He groenjol! ja het schiet op en ben aan het aftellen, mag maandagochtend testen! Hoe ist bij jou? groetjes bloempie
He Bloempie, Nog maar een paar dagen! Ik duim voor je. Groenjol, hoe gaat het met jou? Hoe ver ben je nu precies? Ik ben nu officieel 5 weken en 1 dag zwanger. Ik blijf dat raar vinden met die twee weken die je erbij krijgt. Op wat vlagen misselijkheid en vermoeidheid voel ik me goed, al vind ik het nog steeds spannend. Ik dacht dat ik met een positieve test wel klaar was met de spannende toiletbezoekjes maar ik ben nog steeds blij als ik geen bloed zie. Vorige keer ging het mis toen ik precies 6 weken was en die dag komt dichterbij. Ik ben echt blij met zijn zwangerschap maar ook doodsbang voor nog een miskraam. Toch maar proberen positief te blijven, maar het voelt zo kwetsbaar.
Jaaa gefeliciteerd novastar!! SUPER!!! Ik snap dat je angstig bent.. ik duim heel hard voor je dat deze lekker blijft groeien in jouw buik! bloempie, spannend. Nog even het weekend doorbijten.. ik duim voor een positieve test. Palmboom, gefeliciteerd met je bruiloft. Super leuk!! 15 eitjes klinkt goed! ik duim voor zoveel mogelijk mooie embryo's. @hier, terug van weg geweest. Had het even druk met van alles. Gister de prikinstructies gehad en nu over 3 dagen starten, ik vind het zo eng.. Mijn vriend gaat mij prikken, ik heb er gister minimaal een kwartier over gedaan voordat hij mij mocht prikken. Ik was zó bang, er hebben even wat tranen gevloeid Gelukkig een hele lieve en geduldige verpleegkundige Ik heb ook twee spuitjes met niets er in meegekregen, zodat mijn vriend vandaag en bijvoorbeeld overmorgen even een prikje zet, zodat ik er aan wen. Angst voor naalden, pff zó vervelend. Ik moet het echt overwinnen, anders worden de komende weken een hel. Komt vast goed.....
@Baby90 Heel herkenbaar van dat prikken. Mijn man prikte me en de eerste keren duurde die sessies wel een half uur. Steeds als hij boven mijn been hing met dat ding riep ik wacht wacht wacht, en dan verzon ik weer wat. Erg vermoeiend voor hem (en mij ) Ik kreeg er op een gegeven moment wel handigheid in en kleine dingetjes hielpen heel erg, zoals een ijsblokje op de plek waar ik geprikt wilde worden. Gewoon een ijsblokje een minuutje heen en weer halen op de plek en dat verdoofde zo goed dat ik daarna amper nog iets van de prik voelde. Ook aftellen met hem samen werkte goed. dan was ik in controle leek het. Succes!
Dat prikken vond ik alleen de eerste keer eng. Toen ik merkte dat je het eigenlijk niet voelde (op een enkele keer na) was ik meteen van mijn angst af. Mijn man heeft mij nooit geprikt. Doordeweeks was hij altijd al weg en in het weekend was hij nog niet wakker. Ik prikte altijd rond half 8. Ik zette de spuit wel altijd in mijn buik. Misschien heeft dat vetrandje toch nut gehad, haha. Baby, ik hoop dat je snel over je angst heen komt. Betty, ik volg je verhaal al een tijdje op een ander topic. Dapper hoor! Ik wens je veel succes met het vervolg!
Hoi dames, Ik heb vanmorgen de punctie gehad en er zijn 20 (!) eitjes geoogst! Nu afwachten tot dinsdag, dan hebben wij een mogelijke tp ! Met 20 eitjes moet er wel iets moois overblijven, zelfs bij PGD.. Spannend!! Ondanks het aantal viel de punctie gelukkig mee. Pijnlijk, maar goed te doen. Kon op het scherm meekijken en vond het heel gaaf om te zien @baby: ik vond het spuiten in het begin ook heel eng en heb de eerste door m'n vriend laten zetten. Maar ik vind het toch prettiger om het zelf te doen.. Het went, echt!
@ palmboom: wat veel eitjes zeg! Dat is wel reden voor enig optimisme! Heel fijn! @ baby: ik heb maandag mijn prikinstructie, ik ben benieuwd hoe het mij af gaat. Maar vooraf eerst nog een echo om te kijken of die stomme cysten weg zijn, want anders moeten we stoppen en gaan we voorlopig helemaal niets prikken.. Spannend.. Maar heb er wel een redelijk goed gevoel over..
Wow Palmboom! Dat zijn echt veel eitjes. Daar moeten wel een paar toppers bij zitten. Ik duim voor je!
Bloempje, spannend hoor! Is maandag de officiële testdag? Ga voor je duimen! Baby90, 2 jaar geleden vond ik het prikken ook heel erg en deed mijn man het elke avond. Deze ronde ging mijn man een paar dagen weg en moest ik het zelf doen. Doodeng vond ik het en voordat ik mezelf de eerste keer prikte duurde lang maar daarna deed het zelfs minder zeer dat als mijn man het deed. Ik prikte mezelf in mijn buik en hield er eerst een koud washandje op dat werkt super! Succes met prikken. Betty, ik ken je verhaal niet maar lees wel veel miskramen. Succes met de volgende stap hoop dat alles goed komt! Palmboom, wat een vangst! Dat gaat goedkomen! Duimen tot dinsdag. Novastar, ik ben vandaag 6 weken ja raar hè die 2 weken maar wel lekker want dan is de echo ook zo. Al vind ik het lang duren, ik voel me goed wel wat moe en warme voeten snachts maar verder geen last. Wanneer heb jij de echo?
