@Mocababy bedankt voor je reactie het is me gelukt 😉 Nu kunnen jullie ook meteen zien wat mijn geschiedenis is! Deze ronde hebben we ICSI gekregen ipv IVF Niet persee om het slechte zaadkwaliteit waarvoor vaak voor ICSI gekozen wordt want hij had er gelukkig genoeg! 1,6 miljoen.. Ze hebben gekozen voor ICSI omdat ze 18 eitjes hadden gevonden bij de punctie! En om deze allemaal te bevruchten was ICSI de beste oplossing.. Er wordt normaal een wolkje van +/- 100 000 zaadjes op een eitje gelegd.. Dat betekend dat niet alle eitjes bevrucht gaan worden! Vrijdag terugplaatsing gehad en toen konden ze vertellen dat we 15 embryo's hadden.. 1 topembryo van 8-cellig hebben we teruggeplaatst gekregen.. Na een week zouden we in een brief de informatie krijgen hoeveel embryo's goed genoeg waren voor invriezing dus dat is nog even spannend!! Maar hopelijk blijft deze meteen plakken dat zou een hoop schelen!!
Hey cheryl, wat een supergoede score! Dat op zich is toch al een felicitatie waard maar heb je ook pgd gedaan? Dat vind ik niet in je verhaal terug.
Hallo nieuwe dames welkom bij de club! @Mocababy. Schrijf/ stel je vragen! Ik snap dat dit traject onzekerheden met zich meebrengt maar een vooruitgestippeld traject qua tijdspad is het niet. Ook al wil je dat misschien zelf wel. Ik zou je man eerst laten testen, misschien heeft hij de ziekte niet en dan maak je je druk om niets! Heb je de gyn nog gesproken? @ Cheryl2014. Mooie score. Nu samen met baby broeden! De wachtweken blijven killing Novastar en bloempie wat vliegt de tijd zegt. Voor jullie het weten zijn jullie bevallen Voor iedereen die ik vergeet zwaai zwaai
Hoi Adriana Om heel eerlijk te zijn is daar niet over gesproken of heb ik het door de spanningen niet mee gekregen.. In het IUI project had mijn partner 2 van de 6x tussen de 800 000 en 900 000 duizend zwemmers.. Grens is daar 1 miljoen.. Omdat de andere keren wel voeldoende waren met zelfs uitschieters van 11 miljoen mochten we het IVF traject in.. Wel vroegen ze of we het oke vonden dat als er een keer te weinig was of ze dan ICSI mochten doen.. Bij onze 1e Ronde was er dus ook IVF Nu 2e ronde kregen we na de punctie te horen dat het ICSI ging worden.. Zwemmers waren heel goed en actief maar omdat ik zoveel eitjes had was dat de grootste kans om ze allemaal te kunnen bevruchten.. Over PGD is niet gesproken.. Heb even opgezocht wat het eigenlijk inhoud.. Maar dan zie ik ook staan dat het voor voor paren is met een hoog risico op een kind met een ernstige erfelijke aandoening of met een verhoogde kans op miskramen als gevolg van een chromosoomafwijking bij een van de ouders. Dat is bij ons niet het geval.. Dit is ons wel in het begin gevragen.. De miskraam die ik heb gehad in 2010 was de oorzaak van mijn traagwerkende schildklier.. Hier waren ze in 2012 pas achter gekomen.. Dus weet niet of PGD altijd nodig is? Zie ook dat ze dat maar op bepaalde plekker doen dus niet in elk embryo lab..
@meisje1977 Is idd een super score maar dat kan zomaar veranderen!! Heb 1 tp gehad en de andere 14 embryo's moesten nog 2 dagen langer door kweken en dan wordt geselecteerd welke goed genoeg is voor invriezing! Dus wie weet wat er nog af gaat vallen! Krijg daar elk moment een brief over.. @baby90 Voel je al wat kwaaltjes?? Zou de pregnyl al uitgewerkt zijn?? En gebruik je ook van die progesteron balletjes? Pff ik voel van alles in mn lijf maar durf niks meer te hopen.. Ga je ook pas de 12e testen of ga je eerder testen? Pff ik voel vanalles aan mezelf maar weet niet of het de pregnyl is de balletjes of ....
