zeg! Hopelijk gaan de twee wachtweken snel voorbij!
he novaster ja duimen indd probeer er niet te veel aan te denken maar dat lukt nie echt hihi.. heb jij met sommige dingen nog rekening gehouden? ik eet en drink nu de dingen al niet die je normaal met een zwangerschap niet mag! ik hoop voor jou dat deze keer gaat lukken... groetjes
he baby90 wat fijn dat ze je begrijpen en kunnen gaan helpen.. spannend!! ik hoop voor je dat het goed verloopt en dat er een wondertje mag blijven zitten ik zou ook echt alles verzetten of omzetten om elke kans aan te grijpen... ik moet nu indd 2 weken wachten pff wat duren de dagen lang nu zeg... mijn baas werkt ook niet echt mee (ben deze 2 dagen thuis gebleven ivm buikpijn) dus geen stress is bij mij heel lastig! maar doe me best dit ois onze 2de maar ook laatse cryo dus alles of niets!!! x
XxTxx: ik eet alles wat ik normaal eet. Vooral onder het motto "nu kan het nog!" Sushi, filet americain etc. Alleen drink ik sinds het stimuleren geen alcohol meer. De arts zegt dat het geen kwaad kan maar bij mijn eerste poging groeiden mijn eiblaasjes te langzaam. Op internet las ik dat alcohol drinken dit kan veroorzaken. Je moet natuurlijk niet alles geloven wat je op internet leest maar het voelde beter om niet te drinken. Dat doe ik nu dus ook niet. Lang leve rosebier 0.0! Baby90, wat fijn dat het toch allemaal wat eerder kan. Succes en houd ons op de hoogte! Groenjol: succes! Wat gaat het eigenlijk snel allemaal. Ik had vandaag gelukkig goed nieuws bij de echo. Woensdag lag één van mijn eierstokken dusdanig achter mijn baarmoeder dat hij niet te zien was. Als hij hier was blijven liggen kon hij bij de punctie niet aangeprikt worden en zou ik vier of vijf eiblaasjes mislopen. En pijn dat die echo deed! Gruwelijk dat geduw. Gelukkig was vandaag alles goed en hebben we voor dinsdag de punctie afgesproken. De arts verwacht ongeveer 9 goede eicellen. Ik vind het spannend want door mijn diepliggende eierstokken was mijn vorige punctie heel pijnlijk. Ik krijg nu 150% verdoving. Laat je het weten hoe het bij jou ging? Vochtverlies had ik volgens mij wel, maar in een later stadium, tijdens de utrogestan geloof ik.
Hoi novastar, Nou wat jij nu verteld heb ik dus gehad. Mijn eierstok lag dus achter mijn baarmoeder en de punctie was een hel. De vorige keer was het wel pijnlijk maar dit was echt niet normaal. Ik kreeg ook meer verdoving en er kwam een gynaecoloog bij zodat zij kon aanprikken en de ander om mijn buik kon duwen. Ik had 10 blaasjes en ze hebben er 5 goede kunnen pakken. Nu maar hopen dat dat voldoende is. We hebben er maar 1 nodig! Succes dinsdag ik ga duimen voor je dat alles goed ligt! Vochtverlies was normaal gelukkig. Maandag nog een extra echo vanwege het vocht en dan voor ons ook dinsdag een spannende dag de terugplaatsing hopelijk. Fijn weekend!
En dan te bedenken dat die puncties in het buitenland onder narcose gebeuren. Waarom doen ze dat hier niet? Ik had vorige keer ook vijf eicellen. Daarvan werden er vier bevrucht, wat een goede score is. En inderdaad, je hebt maar één topper nodig. Hopelijk is dat bij jullie het geval. Ik ben wel echt nerveus voor dinsdag, ondanks de hogere verdoving. Maar ik ben wel blij dat het spuiten dan alweer voorbij is. En hopelijk hoeft het dan heeeel lang niet meer. Jij ook fijn weekend!
