pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opzoek

Opzoek Lid

31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is waar. Bij ons was het de 2e keer gelukt, eerste x niet....

2. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    Wij hopen maar dat dit de laatste keer is dat ze het bespreken en dat ze ons dan een indicatie kunnen geven van hoe lang we nog moeten wachten. Het is wel zo fijn om een datum te hebben om naar toe te leven.

fijne avond.

3. Opzoek

Opzoek Lid

31 mrt 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als je een datum hebt dan ben je voor je gevoel al bezig dan kun je voorbereidingen treffen enzo. Nu zit je een beetje in limboland en dat is gewoon erg vervelend. Maar.....nog ff en jullie mogen vast snel!

4. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Als ik alvast een afspraak laat zetten in brussel en de verzekering doet moeilijk kan je die dan opzeggen zonder kosten ? Xxx

5. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    @opzoek. Ja ik hoop het wel maar goed ben net met een nieuwe baan begonnen dus werken geeft een fijne afleiding. ;) We hebben ook al een gesprek gehad om misschien de mogelijkheid van een donoreicel te gaan onderzoeken. Dan hoeven we geen pgd te gaan doen en wordt het gewone ivf. Dat zou het allemaal een stuk minder gecompliceerd maken.

Wat vinden de mensen hier van het gebruik van een donoreicel?

@Miranda. Ik denk dat je dat telefonisch vast wel kan achterhalen. Zover ik weet is het zo dat je ruime tijd voor de afspraak moet afbellen en dat er dan geen koste zijn voor het consult.

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik zou het zelf niet snel doen omdat het niet eigen is. Maar iemand die het wel wil moet dat vooral doen.
    Ik heb geen moeite met donoreicellen.

Traject is denk ik wel sneller.

@ Miranda Ik zou anders even het ziekenhuis bellen in Belgie hoe zij met afzeggen van afspraken omgaan

7. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hallo hoe gaat het hier met iedereen?

Groetjes.

8. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik sluit me graag aan bij dit topic, omdat ik erg benieuwd ben naar jullie ervaringen met PGD/IVF.
    Wij hebben pas een intakegesprek gehad in Maastricht voor PGD traject. Begin dit jaar is bij mijn vriend vastgesteld dat hij drager is van het borstkanker gen (BRCA1). Heeft voor hem gelukkig geen grote gevolgen, maar wel voor onze kinderen. Omdat we geen risico willen lopen om een meisje te krijgen die drager is van dit gen hebben we besloten dit traject in te gaan. Moet zeggen dat ik het ontzettend spannend vind allemaal.
    Omdat dit deze genmutatie al is goedgekeurd hoeven we gelukkig niet meer door "toetsingscommissie" heen. Wel wordt er momenteel gekeken of er een test gemaakt kan worden. We gaan er gewoon stapje voor stapje doorheen.
    Groetjes!

9. sas0105

sas0105 Lid

15 apr 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tabbey heel veel succes! Inderdaad gewoon stapje voor stapje afwachten. Je komt elke keer een stapje dichterbij :)
    Wij zijn bijna toe aan de eindfase. 4 juni gesprek over de data en de medicatie, dus heel erg spannend!

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Inderdaad Tabbey
    Stap voor stap
    Wel een spannend traject vind ik

11. sas0105

sas0105 Lid

15 apr 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Hier gaat het goed. Afgelopen vrijdag brief gekregen van het ziekenhuis met de bevestiging van de data. Voor week 25 moet ik gestart zijn met de pil, in deze week zal ik waarschijnlijk ook beginnen met de spuiten. Begin juni heb ik het gesprek, ben heel erg benieuwd.

Het aftellen is begonnen :)

12. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    @sas0105
    Wat fijn dat je mag beginnen met je traject! Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

groet.

13. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Wij zijn ook voor ivf pgd gegaan man is drager van brca1 maar pfff wat duurt alles lang daar komt bij dat wij tese /mesa/pesa moeten laten doen en dat maakt het nog irritanter want maastricht doet dat niet vandaar dat wij kijken of we naar brussel kunnen maar om alles met verzekering te regelen hebben we een prijs indicatie nodig van uz brussel en dat laat ook op zich wachten dus erg vervelend heb nog nergens aanmelding staan omdat we het gewoon niet weten xxxx

14. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hoi Miranda.

Het is inderdaad een spannend en lang proces en dan ben je nog geen eens aan de beurt. Wij hebben ook temaken met twee indicaties voor pgd maar voor ons was het gelukkig wel mogelijk om het in maastricht te doen. Wel moest het uitgebreid besproken worden in de pgd werkgroep. Ik meen dat het in Brussel wel een stukje sneller gaat dan hier in nederland en ze zijn ook verder dan hier.

heel veel succes.

15. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Ja daarom dat is ook de reden dat we daar heen willen maar ik heb geen vertrouwen in de verzekering dat we toestemming krijgen het is toch raar dat je zoiets niet zelf mag beslissen terwijl je toch ziekenfonds betaald zooo frustrerend xxx

16. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hoi Miranda.

Dit is het nummer van Freya en die kunnen je informatie geven over de verzekering en wat er wel en niet gedekt word. Tel 024 - 6451088 Ook moet je aller eerst toestemming vragen bij je zorgverzekeraar. Vaak moet je bepaalde kosten eerst zelf voorschieten en worden ze later deels terug gestort. Voor meer informatie kun je ook zelf even op de website van Freya kijken.

Succes. :)

17. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    Oh dank je wel eilandmeisje xxxx

18. Morello Cherry

19 mei 2013
    21
    0
    0
    Hallo,

Mijn vriend en ik zijn ook gestart met het pgd traject. Ik ben drager van het fragiele x syndroom en voor ons is dit nu de beste kans op een gezond kind.
    We hebben pas geleden het bericht gekregen dat onze test klaar is, de dag erna werden we gebeld door het umcg en een paar dagen daarna kregen we een brief met daarin de data van de informatiebijeenkomst (24 juni) en een brief met daarin het weeknummer wanneer de behandeling gaat gebeuren (week 34). Het gaat nu heel snel en ik begin al een beetje zenuwachtig te worden voor de behandeling en de prikken.
    We zijn allebei als goed vruchtbaar getest en hebben (stiekem) goede hoop dat het allemaal gaat lukken maar we proberen toch alles stap voor stap te bekijken.
    Het is fijn om ervaringen van anderen te lezen, pgd is toch (of zo lijkt het) vrij onbekend bij velen.

19. eilandmeisje

3 apr 2013
    55
    0
    0
    Hoi welkom op dit topic

Succes met je traject!

20. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Hoi allemaal,

Toen ik begon met PGD (mijn man heeft myotone dystrofie) was ik op zoek naar ervaringen en kon weinig vinden. Daarom dit bericht, inmiddels een jaar en een dochter verder via PGD wil ik mijn ervaringen delen. Mocht er iemand behoefte hebben dan hoor ik het graag.
    Wij zijn vorig jaar juni begonnen en 18 april is onze dochter geboren in de eerste poging. Het is mij allemaal meegevallen maar had graag informatie gelezen.

Deel Deze Pagina