@ Cheryl lastig he!. Je weet dat er een kans bestaat dus ieder pijntje/kwaaltje etc wordt onder de vergrootglas gelegd. Nog een week volhouden
@meisje1977 Zie dat jij 25 aug bent gestart met IVF? Ben je net gestart met medicatie toedienen of zit je ook al in de wachtweken?
Hoi dames, Met de gyn gesproken! Barste zowat in tranen uit! opluchting vooral. dat ik haar kon spreken en ze luisterde. We gaan eerst in het lumc naar gentica 22september . Daarna zullen we beslissen of we naar maastricht willen en met de pgd arts willen spreken. Maar als het me nu gevraagd word dan zeg ik nee. mijn verstand zegt voor ons kindje : doen. Maar voor onszelf niet doen. mijn gevoel zegt niet doen. Hopen dat we na 22 september de keuze kunnen maken waar we 100procent achter staan. Bedankt voor jullie steun vandaag! succes dames
Ik had net veel getypt en ineens was het weer weg, dus sorry als ik nu iemand over sla Novastar, wat fijn dat je je zo goed voelt!! Heerlijk kreeg je leuke reacties? Kan me voorstellen dat het allemaal even druk werd haha. Bloempie, gefeliciteerd wat goed! Lekker genieten nu. Wanneer deel je het met iedereen? Dames wauw, ik ben even weg en jullie praten 2 pagina's vol haha. Welkom nieuwe dames! Mocababy wat een spannende tijd, succes met je keuze meid. je moet doen waar jullie je goed bij voelen.do zo'n traject is natuurlijk al lastig genoeg. Tabbey, spannend. Nog een paar daagjes. Wil je niet al eerder testen? Haha ik kan het geduld niet opbrengen. Heb je last van kwaaltjes? Cheryl, wat raar dat ze daar pas is 2012 achter zijn gekomen. Mooie score qua embryo's, hopen dat er weinig af zullen vallen. En nee, ik heb niet echt kwaaltjes meer. Daarom dacht ik ook dat het gedaan was. Ik heb tot nu toe elke dag getest met dipsticks die ik nog had om te kijken wanneer de pregnyl uit mijn lichaam zou zijn. Dat zou ik tot en met vandaag doen, want we gaan vanavond op vakantie. Dan zouden we de 12e pas testen samen. Maar........... Vandaag dus een heel duidelijk streepje. De onderste twee dipsticks zijn van vandaag en de onderste is nog aan het doorlopen ( ik geloofde niet dat het streepje zo duidelijk was dus heb er nog een gedaan) maar ik zie het streepje al duidelijk op komen. Wat denken jullie? Sorry dat ik jullie met de foto's lastig val.. maar ik voel me niet echt zwanger, dus ik dacht misschien hebben jullie hier ervaring mee?
Welkom Cheryl en Mocababy! Mocababy: als je man drager is van het foutieve gen hoeft hij dit niet aan te geven bij het afsluiten van een hypotheek. Ze mogen hem op basis daarvan niet weigeren. Bij het afsluiten van een verzekering vroegen ze er bij ons niet eens naar. Misschien helpt dat bij je keuze? Welke ziekte veroorzaakt het foutieve gen bij je man? Hopelijk biedt een goed informatiegesprek meer duidelijkheid. Laat ook een schema op papier zetten van de te nemen stappen en de wachttijden, dan kun je het thuis nog eens nalezen. Cheryl: als je niet weet of er PGD is gedaan bij jullie en er geen sprake is van een erfelijke aandoening zul je niet gehad hebben, denk ik. Baby en Tabbey: spannend! Veel kwaaltjes komen van de Utrogestan. Dat vergeetachtige ook. Komt door het hormoon progesteron. Na de eerste echo mocht ik stoppen met de bolletjes en er verdwenen echt verschillende kwalen. Borsten deden iets minder zeer, diarree ging weg en mijn vergeetachtigheid kwam weer op het normale niveau. 😄 Ik kan niet echt adviseren over het testen. Ik heb gewacht tot de aangegeven dag. Toevallig was dat in het weekend dus dat kwam goed uit. Ik heb ook niet de neiging gehad om eerder te testen. Maar... Een streepje is een streepje, dacht ik zo. Dus Baby, een voorzichtige gefeliciteerd! En wat is je zwanger voelen? Eerlijk gezegd weet ik dat nog steeds niet. Sinds de laatste goede echo kan ik iets meer genieten maar verder voel ik me vooral gewoon mezelf, maar dan iets bijzonderder. 😊 En met een dikker wordend buikje, haha! Maar dat kwam allemaal dus pas na 10 weken.