He dames, Weten jullie of het erg is als je bij met mengen van de pregnylspuit een beetje oplosvloeistof knoeit? Het was nog niet gemengd maar er bleef wat in het dopje zitten. Het lijkt me geen probleem omdat ik wel al het poeder heb gebruikt. Heb de spuit uiteraard wel gewoon gezet maar maak me toch een klein beetje zorgen. Novastar
Hoi novaster Een klein beetje is geen probleem denk ik! Heb ik ook gehad de eerste keer... Ik heb een vraagje meiden.. Pfff probeer er niet mee bezig te zijn maar gaat onbewust.. Ik zit nu op dag 6 na de tp! Voel me goed alleen af en toe flink buikkramp, Vooral nadat ik de ustrogestan net gezet heb. Alleen ik merk dat ik 1,5 kilo ben adgevallen en me temp. Zakt😳 Had eigenlijk een heel goed gevoel maar die is nu weg! Iemand ervaring hiermee??? X
Hallo xxTxx. De buikkramp ken ik wel. Voelt het als menstruatiepijn? Dat had ik ook na de tp. Het kan de innesteling zijn maar bij mij werkte de utrogestan heel erg op mijn darmen en daar kreeg ik ook buikpijn van. Over die zakkende temperatuur en het afvallen zou ik contact opnemen met de arts. Dat herken ik niet en ik zou het niet vertrouwen. Misschien is het niks maar je kunt het maar beter zeker weten. Succes!
Hoi novaster Ik heb toevallig vandaag contact opgenomen met de arts, Heb een blaasontsteking :s... De temperatuur kon ze niet verklaren en het gewichtsverlies ook niet.. Misschien het gewichtsverlies omdat ik "gezonder" leef hihi Hoe gaat het met jou? Groetjes
He xxTxx! Blaasontsteking, bah! Krijg je er iets voor of mag dat nu niet? Anders cranberrysap drinken. Valt het wachten nog mee? Succes! Met mij gaat het goed. Ik zie wel echt op tegen de punctie morgen. Ik probeer er niet teveel aan te denken en het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Verder zijn mijn klachten bijna allemaal verdwenen. Ik ben minder emotioneel en voel me fitter. Wel nog wat buikpijn en zere borsten maar het is goed te doen. Vorige keer voelde ik me niet lekker van de utrogestan dus ik hoop dat dat deze keer mee valt. Ik moet zeggen dat ik voor de PGD steeds dacht dat het veel erger zou zijn, ik hoorde de meest vreselijke verhalen, dus eigenlijk valt het dan nog wel mee. Ik ben alleen echt nooit ziek dus ik ben het snel zat om me niet goed te voelen. 😝 Hopen op een goede oogst morgen en dat er maar veel bevrucht mogen worden!
He novastar!!! Spannend heeel veel succes morgen, Hopelijk een goede oogst inndd.. De enge verhalen voor de punctie echt niks van aantrekken Ik vond het 1000% meevallen.. Tuurlijk je voelt t maar ik heb er geen last van gehad ( nou kon ik ook niet ivm ontdooiien alles dood, en dat t nog maar de vraag was of ze wat konden vinden ) wij hebben van sochtends 10 ( kreeg ik mijn pumctie) tot smiddags half 6 in t ziekenhuis gezeten.. Helllll!!!! Maar de punctie valt mee gewoon ontspannen.. Mijn wachten word met de dag erger.. Word gek van mezelf de ene x ben ik heel positief en de andere keer denk ik nee t is mis doe ik dit wel goed en dat wel goed breng ik de balletjes ver genoeg in! Nou ja je weet t wel!! Maar ja nog 8 dagen... Blaasontsteking morgen terug komen bij de arts omdat E denken dat ie al op Zijn einde loopt ( ga nie snel namelijk) Nogmaals succes morgen! We duimen!!
Hoi xxtxx, Klopt had ik ook de krampen en bij ons was het juist een goed teken! Succes! Wanneer mag je testen? Hè novastar, Succes morgen ga duimen voor je.