Bij mij hebben ze niets verteld over geen seks na de punctie, terwijl we het er wel over gehad hebben, maar dan voornamelijk dat we het voorlopig nog condooms moeten blijven gebruiken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er weinig behoefte aan heb gehad de afgelopen dagen, want voelde me nogal beurs van binnen. Wel is me verteld eerste dagen tot een week na punctie niet te gaan zwemmen, geen sauna, niet extreem gaan sporten. Vanochtend al gebeld door het ziekenhuis, van de 5 bevruchtingen zijn 4 embryo's goed doorgegroeid, morgen om 14.00 uur naar het ziekenhuis voor terugplaatsing, we horen dan ter plekke hoeveel er gezond zijn. Gezien de kans van 50% heb ik goede hoop dat er een terugplaatsing zal zijn .
Tabbey ieder ziekenhuis zegt wat anders. Je moet doen waar je je goed bijvoelt. Ik had nooit zin in seks na de punctie. Is allemaal wat beurs Bestaat er een kans dat de tp niet doorgaat, dit omdat je pas ter plaatse hoort of er gezonde embryo's zijn? Idd goede scores alleen jammer is dat wer veel ziek zijn. Echter met 2 x 2 embryo's was ik wel blij hoor.
Dat zijn inderdaad mooie score! Meisje1977, hadden jullie er ook minimaal 8 nodig voor de terugplaatsing? Vreselijk hé, dat er zoveel ziek zijn.. gewoon niet eerlijk. Tabbey, goede hoop dus! 50% kans, dus er zal heus wel een goede bijzitten! Spannend zeg, ik duim voor jullie. Ik vraag morgen even na hoeveel dagen we geen seks mogen hebben. Pff, heel de dag niet zenuwachtig geweest. Nu toch wel, morgen om half 5/5 uur op. Douchen en om 6 uur aanrijden. Dan zijn we in ieder geval ruim op tijd.. En dan kan ik de zetpillen daar inbrengen Brrrrrrr stomme zenuwen, haha.
Logisch hoor baby! Het is ook niet niks he.. Lekker op tijd naar bed, en voor je het weet is het al weer gedaan en komen ze vertellen dat ze lekker veel eitjes hebben! Heel veel succes morgen!! Ik duim voor je!
Hallo allemaal, Sinds afgelopen woensdag weet ik dat ik drager ben van een chromosoomtranslocatie (2&19). Dit kwam naar voren door een bloedtest omdat ik al drie miskramen heb gehad. We hadden het totaal niet zien aankomen aangezien wij al een gezonde zoon hebben! Nu zijn we er nog niet helemaal uit wat we gaan doen. Gaan we door met onze kinderwens of laten we het bij één wondertje? Als we drie jaar geleden voor deze keuze hadden gestaan (toen onze zoon er nog niet was) wist ik het wel, ik zou er alles voor over hebben! Maar nu, is het allemaal wel te doen als je al een kindje hebt? Al die behandelingen, steeds oppas regelen en er thuis soms niet kunnen zijn voor je kind omdat je moe/ziek/nerveus/hormonaal bent. Op zoek naar lotgenoten kwam ik bij dit topic uit. Ik heb het helemaal doorgelezen! Wat fijn dat er hier zo wordt gekletst over alle behandelingen en alle ups en downs. Nu begrijp ik het ook een beetje beter wat het allemaal inhoudt. Hoewel ik nog steeds 1000 vragen heb haha. De eerste stap is iig gezet, ik heb mij aangemeld op de afdeling klinische genetica in het erasmus. Nu wachten tot we gebeld worden voor een afspraak, dan zal alles worden uitgelegd van hoe of wat de opties zijn. Het is iig erg fijn om te lezen dat sommigen van jullie al zwanger zijn. Gefeliciteerd! Voor diegenen die nog middenin het traject zitten, veel succes en hopelijk over een paar weken ook een positieve test! Liefs Adriana
Dankjewel esje!! ik hoop het, zou wel mooi zijn als er veel eicellen zijn!! Lief van je! Welkom adriana85. Wat naar van je miskramen, en het is natuurlijk ook niet leuk draagster te zijn van een translocatie, daar weet ik alles van helaas. Ik hoop dat je snel opgeroepen word voor een gesprek zodat jij en je man een goede keuze kunnen maken, wat voor jullie het beste is. Heel veel succes, en brand maar los met je vragen als je dat wilt. Wij zijn nu onderweg naar het ziekenhuis
@ Adriana, welkom! Wat een moeilijke keuze. Hopelijk mag je snel langskomen voor een gesprek. @ Meisje, wij horen vanmiddag pas in het ziekenhuis de uitslag van de test. We zijn nu al behoorlijk zenuwachtig, zou erg blij zijn als er 1 gezonde bij zit. @ Baby, hoe is het gegaan vanochtend, was je erg zenuwachtig? Zijn er veel eicellen gevonden? Ik hoop het iig wel!
@ Adriana, welkom! Hoop dat je wat hebt aan onze ervaringen! Ik ben zelf ook drager van een translocatie (15;22). @ Baby, hoe is het gegaan? Ben heel benieuwd! Hoewel alle hormonen ondertussen wel zo'n beetje zijn uitgewerkt, en het best goed met me leek te gaan na de teleurstelling van vorige week, heb ik nu sinds een paar dagen toch weer huilbuien.. Zo oneerlijk allemaal he.. En iedereen krijgt maar baby's in m'n omgeving.. Grr.. Maar opzich wel 'fijn' om af en toe even alles er uit te gooien hoor.. Zou denk ik ook vreemd zijn als het me niets zou doen..