@baby ik zie toch duidelijk dat er weer een lijntje komt! En nu? Morgen nog een stick tegenaan knallen of wacht je tot de 12e? Ik wilde eigenlijk pas maandag testen maar omdat ik op jou foto zag dat de pregnyl er al uit was en ik een dag eerder de terugplaatsing had heb ik er ook maar een test gedaan! Een kruidvat test 2v5 euro.. En tot mn grote verbazing positief!! Maar streepje kwam wel pas later! Wel voor 10 min! Maar in bijsluiter staat na 5 min kijken en anders test weggooien!! Dus je snapt wel dat ik nu gek wordt van de twijfels of de test nu nog telt of niet! Morgen ga ik er zeker nog eentje doen! @novastar Ik denk idd dat het bij ons niet gedaan wordt nee omdat het niet nodig is.. Ik zie dat jij ondertussen al zwanger bent! Fijn om te lezen dat dot ook kan zonder kwaaltjes 😉
Hi collega's! Hi Cheryl en Mocababy! @ Mocababy, ik herken heel veel van jouw verhaal hoor. Zodra de erfelijke hartafwijking van mijn man in het DNA werd teruggevonden, leek het wel alsof de doos van Pandora openging. Dan moesten we immers op gesprek bij genetica en vroegen ze hoe het precies zat langs mijn kant van de familie. Waar natuurlijk ook wel wat kwaaltjes voorkomen. Met als gevolg dat je keihard begint te stressen: ben ik erfelijk belast met kanker, enz enz. Daarenboven waren wij al 3 jaar aan het wachten op het resultaat van het onderzoek rond die aandoening van mijn man, dus ik wist dat als er ook bij mij nog iets gevonden zou worden, we weer voor minimaal een jaar vertrokken konden zijn. Toen hebben we ook beslist om het daarbij te laten. De aandoening van mijn man is gekend en teruggevonden, bij mij nog niets officieels, dus we hopen op het beste. De onvoorspelbaarheid van de wachttijd en emotionaliteit van het traject speelden daarbij een grote rol. Langs de andere kant, als je toch al IVF/ICSI moet ondergaan, is wat extra wachttijd het enige nadeel. Fysiek is het totaal niet zwaarder. Want dat is iets wat ik eens wou vragen aan de andere dames. Vinden jullie het net niet super emo dat je het hele ivf/icsi traject moet doorlopen terwijl je wel normaal vruchtbaar bent? Ik heb het er heel zwaar mee dat ik het wonder en 'romantische' van natuurlijke bevruchting niet zal meemaken. Het doel heiligt absoluut de middelen hoor, en dat baby'tje gaat echt wel voor, maar ik merk dat dit waanzinnig zwaar op mijn relatie weegt. En hij kan er niets aan doen dat hij die afwijking heeft, maar ik ben het wel die me vol moet pompen met hormonen en troubles heeft op het werk om vrij te krijgen. Het minste wat ik in ruil vraag is heel veel begrip en aandacht, maar ik merk dat hij niet voldoende beseft hoe zwaar dit allemaal voor mij is. Hij is vorige week vergeten vragen hoe het geweest is met mn echo en bloedproef, en dat maakt dat ik alles nu echt wel heel onrechtvaardig vind. Ik ben boos en verdrietig tegelijkertijd. Terwijl we al jarenlang dolgelukkig zijn met elkaar en verder een toprelatie hebben, voelt dat nu toch wel effe anders. Over openheid gesproken Herkenbaar, of ben ik gewoon een dramaqueen?
