Je kunt er echt niets over zeggen en wat die vlokkentest betreft heb je gelijk. We kunnen ook een VWP doen met 16 weken (denk ook dat ik eerder daarvoor zou kiezen ivm het risico). Als het niet gezond is willen we het niet houden. Het gaat hier om een winnend lot uit de loterij. Het gaat erom; willen wij alle pijn en moeite met ivf terwijl we ook zelf zwanger kunnen worden. Wat is wijsheid? Kan iemand mij vertellen hoeveel miskramen ik nog krijg? Het is gewoon altijd lastig. @baby. We gaan gewoon door en ik ben niet meteen 'blij' met een positieve test maar pas bij een goede uitslag van de vlokkentest kan ik juichen. En dan meteen ook heeeeeel hard hahaha. Wat een knaltest die laatste! Gefeliciteerd @tabbey. Wat erg, veel sterkte hiermee. Meer weet ik niet te zeggen... @esje. Wat vervelend allemaal maar ook bij jou gaat het vast een keer lukken! En succes met solliciteren. Leuk dat je tante wordt. Zij zijj dus wel spontaan zwanger geworden of niet? @cheryl. Bruine afscheiding hoeft niet per se iets te betekenen. Moed houden hoor!
@ Tabbey, wat enorm @@#@$ Sterkte met verwerken. Dikke knuffel @Esje ik snap dat je het even moet verwerken. Hoort er ook bij. Gefeliciteerd met je tanteschap @ Baby, je hoeft niet perse knaltesten te hebben om zwanger te zijn. Het gaat om de streep! @ Cheryl, vervelend die onduidelijkheid. Het schijnt dat die testen met een kruis niet goed zijn. Ik zou voor de duidelijkheid blijven testen met 1 merk. In het begin kan hcg schommelen en dat is misschien de reden dat de testen nog licht blijven. Je bent onderin ook beter doorbloed als je zwanger bent, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik wacht je test in spanning af @ Adriana gonal f is voor het stimuleren van de eicellen
Hey Cheryl, het zou heel goed kunnen dat wij spontaan zwanger kunnen worden want qua vruchtbaarheid ziet het er bij ons goed uit. Echter, de reden dat wij dit traject in zijn gestapt is omdat mijn vriend het erfelijke borstkankergen heeft dat wij door kunnen geven aan onze kinderen (50% kans). Mochten we dan een meisje krijgen die het gen heeft, heeft zij 70-80% kans dat zij borstkanker krijgt. Door middel van IVF icm PGD is het mogelijk om alleen embryo's terug te plaatsen die niet belast zijn met het gen. Alleen hiervoor zijn dus langere wachttijden dan voor "normaal" IVF-traject. Normaal zwanger worden kan ook, alleen dan wel met het risico dat je kind later in haar leven een hele grote kans heeft om ziek te worden of preventief vanaf 25 jaar borsten en uiteindelijk vanaf 38 jaar ook eierstokken te laten verwijderen. Ook voor een jongen met het gen is risico op borstkanker iets groter, maar die zal bij een kinderwens weer met zelfde dilemma rondlopen als wij nu. Daarom hebben wij er nu voor gekozen, dan wij maar bij iedere poging een dikke maand afzien en ellende in de toekomst voorkomen. Mocht het na 3 pogingen niet zijn gelukt, hebben we dus nog opties. Maar we gaan eerst hier nog mee verder hoe frustrerend het wachten op poging 2 nu even is... Hoe gaat het nu met jou? Nog een test gedaan vanochtend? Hopelijk is het streepje weer wat donkerder geworden. En 10 cryo's in de vriezer, wow! Dat is een superscore!
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat de menstruatie doorbreekt na het stoppen met de utrogestan? Ik had gehoopt toch wel binnen 24 uur, omdat het ziekenhuis ook vertelde dat dit waarschijnlijk snel door zou breken, maar helaas...
@tabbey nou spannend dan allemaal! Dan zit er voor jullie nog meer druk op dan normaal!! Spannend allemaal zeg! Maja begrijp wel je keuze en dan zou ik dat ook wel doen denk ik.. Ik had de vorige keer ook bruinverlies en toen was ik eerder gestopt met de balletjes want ik dacht die had de menstruatie gewoon tegen en als het niet de aankomende regels zijn dan maakt het echt niet uit of je er eerder mee stopt of niet! Volgens mij werd het 1,5 dag later ofzo erger wat echt mijn menstruatie was! Ff bellen! Kan bij iedereen verschillen natuurlijk.. Ik heb vanmorgen weer een testje gedaan en kan niet echt zeggen of ie donkerder is of juist lichter.. Moeilijk te zien.. De andere zijn al opgedroogd dus kleurt al wat donkerder.. Tjeck de foto maar eens.. Bruin verlies is ook weer minimaal.. Alleen bij het afvegen een beetje en als ik de balletjes erin heb gedaan.. Maar niet meer zoals gister avond..
@ Adriana ik zie nu pas dat wij vlak na elkaar gepost hebben vandaar dat ik niet op je heb gereageerd. Wat je ook doet, het blijven lastige keuzes. @ Tabbey zo staan wij er ook in. Geen ervaring met de utrogestan werd er altijd al eerder ongesteld van dan de testdatum @ cheryl het bijven vage testen. Wanneer is je officiele testadatum ook alweer?
Ik moet met ochtend urine vrijdag naar zkh komen.. Of ze dan ook bloedtest doen dat weet ik niet maar dit vraag ik dan wel meteen! Ben ik meteen van die onzekerheid af!
