pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

dinsdag ( morgen) 1e fm en dan maar afwachten. vorige week droomde ik dat tweeling meisjes kreeg. wie weet.......

MeisjeSera likes this.
  2. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden
    hallo dames,

hier teleurstelling, had dinsdag mijn 1e fm, die was niet echt positief.
    rechterkant 1 wat grotere en rest zover ze kon zien verder niet echt wat en linkerkant 3 kleintjes. zoo weinig, vrijdag weer fm en ze gaf aan dit zegt nog niets. maar ja heb al wel iets los gelaten over deze poging afbreken. het is zo afvalrace en mijn allerlaatste poging.
    Ik mag het toch afbreken? wat als er amper 6 uitkomen nu en dan nog pgd. ik ben zo bang dat uiteindelijke resultaat 0 is en dan is het klaar einde oefening.

probeer het los te laten maar wil nog niet echt lukken.

3. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    He bah wat vervelend!!!

Ja je mag het afbreken Diddeltje! Zolang er geen punctie heeft plaatsgevonden is het geen poging aldus de zorgverzekering.

Mochten het er niet meer worden zou ik dat wel doen! Je wilt alles uit je laatste poging halen. Hoe vervelend ook!!

Laat je ook eens informeren in een ander ziekenhuis (Belgiƫ, Duitsland of Spanje bijv) die gebruiken vaak anderen middelen om te stimuleren.
    Bij ons hielp dat echt! Hadden in het buitenland meer eicellen.

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Super Sera meisje 2018 wordt jouw jaar

Lieke ik heb ook een keer weinig gehad. Voor de pgd waren toen 4 bruikbare eicellen als uitgangspositie. Ik had er 5 en kon de poging niet afbreken. Dat is inmiddels als 3 jaar geleden dus wie weet is daar wat in veranderd. Wel enorm balen hoor

5. MeisjeSera

Jun 25, 2017
    71
    9
    8
    Female
    @Diddeltje wat een spannende laatste poging! Wanneer krijg je nu weer een meting?

6. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden

vanmorgen weer fm gehad, deze vrouw was stuk vriendelijker en meegaand. nog niet echt veel, maar ging met prettiger gevoel naar huis. rechts 1 grote en iets kleinere en links 3 rond 15 mm en 3 a 4 kleinere. zondag weer terugkomen en dan bekijken wat we gaan doen.
    heb iets laten vallen om deze poging af te breken omdat het minimaal is en ik mijn kansen optimaal wil benutten. mochten de kleinere niet meegroeien dan grote kans dat we het afbreken. gevraagd om andere medicatie om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert.
    mocht zondag afgebroken worden dan gaan we menopur proberen.
    Ze begreep mijn argumenten, vertelde ook dat als we nu afbreken de volgende keer niet wil zeggen dat meer follikels zitten. Dat weet ik, maar nu is ook niet echt optimaal. Dus dilemma als kleine meegroeien zit ik op zo 8 follikels ongeveer. ik denk dan wel of geen punctie en misschien worden het 7. Maar ja ze was meelevend en gaf ons wel hoop en gaf aan wel respect te hebben voor al die onderzoeken,ritjes, puncties. Fijn om even oppepper te horen.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hoe was de fm vandaag?

8. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden

vanmorgen vroeg op! pfff 3 uur slaap gehad vannacht. hadden gisteravond een feestje en mijn vriend heeft met 2 vrienden een drive-in-show, dus ook geholpen met opbouwen en afbreken.
    Maar ja! verder dag lekker rustig aan gedaan. de kleinere follikels zijn wat gegroeid en rechts is nu 2 grote en 1 iets kleinere rond 10 mm, links 3 grotere en 3 wat kleinere, nog 1 avond deca en gonal, maandagavond gonal en woensdag de punctie. hebben het besproken en de arts vond positief eruitzien en adviseerde wel voor punctie. een volgende keer kan ook geen garantie bieden. alles was weer wat gegroeid, dus hopelijk groeien de kleineren nog wat mee en dan zit ik zo rond 8 a 9 follikels, dit is wel netjes vorige poging had ik er 7, daarvoor was het extreem veel maar poging 1 en 2 waren er ook 7 a 8.

Ik ben uiteindelijk wel weer tevreden, en we zullen het zien wat mijn lichaam verder doet. hoop dat door PGD nog wel embryo's over.

9. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Succes met de punctie vandaag Diddeltje!!

Diddeltje likes this.
  10. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Succes met punctie Didddeltje!