@ meisje: Zoals ik het begrepen had van mijn gyne zou ze proberen de behandeling in m'n natuurlijke cyclus te doen. Begin volgende week hoor ik alle verdere details, je leest en hoort zoveel, maar zo had ik het toch begrepen. Ik ben dus net met de pil moeten stoppen een poos geleden. Zo dubbel Wij willen keigraag zwanger worden, zijn beiden normaal vruchtbaar maar moeten nu dus heel goed opletten want als we natuurlijk zwanger worden is de kans op een kindje met de afwijking 50%.
@ Baby en Cheryl - ik zou het ook niet kunnen laten en continue testen denk ik! Voel de spanning nu al! Lijkt me zo positief, maar ik kan jullie natuurlijk (nog) niet adviseren...
Novastar, ik vind het echt knap dat je hebt gewacht tot de testdatum. Moeilijk hoor. Ik begin het een beetje te geloven nu, maar nog wel spannend en ik doe nog wel voorzichtig. Jeej cheryl, duidelijk! Spannend zeg! Gaat de goede kant op!! Wanneer test je weer? Hier ook, bovenste van vanochtend en de onderste van net Sorry dames ik reageer niet uitgebreid.. we zijn de laatste dingen aan het doen voordat we vertrekken en mijn vriend kijkt al geïrriteerd mijn kant op
He Lina, Ik herken het helemaal wat je zegt over die emoties mbt IVF/PGD terwijl je geen vruchtbaarheidsproblemen hebt. Ik had precies hetzelfde, had het er erg moeilijk mee en gaf ik stilte mijn man en schoonmoeder (die de aandoening ook heeft) de schuld. Belachelijk natuurlijk. Mijn schoonmoeder zegt dat als zij toen de keuze had gehad die wij nu hebben, zij ook voor IVF/PGD was gegaan. Maar geloof me, dat gevoel wordt echt minder. Bij mij vielen de behandelingen best mee en je weet waarvoor je het doet. Mijn man was gelukkig wel redelijk begripvol (zo begripvol als een man kan zijn, haha) en is zowiezo overal mee naar toe geweest, dus hij hoefde niet te vragen hoe het was gegaan.
@baby90 Morgen vroeg test ik weer! Ben wel heel nerveus en zenuwachtig! Wil nu al blij zijn maar ben hier te bang voor! Ellende hahaha Wanneer test jij weer? Streepje is streepje zeggen ze maar toch haha Kwam jij streepje meteen of ook na 5min? Lees in de bijsluiter dat je test pas na 5min af mag lezen en daarna ook niet meer geldig is! Dus heel wazig beschreven vind ik.. Ik heb hem na 8 min ofzo afgelezen.. Voor die 5 min was ie wit en daarna een tuurstreepje dat je denkt dat ie daar hoort te komen maar niet echt een streep kon noemen en 3 min later echt een streepje Spannend!!
Spannend baby90 en cheryl! Ik zie de streepjes maar durf er niks over te zeggen haha. Ik hoop natuurlijk beiden positief! @baby. Fijne vakantie!
Thanks Het eerste streepje van vanochtend kwam na een paar minuten. Het streepje van vanmiddag kwam binnen een minuut! maar dat ligt denk ik ook verschillend per test. Ik ook morgen ochtend, word in een tankstation langs de snelweg haha. Spannend, ik duim voor ons! Hier nog eens de test, nog niet droog toen ik de foto nam. Sorry, ik ben gewoon nog steeds erg verbaasd en blij natuurlijk