Ja Baby, heel herkenbaar. Ik heb erg gevoelige darmen en na de punctie zwol mijn buik op als een ballon. Met bijbehorende buikpijn. Gelukkig was dit na twee dagen wel weg. Je darmen kunnen ook op de pregnyl reageren. Hopelijk voel je je snel beter.
Ik had dagen last van mijn baarmoeder niet van mijn darmen @ Lina welkom. Fijn dat we je kunnen helpen. Ik had ook de vraag over counseling. Ik heb dat niet gehad, Raar dat gezegd is dat je in de volgende cyclus kunt starten. Er is nl een wachtlijst. Daarnaast moet je eerst een aantal weken aan de pil voordat je met de medicatie kunt starten
@ Baby, Ik heb ook geen last gehad van m'n darmen, wel beurs gevoel bij m'n eierstokken. Maarja iedereen reageert anders op de medicijnen, punctie, etc.. Veel beterschap in ieder geval! Morgen krijg je te horen hoeveel embryo's getest kunnen worden toch? Weer een spannend moment! Hopelijk belt het ziekenhuis morgen niet te laat . @ Lina, Welkom! Het traject heb ik tot nu toe ook ervaren als wachten, wachten, wachten... En dat kan erg frustrerend zijn, maar wat ik hier heb gehoord van de zwangere meiden is het het allemaal waard.
@ Lina, welkom! Je moet een hoop geduld hebben, dat is één ding wat zeker is.. Maar onthoud goed waar je het voor doet, dat maakt het allemaal veel makkelijker. Hoop dat je een hoop aan ons hebt, geen vraag is te gek, maar dat heb je vast al wel gelezen! @ Baby, ik had ook zeker zere eierstokken na de punctie. Verder een onwijs opgeblazen gevoel en gevoelige darmen. Dit is trouwens een van de meest voorkomende bijwerkingen van die fijne utrogestan bolletjes merkte ik.. Even doorbijten ben ik bang..
Goed nieuws! Eindelijk! Vanmorgen ons evaluatiegesprek gehad. Bij een nieuwe arts, een hele fijne! Onze vorige arts, waar we totaal niet blij mee waren, werkt in eens niet meer in het umc Utrecht. De nieuwe arts was het totaal niet eens met wat de vorige had gezegd, dat we misschien geen tweede poging zouden krijgen. Iets wat ik wel een beetje had verwacht, want ik vond het zo'n raar verhaal! Maar het bleef natuurlijk toch wel heel spannend.. Hoe dan ook, de hele poging even goed geëvalueerd, alle vragen gesteld die ik had. Ze heeft alle zorgen die de vorige arts had opgewekt, zo'n beetje weg genomen. Wat een opluchting zeg.. Mijn vertrouwen in het ziekenhuis is weer een beetje terug! Vol goede moed voor de tweede poging, want die komt er gewoon! Begin december gaan we er weer voor! Ik zou bijna zin krijgen in al die hormonen.. Bijna...
@ Esje. Fijn dat het een goed evaluatiegesprek is geweest en dat je allee vragen hebt kunnen stellen. Op naar een nieuwe poging!
@ esje, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ziekenhuis en je je vertrouwen weer een beetje terug hebt in de artsen. Wat fijn dat je ook al weet wanneer je nieuwe poging ongeveer zal gaan starten.
Bedankt dames, ik begon me namelijk al een beetje zorgen te maken over de buikpijn enzo. haha! Kan inderdaad van de pregnyl komen, maar ook van de utrogestan idd. Hoort er bij, dan neem ik het maar voor lief! Welkom lina! Hier nooit iets gehoord over counseling.. En wat raar van de arts om dan te zeggen dat je de volgende cyclus al zou kunnen beginnen. Er is natuurlijk een wachtlijst.. En ja je moet ook aan de pil? Weet je inmiddels al meer? Iig heel veel succes! Esje, wat fijn dat je een andere arts hebt gekregen en dat deze wel naar jullie zorgen luistert. Dat is natuurlijk heel belangrijk. Top dat jullie in december weer voor een tweede poging kunnen! Ik hoop dat dat 'm word! Hier.. ongeveer een uur te laat, maar ik ben gebeld. Van de 11 eicellen zijn 10 embryo's zijn gebiopteerd! JEEJ 7 goede bevruchtingen! Daarnaast waren er 2 afwijkend bevrucht, zij lieten 1 kern zien ipv 2. Maar dit konden ook gewoon gezonde embryo's zijn dus ook zij worden gebiopteerd. 1 dus niet bevrucht.. ik belde direct mijn vriend om dit uit te leggen en toen dacht ik ineens, en de andere dan? het 10e embryo? Wat is daarmee dan? Nouja, dat horen we morgen wel. We moeten om 14:00 uur in het ziekenhuis zijn. Spannend Er zal vast wel een goede tussen zitten.
