pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hè bloempie! Denk niet dat iemand je iets kwalijk neemt hoor ;)
    En als je veel hebt aan dit groepje dan blijf je toch gewoon lekker mee lezen? Hoewel er bij ons nog een stapje toegevoegd is aan het traject, is veel bij ons ook gewoon precies hetzelfde als bij jou.

2. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @bloempje: maakt niet uit hoor, kan gebeuren!! :) Hou ons vooral op de hoogte van de zwangerschap!

En vanaf nu vraag ik gewoon iets meer door (mbt waarom iemand met ons mee wil schrijven), maar zal vragen altijd beantwoorden :)

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo dames!
    Ik ben een paar dagen niet actief geweest op het forum en ik zie dat er vanalles gebeurd is. Esje, goed nieuws! Fijn!

Palmboom, super dat je een terugplaatsing hebt gehad en dat er ook cryo's zijn. Weet jij aan welke criteria ze moeten voldoen? Ik vind het namelijk nog steeds raar dat onze andere vier gezonde embryo's niet ingevroren werden. Dat was bij poging 1 ook al zo. Baal ik een beetje van, ondanks dat het bij deze zwangerschap nog steeds goed gaat. Ik hoop dat jouw embryo blijft plakken.

Bloempje, je hebt volgens mij niemand gekwetst hoor, mij in ieder geval niet. Ik had al wel het idee dat jullie geen PGD deden. Maar voordat wij met de ziekte van mijn man geconfronteerd werden had ik er ook nog nooit van gehoord. Wel van embryoselectie maar niet van de term PGD. Snap het dus wel. Er is op zich niet zoveel verschil in de behandeling, behalve dat de tijd tot de terugplaatsing langer is omdat er een biopt genomen moet worden van de embryo's en dat moet getest worden op de betreffende genetische afwijking. Daardoor vallen er vaak verschillende embryo's af, bij palmboom dus echt veel. Je hebt dan wel 98% kans dat je kindje de ziekte niet heeft. Daarnaast hebben veel PGD dames (behalve degenen met translocatie, en dus verschillende miskramen) geen lang voortraject met zelf proberen. Dat hebben wij ook niet gedaan, wat ik wel even lastig vond. Je wilt een kindje en stapt meteen de medische molen in. Maar het is het wel waard, vind ik.

4. ruma

ruma Lid

29 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh sorry helemaal verkeerd gezien. Ik had er over heen gelezen dat jullie een iets ander traject volgen.
    Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen en zal eens kijken waar ik me bij kan aansluiten.
    Lieve groetjes..

5. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Heey dames,

Fijn te horen dat ik in elk geval niemand gekwetst heb!
    Dank jullie wel voor jullie openhartigheid en ik begrijp nu meer wat pgd inhoudt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn zwangerschap palmboom
    Hopelijk zit alles goed en krijgen we 18 augustus een mooie echo te zien, maar ben er erg onzeker onder..
    Verder voel ik mij goed afgezien de gebruikelijke kwaaltjes, zoals duizelig, maagzuur en dergelijke...

Ik blijf duimen voor jullie!

Liefs bloempie

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Bloempje je hebt in mijn ogen niets verkeerd gedaan. Daarnaast als ik vragen niet wil beantwoorden dan zeg ik dat gewoon.
    Echter mij heb je niet gekwetst. Ik hoop dat wij jou wat geleerd hebben. Succes met je zwangerschap.
    Laat je een berichtje achter als je bent bevallen??

@ Ruma succes met je traject.

@ Essay wat fijn!!!

@ Novastar ik snap je teleurstelling, Ik had er 10 en 11 en maar 2 goed. Maar ik blijf erbij dit is hem!!!

7. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Hallo,

Iedereen mag mee reageren! Het lastige zijn de wachtweken en deze zijn bij iedereen hetzelfde! Bloempie blijf reageren je hoort er gewoon bij!

8. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier, dames. Hoe gaat het met iedereen?