@baby: hoop dat alles goed is gegaan vandaag en dat jullie een mooie oogst hebben! @Esje: het is ook allemaal zwaar en oneerlijk, dus verdrietig zijn is helemaal niet gek! Gooi het er 'lekker' uit! Dikke knuffel! Weet je al wanneer jullie voor een volgende poging kunnen gaan?
Adriana: welkom hier! 3 miskramen, wat erg zeg. Kan me voorstellen dat de uitslag van het onderzoek erg onverwacht kwam. Fijn dat de eerste stap is gezet! Als je vragen hebt vooral stellen!!
Esje, het is natuurlijk helemaal niet raar dat je het er af en toe uit moet gooien. Het zou inderdaad raar zijn als het je niets zou doen. Het is allemaal ook erg oneerlijk. Weten jullie al wanneer jullie voor de tweede poging gaan? Tabbey, wat spannend zeg!!! Mijn duimen draaien voor jullie, moet goed komen Hier is alles goed gegaan vanochtend. Ik was wel erg zenuwachtig. Toen ik aan de gyn vroeg of ze van te voren nog een echo zou maken zei ze dat ze dat alleen tijdens zou doen. Ik heb helemaal niets meegekregen en ik werd wakker in de uitslaapkamer. Omdat ik pijn kreeg heb ik nog wat medicatie gekregen, daarna ging het goed. Wel duizelig, en na het aankleden ineens kotsmisselijk, warm en flink zweten. Ook hier kreeg ik een pilletje voor en daarna ging het beter. Ik lig nu lekker op de bank series te kijken. En ik word goed verzorgd Nu het belangrijkste, de opbrengst: 11 eicellen!! Wij zijn er heel erg blij mee!!!
Baby, wat goed! Hopen dat ze allemaal goed hun best gaan doen de komende dagen! Vrijdag hoor je denk ik hoeveel er getest gaan worden toch? Nu lekker rustig aan!
We hebben donderdag ons evaluatie gesprek. Dan horen we denk ik ook of we zonder al te veel gezeur door mogen met de 2e poging. Maar daar zorg ik wel voor Bij het maken van de afspraak werd me al verteld dat de wachttijd nu tot begin december loopt... Maar veel eerder zal voor mij toch wat lastig worden, want mijn broer gaat in juni trouwen in Frankrijk, en als ik dan op springen sta of een pasgeboren baby'tje heb, dan zou ik daar niet heen kunnen.. En dat is natuurlijk geen optie!
@baby90. Dat klinkt als een goede oogst! Nu even lekker uitrusten. Over een paar dagen krijg je dan de uitslag van hoeveel gezonde embryo's er zijn toch? Spannend hoor! @tabbey. Wat ontzettend spannend! Ik ben erg benieuwd of je een terugplaatsing hebt gehad vandaag. @esje. Het is ook oneerlijk. Ik begrijp heel goed dat je je soms zo voelt. Af en toe even je hart luchten kan al helpen. Het zou mooi zijn als je straks met een dikke buik op je broers bruiloft kan zijn
@ baby mooie opbrengst!. Nu lekker bijkomen en rustig aandoen! Was het op de operatiekamer? @ Adriana welkom. Wat een nare ervaringen heb je meegemaakt! Als je vragen hebt, stel ze vooral gerust. Ik zit nu in het traject en ik heb totaal geen last van de hormonen etc. Je zegt dat je oppas etc moet regelen, maar dat moet je ook als je een kind hebt toch? Evt neem je je kind mee naar de afspraken. @ Tabbey hoe is het gegaan. Ik ben zo nieuwsgierig!!!! @ Esje het is een traject met emoties. Krop het niet op. Nu even uitbalen en dan er weer tegenaan!
Adriana85: welkom! Ik ben één van de gelukkigen die zwanger is geraakt na PGD. Ik vond de behandelingen niet prettig maar het is me uiteindelijk niet tegen gevallen. Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen. Esje: huilen is normaal, meid. Beter dan opkroppen. Het is ook een flinke teleurstelling. Dikke knuffel! Baby: goeie score. Hopen dat er veel bevrucht worden! Tabbey en Meisje: hoe gaat het? Hebben jullie al een terugplaatsing gehad? Palmboom: hoe gaat het? Misselijk? Ik ben er gelukkig alweer grotendeels vanaf. Nog even wachten op de volgende echo (rond de 12 weken) en dan kan ik die angst voor nog een miskraam wat laten varen. Ook al heb ik al twee goede echo's gehad, ik vind het nog steeds spannend of het goed gaat.
We hebben een terugplaatsing gehad vandaag Doodzenuwachtig waren we toen we in het ziekenhuis aankwamen vandaag. Eerste gemeld bij verpleegkundige en die reageerde heel raar, zo van "ow, even navragen hoor". Wij meteen in de stress dat er misschien toch geen terugplaatsing zou zijn, want we zouden ook pas in het ziekenhuis de uitslag horen, maar gelukkig kregen we na een paar minuten al te horen dat het doorging. Ne de terugplaatsing kregen we pas de alle resultaten te horen, van de 4 embryos waren twee belast met het gen en twee niet, dus statistisch helemaal correct. De embryo die nu nog over was, was helaas niet van voldoende kwaliteit om in te vriezen dus dat is erg jammer. Het positieve nieuws was wel dat de embryo die nu is teruggeplaatst ook de beste was van alle 4, bij terugplaatsing 12-cellig. En nu afwachten.... Maar voorlopig zijn we gewoon heel erg blij dat we een terugplaatsing hebben en gaan we duimen dat deze blijft plakken.