pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

He Cindy,

Gesprek ging goed, ik kon eerder beginnen, maar start half september. Ik dacht drukke zomer, werk vind ook niet al te leuk. lekker in najaar starten. eerst gewoon werken,vakantie houden en dan op naar de allerlaatste poging. alles nog eens nagelopen, maar alles verloopt eigenlijk goed. mooie embryo's. Reageer goed op de medicatie en heb er vrijwel tot geen last van.

Balen cindy! dan is het domper als je eerst kon starten maar nu waarschijnlijk dus niet.

2. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Spannend H&H!!
    Klinkt goed diddeltje fijn dat je er zo rustig jn staat en er zo naar toe kan leven.. moet ik ook maar gaan doen denk ik.. dan gaan we samen in september :) Hier nu geen klachten meer.. manlief gaat al uit van september heel logisch maar ik word er alleen maar gefrustreerd van.. hij lijkt zo relaxt grr haha misschien toch last van mijn hormonen

3. H&H

H&H Lid

May 20, 2017
    45
    2
    8
    Female
    Hoi dames. Hoe is het met iedereen? Hopelijk kunnen jullie allemaal genieten van het lekkere weer en zo ook een beetje ontspannen!
    Ik heb zojuist toch maar een zwangerschapstest gedaan. Mijn man kon ook niet wachten.
    Dit is het resultaat:

Weet nu niet of ik blij moet zijn?! Ook omdat er zoveel dames net als ons moeizaam zwanger worden en ik leef zo ontzettend met lotgenoten mee. En daarbij komt dat ik pas bij de 12e wk de test kan doen of er een chromosoomafwijking is.

Attached Files:

TS2016 likes this.
  4. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    Gefeliciteerd!! Ben je zwanger geworden door pgd of op natuurlijke manier? Hoe dan ook zal dit een spannende tijd voor je zijn! Ik wens je een gezonde en fijne zwangerschap toe!! Nogmaals van harte!

5. H&H

H&H Lid

May 20, 2017
    45
    2
    8
    Female
    Dank je wel TS2016
    Dmv Clomid en via de natuurlijke weg zijn we weer zwanger. Dit is onze 4e x. Voor PGD staan we op de lijst en hebben we binnenkort de intake.

6. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    Kan mij voorstellen dat je nog niet blij durft te zijn. Hoe hoog was bij jullie de kans om de chromoomafwijking door te geven?

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Van harte gefeliciteerd

8. Corinne83

Corinne83 Actief lid

Apr 19, 2016
    274
    12
    18
    Gefeliciteerd, spannend, ik duim voor een gezond kindje!

9. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Ik hoop dat jullie wens nu eindelijk in vervulling mag gaan. Zien ze een eventuele afwijking met de echo of kan het ook met de nipt?

Hier geen menstruatie tot nu toe.. de boel ligt een beetje plat geloof ik.. op de echo was vorige week wel dik bms te zien en een gesprongen follikel dus het zal er ergens deze week wel aankomen. We hebben de punctie nu rond 9 september. 14 augustus start van de medicatie.. dus nu 8 weken even niks.. we balen enorm, maar proberen ook te bedenken mijnlichaam is er nu blijkbaar niet klaar voor. De boel even laten rusten is ook goed. Dan gaan we hopelijk in september een goede zwangerschap tegemoet!

10. Corinne83

Corinne83 Actief lid

Apr 19, 2016
    274
    12
    18
    Balen cindy, knap dat je het van de positieve kant probeert te zien.

11. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Balen dat je nu toch langer moet wachten Cindy. Als je zo'n datum te horen krijgt ga je er toch meteen naar toe leven. Bij mij duurde het na een mislukte poging zo'n 6-8 weken voordat ik weer menstruatie had. Heeft toch wel behoorlijk wat impact op je lichaam...
    Succes met wachten!

12. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ja ik had liever gehad dat ze die datum nuet hadden genoemd. En me "gewoon" hadden ingepland in september. Maar ja was van hun kant ook goed bedoelt. Nu ik weet dat het september wordt heb ik me er ook wel weer bij neergelegd. Gek hoe snel dat kan gaan. Vandaag gestart met sporten sinds heeeele lange tijd. Gezond lichaam gezonde geest is het idee ;) haha hopelijk helpt dat om in september er weer voor te gaan!