Ik zit al weer een paar dagen aan de Gonal-F, en spuit sinds gister weer Decapepyl, want m'n 4-weekse Lucrin depot was 'op'. Gaat allemaal best aardig, dat spuiten. Weinig problemen mee.
    Die opvliegers, midden in de zomer, zijn wat lastiger. Mensen die zeuren over hoe warm ze het hebben die rammel ik het liefst even door elkaar :) Maar goed, ik ben toch al niet de gezelligste persoon haha.

Manlief is nog altijd super lief en begripvol. Maar ik merk wel aan hem dat hij het wat moeilijk heeft met bewerking nr. 768, de verminderde zin in seks ;) Hij begrijpt het allemaal heel goed hoor, maar het blijft natuurlijk ook maar een mens.
    Jullie hier veel last van (gehad)? En hoe gaan jullie daar mee om?

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hoi Esje!
    Hier gaat het goed. Vrijdag heb ik de eerste echo. Ik hoop zo dat het allemaal goed is.
    Je klachten over de deca herken ik wel. Bij de tweede poging had ik niet echt opvliegers. Bij de eerste wel. Niet zoals op tv maar meer dat ik het gewoon warm had en in januari in mijn hemd stond te strijken, haha! En dan zeggen dat het hier zo warm is en dan raar aangekeken worden. 😏
    Minder zin in seks had ik wel van de deca maar dat ging met de stimulatie weer wat beter. Heb manlief niet horen klagen. Hij moet er ook maar wat voor over hebben. 😜
    Mijn humeur viel gelukkig wel mee. Ik was wat ongeduldiger en directer maar het bleef binnen de perken. Dat is echter wel zo gebleven nu ik zwanger ben. Ook niet altijd handig... En als ik onredelijk ben gewoon roepen: ik mag dat want ik ben zwanger! Maar dan moeten we weer lachen dus het is zo voorbij. Komt allemaal goed, hoor!

10. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Heey,

Ha die esje, die opvliegers ken ik en ik werd er niet de vrolijkste van... zat heel gauw op de kast en er kwam weinig tot niks uit mn handen..

Fijn te horen dat het goed gaat novastar! hopelijk heb je vrijdag een mooie echo!

hier vanmorgen een beetje geschrokken...
    Bij het toiletbezoek bij het afvegen (sorry voor de details) wat rozige bloed :(
    pfff gelijk zh gebeld hoe of wat en bij wanneer ik me zorgen moest maken enzo...
    Hier gaven ze niet direct antwoord op, maar ze heeft wel mn echo met een week vervroegd.
    Ik mag 11 augustus komen voor een echo..
    Gelukkig is het bij een paar keer gebleven dat rozige en ut einde van de middag was ut weer weg..
    Maak me wel zorgen, maar heb geen krampen of buikpijn...
    Heeft iemand hier ervaring mee?

liefs bloempie

11. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht even dat het misschien een innestelingsbloeding was, zo klonk het. Maar ik las net dat dat ongeveer dag 5 na de tp zou moeten zijn, en jij bent al wat verder toch?

Als het ondertussen over is en je hebt verder geen klachten, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken, hoe moeilijk dat natuurlijk ook is ;) Extra stress is nooit goed. Hopelijk is er niets aan de hand!

12. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Ha die esje!

Zelfs het ziekenhuis zei dat het nog een innestelingsbloeding kon zijn en die zeiden ook ik kan er nu toch niks aan doen en zij ook niet..
    De natuur moet zijn werk doen, het enige wat zij kon doen is de echo een week naar voren schuiven en dat heeft ze gedaan..
    Gelukkig was het gister halverwege de middag weer over en net een klein beetje bruinig nog... (dit lijkt heel veel op hetgeen ik ook in me wachtweken had)
    Probeer er rustig onder te blijven gezien het voor mij en inieminie niet goed is om me druk te maken en ik heb geen heftige krampen of buikpijn.
    Ben nu plusminus 5,5 week..
    Krijg nu morgen over een week de echo, dus we gaan het dan wel zien.