He Groenjol, Ik ben nu 5 weken en 4 dagen. Het gaat echt langzaam. Ik heb 8 augustus de echo. Ik mocht iets eerder omdat we de week erna op vakantie gaan. Ik heb echt bijna alle klachten die je in de 5e week kan hebben maar wel van alles een beetje. En ook een paar gekke, die bijna nooit voorkomen. Zo hebben veel dames last van verstopping en heb ik juist al twee weken diarree. Verder pijntjes die lijken op bandenpijn (nu al?) en ik heb het sneller koud. Verder niet bij het opstaan misselijk maar gewoon de hele ochtend niet lekker, of de middag. En ik heb absoluut geen eetlust tot een uur of 5 's middags. Maar ik vind het allemaal geweldig, haha! Vorige keer had ik niet zoveel kwaaltjes dus misschien is het een goed teken. Toch ben ik nog steeds zenuwachtig want de krampjes in mijn darmen lijken soms net baarmoederkrampen. En ook al kunnen die er ook bij horen, dat vind ik geen prettig gevoel. 😕
Ha dames! dank jullie wel voor al het meeduimen! Zit nu op dag 13 na tp en dag 16 na de punctie hier de dagen aardig goed doorgekomen en nog geen periode gehad.. Woensdag was wel ff schrikken dacht tussen de middag dat me periode er aan kwam ik had bij ut toiletbezoek bij ut afvegen een beetje lichtrose tot lichtbruinige gloed (sorry voor de details) Ik dacht echt het is klaar me periode komt, dus was best verdrietig woensdag, maar woensdagavond was de gloed helemaal weg en is niet meer trug gekomen.. Iemand die hier ervaring mee heeft? Donderdag en vrijdag voelde ik me goed en heb lekker gewerkt.. maandag is officieel de testdag pfff zit nu wel ff te zenuwpezen hier.. Gelukkig vanmiddag met vriendinnen op stap en dus genoeg afleiding. Gezien ik maandagochtend om 730 moet beginnen met werken zit ik er om te denken om morgenochtend te testen.. Anders moet ik om 6.00 in de ochtend opstaan, testen, verwerken, half uur fietsen naar ut werk om daar vervolgens fris en fruitig aan ut werk te gaan met de kids... Ik weet niet of ik dit op maandagochtend ga trekken zo.. Heeft er iemand hier advies in? Liefs bloempie
He Bloempie. Die gekleurde afscheiding kan innestelingsbloed zijn. Dat komt wel vaker voor. Als het niet meer wordt is er niks aan de hand. Over je andere probleem: ik denk dat je in de kinderopvang werkt? Weten je collega's van het traject waar je in zit? Misschien kun je van dienst ruilen met een collega? Anders zeg je dat je naar de huisarts moet ofzo en dat je daarom later wilt beginnen. Een dag eerder testen kan wel, al is het dan misschien niet helemaal betrouwbaar. Ze geven je de datum niet voor niets, denk ik dan. Succes en ik duim nog even met je mee!
Heey novastar, Het is idd bij een paar toiletbezoeken geweest en daarna niks meer (woensdag tussen de middag tot begin van de avond en enkel bij afvegen en heel weinig). Ik werk idd in de opvang, maar kan helaas niet ruilen van dienst omdat er een inval komt en er tot op heden nog nie bekend is wie dan maar gewoon om 6.00 op heb het er absoluut voor over! Blijft spannend! Liefs bloempie
Ja, lastig. Je kunt zondag testen maar het risico is dan dat je, als je negatief test, de volgende dag alsnog nog een keer gaat testen. Als je positief test kun je gewoon blij zijn. En uitslapen, haha!
Bloempie81 je kan wel een dag eerder testen geen probleem. Ik heb nu ook een dag eerder getest en het ziekenhuis feliciteerde me en zei niet dat het niet betrouwbaar is. Ik zou een dubbele test kopen en er 1 zondag doen en dan maandagavond nog een. Succes! Novastar, duurt lang hè! Maar ja jij mag de 8 e al lekker ik de 11 e! Ik weet wat je bedoelt met de bandenpijn ik heb het ook en dacht ook dat kan toch nog niet maar het voelt wel zo. Ik krijg ook krampen als mijn darmen vol zitten dus een toiletbezoek lucht op maar mijn ontlasting is normaal. Rond onze tijd klopt het dat het voelt als menstruatie pijn dus die krampjes ga ik van uit dat het goed is! Succes en we houden elkaar op de hoogte!
Ha die dames, Ondanks dat ik vanmorguh heel vroeg (630) niet durfde heb ik na een paar uur slapen toch besloten om vandaag te testen en de spanning van morguh weg te halen... Met bibberende handen de test gedaan.... pfff adem in en adem uit En daar gaat ie het vlak verkleurd en de controlestreep staat en binnen twee minuten nee droom ik daar komt een tweede streep te voorschijn me man geroepen sgat zie jij er ook twee?? die zag ook twee strepen Morguhvroeg voor de zekerheid nog ff checken en dan zh bellen.. We zijn voorzichtig blij... Liefs bloempie
Bloempie super nieuws gefeliciteerd! Alle andere die zwanger zijn, jullie doen toch ook wel mee met moeders voor moeders? Ze hebben ons zo geholpen!! Je kan meedoen tussen de 6 en 16 weken! Doen hè!