13. H&H

H&H Lid

May 20, 2017
    45
    2
    8
    Female
    Dank jullie wel allemaal dames! Hoop dat jullie ook snel gezond zwanger worden.
    Cindy77: pas bij de Niptest kunnen ze afwijkingen zien en ze adviseren me ook om te kiezen tussen een vruchtwaterpunctie of vlokkentest omdat alleen daarmee nog 1 specifieke afwijking opgespoord kan worden (volgens mij was het UPD14) naast de trisomie13. Ik blijf hopen en bidden dat deze zwangerschap eindelijk voldragen goed gaat. Moet toch ooit een x goed gaan. En voor jou Cind77: moed ook niet opgeven! Lekker je nieuwe spirit vasthouden en dan is het september eindelijk zo ver voor je!

14. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    Mag ik hier even klagen? Jullie zijn een stuk verder in het traject en wellicht dat jullie kunnen aangeven of dit normaal is of mijn boosheid terecht is

Zoals jullie weten heb ik begin juni een gesprek gehad met de genetica en een psycholoog over de keus voor pgd. Toen hebben we doorgegeven dat we ons willen aanmelden. Ik heb erna niks meer gehoord dus ik dacht dat ik wel bericht zou horen als we ons ergens moeten melden.

Zie ik vrijdag een brief van het ziekenhuis met een bel afspraak voor in begin juli met de genetica. Stond niet in waarvoor de bel afspraak was. Ik bel vandaag en de assistente weet het ook niet en ze DENKT dat het wel met pgd te maken heeft. met beetje doordrammen zegt ze na overleg het volgende: ja jullie hebben een tijdje na kunnen denken over pgd en ze belt jullie begin juli over jullie keus.

Tussen de belafspraak en de laatste face to face afspraak zit precies een maand tussen. In mijn ogen weggegooid tijd als ze ons nog niet heeft doorverwezen. Zonde!! Maar omdat ik net hiermee begin ken ik het niet beter. Wat is jullie ervaring hiermee geweest?

15. H&H

H&H Lid

May 20, 2017
    45
    2
    8
    Female
    TS2016: ik raad je aan om er zelf echt bovenop te zitten. Onze ervaring was dat de doorverwijzing continue niet aankwam in UMC+ (pgd afd). Hebben ruime 2 weken lang om de dag gebeld tot ik op het punt stond om zelf persoonlijk de doorverwijzing op te halen en te brengen naar Maastricht. En toen ineens was de doorverwijzing wel ontvangen.
    Dus ik snap je volkomen en moet eerlijk zeggen de dames die je aan de lijn krijgt bij UMC+ voor de pgd zijn echt heel vriendelijk.

16. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    Ja joh belachelijk!! ik was zo woest dat er spontaan van moest huilen. Ik ga ze morgen meteen bellen. Bedankt voor je tip.

17. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

May 19, 2015
    1,042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Super herkenbaar!! Het systeem is niet top wat betreft door verwijzen. Ik belde ook wekelijks. De dames van de behandeling zijn echt super lief en vriendelijk. Maar ergens in de administratie gaat het niet fijn. Ik heb ook toen wij eindelijk een eerste afspraak hadden een klacht ingediend. Daar zijn ze ook heel goed mee om gegaan. Maar wij hebben ook 2 "verloren" maanden gehad.. uiteindelijk is alles goed gekomen. Gewoon blijven zeuren en bellen hoor. Ligt zeker niet aan jou!

18. Corinne83

Corinne83 Actief lid

Apr 19, 2016
    274
    12
    18
    Hier wel een positieve ervaring. Begin september na de ma kenbaar gemaakt te willen gaan voor pgd in het umcu. 2 weken later konden we terecht in Maastricht, begin november de test klaar en eind november gestart waarvan in dus nu 30 weken zwanger ben. Wij hebben ook echt wel geluk gehad dat het allemaal zo snel kon en lukte. Ik zou er idd wel bovenop zitten want het kan dus wel!

19. TS2016

TS2016 Actief lid

Jan 3, 2017
    118
    4
    18
    Heb maar meteen gebeld vandaag. De genetica zelf was er niet maar ze zal een mail krijgen met het verzoek om ons door te verwijzen. Als ik binnen twee weken niks hoor ga ik ze weer bellen!

20. H&H

H&H Lid

May 20, 2017
    45
    2
    8
    Female
    Goed van je! En zoals hier al gezegd is: ergens gaat het niet lkkr met de administratie. Waardoor de doorverwijzingen niet spoedig of helemaal niet aankomen. Succes!

Share This Page