Liefs bloempie

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    He Bloempie.
    Het kan heel goed innestelingsbloed zijn of anders een gesprongen adertje ofzo. Zolang je geen menstruatie-achtig bloedverlies hebt is er niks aan de hand en je zegt dat het alweer is gestopt dus maak je niet teveel zorgen. Ik kreeg in de 6e week bloedverlies en de eerste dag maakte niemand die ik belde zich er druk over. Pas toen ik de dag erna nog vloeide en het bruin inmiddels rood was geworden maakten ze een echo en bleek ik een miskraam te hebben. Bij mij dus geen enorme hoeveelheden bloed of heftige krampen. Het was net een hevige menstruatie. Maar het vloeien hield wel ruim een week aan. Aan de andere kant had mijn vriendin in de zesde week vier dagen bloedverlies en zij heeft nu een mooie dochter. Je kunt er niet veel van zeggen maar als het vloeien snel stopt is er waarschijnlijk niks aan de hand.

14. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    He Novastar,

Thnxs voor je openhartigheid!
    Probeer er heel rustig onder te blijven en vandaag verders geen gekkigheid gehad, dus nog 1 weekje buffelen en dan hebben we wat meer zekerheid!

liefs bloempie

15. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    #695 baby90, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
    Hoi dames,

weer even terug van weg geweest:) druk druk druk. En ik probeer en niet te veel mee bezig te zijn (hoop niet dat jullie dat erg vinden).
    Nog bedankt voor de tips voor het spuiten! Ik koel nu idd met een ijsblokje de prikplek en dat helpt. Alleen wat een rot vloeistof is die deca.. het doet pijn als het er in gespoten word. En ik was/ben al zó bang. Een keer heeft het bijna 4 uur geduurd voor de prik er in zat. Ik was zó in paniek... Nu gaat het al een stuk beter.
    Ik kijk er nog iedere dag tegen op.. pff. Vandaag dag 8, gister de laatste pil in genomen en dus ergens deze week naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho gok ik.
    Waar prikken jullie jezelf? Ik prik mijzelf (althans, mijn vriend;)) in mijn onderbuik aan de zijkanten. Van gister heb ik nu een flinke blauwe plek.
    Ik wil niet te dicht op de andere prik gaatjes gaan zitten en zit te twijfelen om eens een prik in mijn bil te proberen.. maar vind het zo'n naar idee en ben bang dat dit nog pijnlijker is? Er zit iig genoeg vet haha.
    Straks komt de Gonal-f en nog bij.. waar ga ik nog goede plekjes vinden:( Ik durf ook niet boven de navel te prikken.. brr.

Bloempie, wat een onzekerheid en wat naar van je bloedverlies. Maar het hoeft inderdaad niets te betekenen en zeker niet als het weinig is.
    Lastig om rustig te blijven maar dat is inderdaad wel het beste dat je kan doen. Ik duim voor je dat jullie kleintje lekker blijft plakken. Heb je nog symptomen?

Haha Novastar, ''ik mag dat want ik ben zwanger:D'' LEUK! Ik zeg nu ook al, ik zit aan de medicijnen.. ik kan er niks aan doen!:D Zij moeten er idd ook maar wat voor over hebben haha.
    Hoe voel je je?