He baby, Ik snap het niet helemaal. Is het niet zo: van de 11 eicellen zijn er 10 bevrucht (toppie!), daarvan zijn er 7 gebiopteerd. Twee waren er niet goed bevrucht (hadden wij bij poging 1 ook). Nu afwachten welke gezond zijn. Die andere zijn niet bevrucht of delen niet. Misschien is het wel helemaal anders hoor, maar dit lijkt me logischer. Ben erg blij voor je. Er zit vast een goede bij. Vandaag trouwens intake bij de vk en nog een echo gehad. Alles is goed dus de hele wereld mag het nu weten!
@ Baby, Wat een mooi resultaat 7 goede bevruchtingen! Een van die drie extra dan maar afwachten wat de uitslag daar morgen van is. Mocht er een extra kans tussenzitten is dat mooi meegenomen. @Novastar, Gefeliciteerd! Nu kun je het de hele wereld vertellen, moet geweldig goed gevoel zijn . Geniet ervan.
De assistente begon met 7 goede bevruchtingen. Daarna zei ze dat er twee waren die afwijkend bevrucht zijn. Blijkbaar zijn ze wel doorgedeeld want ook die werden gebiopteerd zei ze. 10 embryo's worden gebiopteerd. Hopelijk zijn dat ook gewoon goede embryo's. Het kan namelijk zijn dat deze embryo's het eerste stadium al voorbij waren. Maar ik lees op internet ook over een verkeerd chromosomenpatroon. Wat natuurlijk ook niet zo raar zou zijn bij ons. We gaan het morgen zien. Ik hoop in ieder geval op een terugplaatsing van een mooi en gezond embryo morgen
Geeft niet haha, klinkt ook een beetje raar zo. Gefeliciteerd met je goede echo, top! Lijkt me een heerlijk gevoel.
Baby, 7 gebiopteerd! Wat goed! Als daar geen goede tussen zit weet ik het ook niet meer! Ik duim voor je! Enig idee hoe laat ze je bellen? Wij hadden van de 6 eicellen ook 2 die niet bevrucht waren. Dit gebeurt gewoon, ook 'in real life' zeg maar. 1 eicel is gedegenereerd. Het was me niet helemaal duidelijk wat dit inhoud, maar het kwam er op neer dat hij kapot is gegaan door de icsi. Iemand een idee?
@baby. Hopelijk morgen een terugplaatsing van een mooi embryo. Succes Hier: op 8 september mogen we komen voor de eerste afspraak. Ben benieuwd! Ik ga wel meteen aankaarten dat ik graag in Gent zou worden behandeld (als we uberhaupt in aanmerking komen natuurlijk).
Bedankt voor jullie lieve reacties dames en voor het mee hopen. We werden om 11.45 gebeld door het umc met het goede nieuws dat we twee gezonde embryo's hebben!!! Een daarvan is net teruggeplaatst en de ander is vandaag ingevroren, we zijn zo blij!!! Nu hopen dat dit kleintje lekker blijft zitten. Wat een opluchting is dit zeg haha. Echt helemaal geweldig. Ik probeer heel voorzichtig te doen nu, herkenbaar? Haha Adriana, wat fijn dat jullie 8 september terecht kunnen, dan gaat de tijd best snel. Succes.
Gefeliciteerd Baby! Nu maar afwachten. Bij de eerste poging had ik ook de neiging om heel voorzichtig te doen. Bij de tweede poging niet zo erg. Ik dacht steeds aan die vergelijking van de dokter. Je baarmoeder is net een dubbele boterham met heel veel pindakaas. Het embryo is een hagelslagje daartussen. Dat gaat nergens heen!