pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Wat een supernieuws. Dikke kus.

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Super nieuws bloempje. Gefeliciteerd!!!!!

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn! Gefeliciteerd!

4. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Ha die dames!

Hoe gaat het nu met jullie?

hier is het allemaal nog moeilijk te bevatten dat het eindelijk zover is en dat het nu dan ook nog langer mag blijven zitten;)

heel erg bedankt voor alle leuke en enthousiaste reacties!!

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!

Liefs bloempie

5. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Ha dames!

Vanmorguh de check gedaan en nog duidelijker dan gister!:D
    Me is helemaal happy en het begint al meer in te zinken dat ik zwanger ben nu op naar een eerste echo!

liefs bloempie

6. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Bloempie dat is geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

7. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Yes, ik heb ook goed nieuws!
    Vanmiddag echo gehad, en de cysten zijn weg! We hoeven de behandeling dus niet af te breken! Morgen aan de Gonal-F!
    Ik ben zo opgelucht! Ik ben zo blij dat we gewoon door mogen, dat ik bijna zin heb in die eerste gonal-F spuit haha!

8. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Dankje tabbey!

dat is inderdaad goed en fijn nieuws esje!!

liefs bloempie

9. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Super goed nieuws!! Op naar de volgende fase: stimuleren!!

10. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hoi meiden! Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad!!
    Ik vond de uitslag nogal heftig... En ook meteen weer goed dat wij PGD doen:
    Van de 20 eicellen waren er 15 goed genoeg om te bevruchten en daarvan zijn 14 goed doorgedeeld voor de test.

Van de 14 die getest waren, zijn er 11 besmet/ ziek (!) en 3 goed...
    De embryo van de beste kwaliteit is dus teruggeplaatst en 2 zijn ingevroren..

Had nooit verwacht dat er zo veel af zouden vallen...
    Ik ben super blij met de terugplaatsing, maar dit nieuws moet even landen...

11. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Ha dames!
    18 augustus pas de eerste echo, dus dat duurt nog ffies...
    Hopelijk is de het gauw 18 augustus.

He novastar en groenjol hoe gaat het met jullie??

He esje succes met de gonal!

Heey palmboom, wat fijn dat je een tp hebt gehad...
    Ik geloof graag dat het nieuws even moet landen dat er zoveel zijn afgevallen :(
    Heeft het zh nog aangegeven hoe, wat en waarom dat kan gebeuren?
    Succes met ww! ik duim voor jullie!

liefs bloempie

12. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @bloempie: ben even kwijt waarom jullie PGD doen, zoals je weet is er bij elke bevruchting de kans dat je het gen of de translocatie doorgeeft. Dus bij ons had elke bevruchting een kans van 50% om ook drager te worden van het gen. Helaas zaten wij deze keer aan de verkeerde kant van de kansverekening.
    Fijn dat de datum voor de eerste echo staat! Weer aftellen!

13. ruma

ruma Lid

29 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben hier nieuw en weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt.
    Wij zijn nu 3 jaar bezig om zwanger te worden. Alle onderzoeken wijzen niets uit. Positief natuurlijk maar waarom lukt het dan niet. Na 5 keer iui wilde ik dit niet meer en zijn we overgestapt naar ivf/icsi. Vorige week maandag de punctie gehad en donderdag de terugplaatsing. Nu in de bekende wachtweken. Ik ben intens moe, zere buik, steken gewoon bleeeeee.
    Het wachten is echt niet fijn! Ik wil het gewoon weten!

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Ik heb het gevoel dat steeds meer danes zich aansluiten die ivf/ icsi doen ZONDER PGD. Valt jullie dit ook op/ hebben jullie dit gevoel ook?

@ruma: waarom hebben jullie PGD (embryo selectie) gedaan? Welke erfelijke ziekte willen jullie liever niet doorgeven? Of hebben jullie een translocatie? Mocht dit niet het geval zijn, dan weer ik niet of dit de juiste draad is om je aan te sluiten.. In ieder geval heel veel sucsses tijdens de verschrikkelijke wachtweken!!

15. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Viel mij inderdaad ook al op, palmboom.
    Ik denk dat als je PGD niet kent, de vergissing gauw is gemaakt..

16. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, dat is waar! Maar al iemand er dan om vraagt, dan Google je toch even en denk je: misschien moet ik een ander clubje zoeken om mee te schrijven (een "ik ben in maand X gestart met ivf/ icsi"-groepje)? Of niet dus :p

17. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, er is gelukkig een overvloed aan clubjes die wel passen.
    Helemaal omdat een PGD behandeling op sommige vlakken nog wel wat afwijkt van een normale ICSI/IVF behandeling, en je anders hier ongemerkt informatie leest die voor niet klopt voor de dames die geen PGD doen.

18. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Palmboom, allereerst gefeliciteerd met de terugplaatsing en het mooie nieuws dat de andere twee embryo's zijn ingevroren.
    Maar het is inderdaad wel heftig dat er nog zoveel zijn afgevallen, zeker bij een 50% kans op doorgeven van het gen. Je hoopt toch op meer, want iedere kans die je krijgt is er toch weer eentje.
    Nu een paar spannende weken en hopelijk leidt deze terugplaatsing tot zwangerschap ;).

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier, maar wel mee blijven lezen en heb ook het idee dat meer meiden die een "gewone" IVF/ICSI behandeling doen hier aansluiten. Die extra stap in de afvalrace die we met PGD hebben maakt het traject toch ff wat anders.

Ik ben vandaag begonnen met het spuiten van decapeptyl, was toch wel ff een momentje. Na meer dan een jaar wachten eindelijk beginnen met de PGD behandeling. Op 11 augustus startecho en beginnen met de Gonal-F.

19. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Esje wat een goed nieuws succes!

Palmboom, ja heftig hè om te horen dat zoveel ziek is maar zo goed dat pgd kan! Succes verder.

Hier alles goed, dacht dat de tijd nu wel sneller zou gaan maar helaas. De dagen duren lang maar voel me misselijk dus dat is goed maar wil zo graag een hartje horen kloppen!! Wachten....

20. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Heey dames,

Toen ik nieuw hier op de pagina kwam heb ik gezocht op groepjes met icsi traject, omdat wij daar in zitten.
    Bij verschillende groepjes waaronder dit groepje een paar vragen neergezet om ervaringen te delen..
    Dit groepje was de enige die uberhaupt enige reactie gaf en waar ik ook veel aan heb en heb gehad en vanwaar ik ben blijven plakken
    Niet beseffende dat jullie een iets ander traject volgen dan waar wij nu inzitten:( voel me nu wel erg blond:(
    Ik hoop dan ook niet dat ik naar iemand toe een verkeerde opmerking of vraag gesteld heb.
    Het is dan ook nooit mijn intentie geweest om iemand pijn te doen of te kwetsen...
    Ik wens jullie veel geluk met alle te volgen trajecten en hopelijk met het gewenste resultaat!

Liefs bloempie

Deel Deze Pagina