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #696 Novastar, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
    He Baby,
    Rot dat het prikken zo moeilijk gaat. Haal je de deca de avond van tevoren uit de koelkast? Kan schelen. Bij mij brandde het ook af en toe. Meteen na het prikken flink over de plek wrijven, dan verspreidt de vloeistof zich sneller. Probeer de naald er zo recht mogelijk in te steken, dan doet het geen pijn. Tenminste bij mij niet. Het deed alleen pijn als ik het verkeerd deed of een adertje raakte. Blauwe plekken heb ik nooit gehad. Misschien is het toch beter als je het zelf doet, dan heb je meer controle. Mijn man was er zelfs nooit bij als ik spoot. Hij was al naar zijn werk of sliep nog. Ik zette de spuitjes ook altijd ongeveer op hetzelfde tijdstip. Ik spoot ook in mijn onderbuik, links, rechts en onder mijn navel. Been of bil nooit geprobeerd. Ik hoop dat het snel beter met je gaat want vier uur lang over een spuit doen is echt een kwelling. Je moet er nog zoveel!

Met mij gaat het op zich goed. Kwaaltjes komen en gaan en zijn niet iedere dag even erg. Op zich fijn natuurlijk maar maak me mega zorgen over de echo. Daar heb ik geen echte reden voor maar ik ben gewoon bang dat er straks geen hartje is ofzo. Lekker doemdenken dus, maar het heeft ons de laatste jaren niet echt meegezeten op persoonlijk gebied. Ik hoop zo dat het goed is. Ik was liever elke dag super misselijk geweest, al had ik dan wel anders gepraat denk ik, haha!

17. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Ha dames!

hee baby, ik had idd ook moeite met prikken.. bij helpte een koud lapje voor op de plek en erna erg goed! Verder heb ik ook blauwe plekjes gehad komt waarschijnlijk, omdat je de naald mssn ongemerkt tijdens ut spuiten iets beweegt of met het eruit halen. Ik had onderhand na plusminus 50 spuiten (Ik reageerde niet goed op de lage dosis gonal, de hogere gelukkig wel, vandaar die 50)alle plekjes gehad op me onderbuik wat hoger iets lager midden enzovoorts. Ik vond de gonal veel minder erg dan de deca, mssn iets geruststelling? Wat betreft eentje in andere plek dan onderbuik nooit geprobeerd vraag ut anders ff na bij het zh of dat mogelijk is... Succes nog even!

He novastar!
    Dat doemdenken herken ik! Ik heb daar ook mee te kampen, ben erg blij dat ik maandagmiddag de echo heb en anderzijds bang voor wat we te zien of juist niet te zien krijgen. Maar me omgeving (aantal ook ervaring met bepaalde trajecten) zeggen ook de natuur moet zijn werk doen en voor alsnog moet ik er van mezelf nu vertrouwen in hebben dat het goed zit en genieten van het gevoel wat ik in me onderbuik heb.
    Ik duim voor een mooie echo voor jullie vrijdag;)
    Wat betreft symptomen, af en toe duizelig, zeer gevoelige borsten en in de middag af en toe misselijk of maagzuur. Afgelopen week eet ik in de middag wat extra fruit en droge crackers en daardoor er minder last van vergeet ik dit dan komt ut opzetten en grijp ik heel gauw naar de crackers en thee..
    Verder voel ik mij goed op af en toe een beetje hoofdpijn na..

Hoe ist met de andere dames?

liefs bloempie

18. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Baby, wat vervelend dat het prikken zo moeilijk gaat. Ik zit vandaag op dag 7 van de deca. Ik prik ook in mijn buik, probeer altijd een zo groot mogelijke vetrol te pakken en zet daar dan de spuit in. Ik merk zelf dat het minder pijnlijk is als er meer vet zit. En hoe verder naar de zijkant, hoe pijnlijker het bij mij is. Ik merk ook wel dat de ene spuit wat pijnlijker is als de andere, soms prik ik de spuit met een draaiende beweging door mijn huid heen, heb het gevoel dat het daarmee ook iets minder pijnlijk is. En wat Novastar ook zegt, zo recht mogelijk op de huid.
    Tot nu toe is het mij gelukkig meegevallen en heb ik (nog) geen blauwe plekken. Heb je verder last van bijwerkingen van de deca?
    Ik heb maandag de startecho en begin dan ook met Gonal-F. Wanneer hoor jij wanneer je echo hebt?