@meisje. Hihi ja dat was toevallig. Ben jij ook zo'n nachtmens? @cheryl. ik denk dat de laatste test iets lichter is, maar mss droogt hij nog mooi donker op. Het zijn rottesten wat dat betreft, ze drogen zoooooo langzaam op!
@adriana, ja klopt, mijn schoonzusje is gewoon al die keren spontaan zwanger geworden. Zij bleef moed houden om steeds maar weer te proberen, omdat ze doodsbenauwd is om aan pgd te beginnen. Gelukkig hoeft dit dus ook niet!! @tabbey, de dag van de niet-terugplaatsing ben ik gelijk gestopt met de utrogestan, en 9 dagen later was ik ongesteld. Maar goed, jij bent natuurlijk al weer wat verder, en in een andere situatie, dus zou natuurlijk heel anders kunnen zijn.. Wel kwam het bij mij precies volgens schema, 2 weken na eisprong (de punctie dus)
Dit is mn test nu.. Rechtste is van vanochtend. Morgen naar het ziekenhuis voor te testen dus ben benieuwd.. Durf nog steeds niet blij te zijn! Af en toe nog steeds bruinverlies.. Eerst had ik dat alleen zondag ochtend en daarna niet meer!! Toen begon het dinsdag avond weer een beetje en gister overdag nog steeds af en toe dus is nu niet echt weggegaan!! Maja blijft een onzekerheid dit.. Wachten maar af tot morgen en waarschijnlijk blijft die onzekerheid nog tot 6 oktober als we de echo hebben hahaha
Hij is wel duidelijker dan de rest. Voorzichtig gefeliciteerd. Wat moet je nog lang wachten voor een echo
Cheryl, ik durf je te feliciteren nu. Dus bij deze: gefeliciteerd! Hij loopt mooi op! Dat bruinverlies is idd even onzeker, maar hoeft absoluut niets te betekenen. Maar ik snap je gevoel heel goed. Wat duurt het nog lang tot de eerste echo! Ik heb hem op 29 september.
Adriana, ik snap je dilemma. PGD is heftig maar uiteindelijk vond ik het meevallen. Maar wij hadden dan ook geen optie. Wij zijn ook normaal vruchtbaar maar onze kinderen hebben op de natuurlijke manier 50% kans op de aandoening van mijn man en deze kan bij een zware vorm zelfs vroeg dodelijk zijn. Mensen worden er zelden oud mee, al kan het wel. Daarnaast zijn alle symptomen en de lijdensweg die bij een progressieve ziekte hoort ook niet iets waar je een kind mee op wilt zadelen. Als er bij ons drie pogingen mislukt waren zou voor ons alleen kinderloosheid of adoptie overblijven. Gewoon zwanger worden en met 14 weken nog aborteren (dan kan het getest worden) vond ik geen optie namelijk.
@cheryl. Mooie test hoor die laatste. Het loopt zeker op! Gefeliciteerd @novastar. Ja dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Het is moeilijk, en ontzettend oneerlijk als ik om me heen kijk naar mensen die snel of mss wel ongewenst/onverwacht zwanger zijn en dat daar dan alles gewoon goed bij is. Maar daar kan ik beter niet te veel over nadenken. Jij bent de 12 weken al gepasseerd zie ik, gefeliciteerd! Dat is toch wel een mijlpaal.
Dank je! Ik heb gisteren een goede 12-weken echo gehad. Het is toch een wonder. Dat is het altijd, maar na PGD voelt het zeker zo. Ik begrijp goed hoe je je voelt als mensen om je heen "zomaar" zwanger worden. Dat voelde ik extra goed na mijn miskraam. Inderdaad maar niet teveel over nadenken maar af en toe mag je daar best even stevig van balen, hoor. Moed houden en succes met je beslissing. Xxx
Vandaag test gedaan in het ziekenhuis en ja hoor zwanger!! Ivm het bruinverlies kan het alle kanten opgaan!! Sinds vandaag heb ik dat weer wat meer als anders.. Maandag moet ik terug komen en opnieuw testen om te kijken of er een knaltesten komt of juist afzwakt.. Hopelijk is het voor die tijd doorgezet of verdwenen want kan nog steeds niet blij zijn ondanks dat!! @Tabbey is het bij jou al doorgezet?? Ik mag nog even doorgaan met de balletjes maar normaal gesproken als er een menstruatie opgang komt en je stopt met die balletjes dan moest dat de volgende dag toch wel doorbreken.. Ik heb nu ook weer iets meer bruine afscheiding als anders! En nu is het niet meer echt gestopt! Dus ik ben er voor me eigen bang voor dat het blijft zitten
Hey Cheryl, voorzichtig gefeliciteerd! Zoals zoveel meiden zeggen, de bruine afscheiding hoeft helemaal niets te zeggen. Ik had ook gedacht dat m'n menstruatie snel door zou breken. Maar nu, 4 dagen later, nog helemaal niets. Zelfs geen bruinige afscheiding meer... Erg frustrerend, voor de zekerheid vanochtend nog maar testje gedaan, maar blijft hartstikke wit. Nu leert wat rondgooglen op het internet dat het wel 5-7 dagen kan duren voordat menstruatie echt doorbreekt, blijft dus afwachten.... Hopelijk heb je maandag weer een positieve test en ben en blijf je zwanger.
@Tabbey ik spot nu ineens vuurrood bloed dus denk dat het vandaag nog afgelopen is.. Ik hoop van niet natuurlijk maar ik heb nooit zo een goede ervaring met bruinverlies.. En nu ook verankerd dus ben er bang voor.. Hopelijk zet het bij jou snel door.. Wil liever zeggen dat je over paar dagen toch positief test maar als je eerst positief test en nu noet meer dan denk ik niet dat da nog kan gebeuren..