Diddeltje likes this.
  11. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden
    dag dames,

punctie gehad vandaag en 7 eicellen uitgekomen. ben tevreden, natuurlijk hoop je op meer altijd maar 1,5 week geleden zag het minder goed eruit. nu afwachten en zaterdag telefoontje en hopelijk zondag dan een tp. punctie viel mee, pijn was goed te verdragen.
    Voor nu lekker rustig aan doen, op de bank met thee en warme kruik. :)

12. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Wat fijn dat er toch nog 7 eicellen waren!! Ik ga voor je duimen dat je volgend jaar een mooi gezond kindje mag krijgen. Voor nu maar lekker rustig aan doen.

Diddeltje likes this.
  13. MeisjeSera

Jun 25, 2017
    71
    9
    8
    Female
    Ik duim met je mee diddeltje, nog even tot het verlossende telefoontje!

@Lieke24 Hoe was jou 20 weken echo? Weet je t geslacht al? Ik heb woensdag mijn 20 weken echo, evengoed weer spannend ondanks het hele voortraject. Zou toch nu wel is over moeten zijn met de spanningen, of ik had gewoon een erg hoog verwachtingspatroon door alle mensen die overal maar happy en zorgeloos doorheen (lijken) te wandelen.

14. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden
    thanks!! doe alweer vanalles. haha weinig last van gelukkig.

Vandaag gebeld en alle 7 eicellen zijn bevrucht en mooi gedeeld!! morgen horen we hoeveel gezonde er zijn en dan hopelijk om 14:30 een terugplaatsing.

15. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Diddeltje spannend en succes straks!!

Meisjesera, ik herken je gevoel helemaal dat niet zorgeloze en de spanning je bent niet de enige. Miss juist omdat we de hele weg hebben afgelegd ben je bang dat er toch wat mis kan gaan of is ofzo. Ik heb soms als ik buikpijn heb ook gelijk dat ik denk zal er wat aan de hand zijn, heel stom!! We moeten gewoon vol op gaan genieten.
    Ik heb idd mijn 20 weken echo gehad alles was goed, hele geruststelling. We krijgen een meisje maar dit wisten we al een aantal weken. Heel veel succes met de 20 weken echo!! Hoe voel jij je verder??
    Ik heb echt een bescheiden buikje zoals iedereen zegt, met jurkje aan zie je een klein rond buikje en als ik een broek aan heb zie je het bijna niet, en dat terwijl de baby 2 weken voorloopt qua groei.

Diddeltje likes this.
  16. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden
    Ik heb net telefoontje gehad, we hebben 1 gezonde embryo!
    het is er 1, had de hoop op meer, maar ja we hebben er 1 daar ben ik wel blij om.
    vanmiddag terugplaatsing en dan maar duimen duimen.

17. fennes

fennes Actief lid

Nov 20, 2012
    119
    9
    18
    Ik lees af en toe nog mee en zie nu dat je vandaag je tp hebt Diddeltje, wat super!
    Heel veel succes de komende twee weken, ik duim voor je.

18. MeisjeSera

Jun 25, 2017
    71
    9
    8
    Female
    @Diddeltje wat fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad! Nu weer dat vervelende afwachten, hopelijk is hij/zij nu lekker aan t nestelen in je warme baarmoeder!

@Lieke24 ohh wat leuk ook een meid! Heerlijk toch een bescheiden buikje, scheelt een hoop striae:roflmao: maja je wil natuurlijk ook wel pronken met je buikje, ik heb idd ook nog een bescheiden bolletje maar wel duidelijk een baby buikje, paar weken geleden leek t nog een vetrol:p maja t komt inderdaad door het traject en voorgeschiedenis, zullen we helaas altijd met ons meedragen.. maja wij genieten dubbel en dwars als we er 1 gezond in ons armen sluiten wat voor een ander vanzelfsprekend is..

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Diddeltje fijn een to. Nu die stomme wachtbekken. Idd een punctie uitstellen is idd geen garantie. Bij mij werden de eicellen iedere poging minder.

Leuk een meisje Lieke. Ik had ook een bescheiden buik. Bij 8,5 maand dacht men dat ik 6 maanden was.

Ben benieuwd meisje Sera. Is er al bij eerdere echo's iets over een geslacht gezegd?

20. MeisjeSera

Jun 25, 2017
    71
    9
    8
    Female
    We hebben met 14 weken de uitslag van de vlokkentest gehad dus weet al ff dat ik alles roze mag kopen:D

Diddeltje likes this.

Share This Page