@ Novastar & Bloempie, wat spannend lijkt me dat weer, afwachten tot de eerste echo. Ik kan me die onzekerheid wel voorstellen. Succes met wachten de komende dagen en ik hoop op mooie kloppende hartjes tijdens de komende echo's voor jullie :).

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties!

Novastar, ik dacht dat je de deca maar kort van te voren uit de koelkast mocht halen? Ik denk dat ik er achter ben waarom het inspuiten pijnlijk is.
    Ik haalden dus de deca er van tevoren even uit zodat het niet zo koud zou zijn, en ondertussen koelden ik mijn buik met ijsklontjes. Het is dus niet zo raar dat ik het voelde;) Gisteren een klein ijsklontje gebruikt, toen de prik er in ging was de plek al bijna weer opgewarmd. Mijn vriend heeft gister nog langzamer geprobeerd, en ik voelde eigenlijk niets. Dus ik ga het vanavond zonder ijsklontje proberen...
    Ik durf de spuit er echt niet zelf in te zetten, dat gaat me nog te ver haha.

Fijn dat je echo er snel aankomt! Al duurt nu elke dag lang natuurlijk. Ik duim voor een klein boontje met een sterk kloppend hartje. Dat komt vast helemaal goed;)

Bloempie, pff 50 spuiten... bah. Ik voelden gister nauwelijks iets, eigenlijk niets haha. We hebben afgesproken het vanavond ook zo te proberen. Hopelijk gaat dat goed! Fijn om te horen dat de Gonal-f wat minder erg is, ik hoop dat dat hier ook zo is. Zoals het gister avond ging mag het van mij elke dag gaan. Ik ga ook proberen om wat hoger te gaan prikken als de prikplekjes op zijn, haha.

Tabbey, idd ik had de tip gelezen over een flink stuk vet vast te pakken en dat helpt. Zo kun je ook niet iets anders raken.
    Ik heb een best grote blauwe plek, sinds vandaag is hij wat lichter gelukkig. Misschien een adertje geraakt oid, ik voel er in ieder geval niets van nu.
    Ik heb af en toe ineens hoofdpijn, meestal 's avonds. Pijn achter de ogen zeg maar, heel vervelend. Maar meestal trekt het snel weg. Verder heb ik nu 2 keer gehad dat ik gewoon zin had om te gaan huilen, maar dat kan natuurlijk ook van de stress zijn. En oja, ik moet vaker naar het toilet:) Nu zo'n 3 keer per dag, haha! En dat vind ik helemaal niet erg. Of ik ook echt afgevallen ben weet ik niet, mijn vriend zegt van wel maar ik heb nog niet op de weegschaal gestaan. Ik denk wel iets, gezien ik zo vaak naar het toilet moet, maar ik verwacht er niets van. Zou een mooi symptoom zijn:D Ik heb zondag de laatste pil ingenomen, en moet de derde menstruatie dag een uitgangsecho laten maken.
    Mijn eerste follikelmeting is op 18-08, ik start 11-08 met de Gonal-f:) Duurt nog even dus.

20. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Shit.. Net follikelmeting gehad in het ziekenhuis.
    Van de 8 die we straks moeten hebben voor de PGD voldoen er, op stimuleerdag 8, pas 4 aan de eisen. 2 moeten nog een stukje en 2 zijn nog veel te klein... Zelfs al zouden ze vrijdag, bij de volgende echo, allemaal gegroeid zijn, dan zitten we met 8 follikels net aan het minimum.. Het is de vraag of je daar überhaupt een poging aan zou willen besteden..

Wat een onwijze tegenvaller zeg.. En ik zit al aan de hoge dosering Gonal-F, dus ik kan alleen maar afwachten.

Maar hoe kan het nou toch dat er bij de laatste echo, voor ik begon met de Gonal-F, 11 eiblaasjes werden geteld, en er nu nauwelijks 8 te vinden waren?!

Deel Deze Pagina