pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantalroel

Jul 26, 2012
    60
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Cheryl2014: Wat ontzettend balen dat je geen goed nieuws had, had het zo voor jullie gehoopt.
    wij hebben gisteren de punctie gehad en gelukkig was het wel te doen, Had me weer erg druk gemaakt omdat mijn 2e punctie wel erg pijn deed.
    Vorige week vrijdag hadden we 7 follikels en afgelopen maandag hadden we er 8. Gisteren zijn er dus 8 aangetipt.
    Na de punctie kregen we te horen dat we 7 eitjes hadden.
    Over dag ging het zo wel, alleen kreeg ik avonds behoorlijk buikpijn en kramp.
    Vandaag zijn we door het ziekenhuis gebeld en zijn er 4 eitjes bevrucht.
    Bij de 2e ivf pgd hadden we 10 follikels, 6 eitjes en 2 bevrucht.
    Nu is het afwachten tot zaterdag, dan is de biopsie. Maandag krijgen we te horen of er een gezonde embryo is.

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    @eline. Welkom hier. Wat heftig wat jij te horen hebt gekregen, en wat je allemaal hebt meegemaakt! Ik heb ook gekletst in het 1-15 febr 2015 topic. Na mijn miskraam is bij mij een translocatie geconstateerd. Ik snap jouw dilemma dus ook want wij hebben ook al een gezond zoontje. Willen we dit traject ingaan, ten koste van hem? Veel succes met alles!

@chantalroel spannende tijd voor jullie! Hopelijk zit er minstens een goed embryo bij.

@andere nieuwe dames, ook welkom :)

@cheryl. Wat erg dat het toch is misgegaan :( sterkte

Hier: wij proberen voorlopig nog zelf en ik zit weer tegen nod aan, spamnend dus. We hebben. 7/10 een belafspraak met het emc. Hopelijk krijgen we dan te horen of we in aanmerking komen voor pgd en wanneer we evt kunnen beginnen met de onderzoeken etc. Ze gaan proberen ons in gent in te schrijven :)

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik heb dit even gequote om de vraag van eline misschien te kunnen beamtwoorden.

4. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Chantalroel, spannende dagen, hopelijk zit er een goed bij!

@ Meisje, veel succes met de punctie vandaag!

Hier nog steeds niet ongesteld, testje gedaan en blijft hartstikke wit, dus kan niet door een zwangerschap komen. Volgende week knoop doorhakken of we dit na willen laten kijken in de ziekenhuis of af blijven wachten.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    pff was erg pijnlijk. 10 follikels aangeprikt, 5 eicellen. Valt itt voorgaande pogingen dus tegen

6. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chantal en meisje
    Hopelijk houden jullie beide toch een aantal mooie embryo's over en blijft de eerste gewoon meteen plakken!! Spannend!!

Tabbey misschien is het ook gewoon bij jou uitgelopen op een mk... Je had een positieve test!! Dus er is degelijk wat gebeurd van binnen.. En ik heb ook niet echt mijn menstruatie gehad of een mk van 4 jaar geleden.. Heb 2 dagen bruin verlies gehad.. Zo weinig, alleen bij het afvegen en 2 dagen rood verlies.. Maar echt helder rood dat ik wel dacht nu gaat het gebeuren maar het zette ook niet door! Zonder stolsels of krampen.. Nog niet 1 klein krampje..
    Staa er nu nog van te kijken! En een op het ander moment was het ook gestopt! Dus niet afgebouwd weer naar bruinverlies ofzo! Heel vreemd..
    Toch is het een mk en kon het in vele vormen komen zei mn gynaecoloog.. Heb idd ook gelezen dat er meerder dames zijn met alleen bruinverlies en ineens negatief testen..
    Ben dan maar blij dat dit het maar is geweest zonder die vreselijke krampen!! Ik was zo bang dat ik die ging krijgen en dat was echt vreselijk!! Had zelf weeën toen! Zoveel pijn! En dat hield zeker wel een uur of 2-3 aan!

We gaan samen gewoon naar de volgende ronde! 😉

Zie dat je geen cryo's hebt in de vriezer? Ga je meteen weer starten aan een nieuwe ronde? Of las je even een rustpauze in?

7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hey Cheryl, wij hebben ziekenhuis aangegeven door te willen gaan voor volgende poging. Vanwege PGD traject komen we op de wachtlijst. Ik begreep afgelopen week van verpleegkundige dat ze veel aanvragen binnen hebben gehad voor vervolgpoging, dus we zullen dit jaar niet meer aan de beurt komen. Waarschijnlijk volgend jaar januari/februari weer nieuwe poging. We kijken er in ieder geval al weer met een positief gevoel naar uit :)
    Wanneer kunnen jullie verder met de cryo's? Wel superfijn dat je nog zo veel kansen hebt.

8. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tabbey dat is nog even afwachten dus! Denk als ik nu nieuwe ronde moest doen incl. Spuiten enzo dat het ook nog maar de vraag was of dat dit jaar nog was gegaan! Vorig jaar moest ik ook wachten tot nieuw jaar omdat ik anders met de punctie/terugplaatsing medio december (kerst) gepland moest worden en dat wilde ze niet.. Ze starten dan niks op zeg maar..

Nu moet ik 6 oktober komen voor een evaluatie gesprek.. Als ik zwanger was geweest was dat tevens mn eerste echo..
    Dan gaan we bespreken wat we gaan doen maar als alles weer rustig is en nog eens ongi ben geworden verwacht ik wel meteen in de natuurlijke cyclus een terugplaatsing te krijgen.. Dus gelukkig kan ik nu meteen doorgaan..
    Dus hopelijk krijgen we dit jaar nog een mooi kerstcadeautjes 😉

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Cheryl hopelijk mag je weer snel starten. Bij ons moet je altijd een maand overslaan. Dus als je in November kan starten dan zou het nog voor de kerst kunnen :)

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    5 eicellen bevrucht, 1 niet goed doorgedeeld, 4 eicellen gaan voor onderzoek

11. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Spannend meisje! Wat vind je van de score?
    Wat was bij jullie ook al weer de kans op een aangedaan embryotje?

Wat naar om te lezen dat er toch een aantal dames geen goed nieuws hebben.. Heel veel sterkte de komende tijd!!!

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Aantal bevruchtingen valt mij mee. Kans op 75% ziekte. Dus statisch gezien zou er 1 gezond moeten zijn

13. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meisje ondanks de weinig aangepikte eitjes toch alvast een goede score wat nu overblijft! Hopelijk krijg je nogmaals een goede score en een mooie embryo terug geplaatst!
    Duim duim 😉

Ik heb 6 oktober een gesprek en ga er vanuit dat ik wel meteen door mag.. Maja nog even spannend allemaal of hun er ook zo over denken!

14. chantalroel

Jul 26, 2012
    60
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Wij zijn vandaag terug geweest naar het ziekenhuis voor mogelijke terug plaatsing. Ik was gewoon misselijk van de zenuwen.
    In het ziekenhuis kregen we direct te horen dat het door ging. Niet normaal wat er dan door je heen gaat. Dit was gewoon onze aller aller laatste kans. Van de 4 embryo's waren er 2 gezond. Er zijn er ook 2 terug geplaatst omdat dit de 3e ivf poging was.
    Het is nog zo niet normaal en zo onwerkelijk.
    Nu 14 dagen wachten.

Meisje: ik duim met je mee, blijf er in geloven. Wij hadden ok 4 embryo's en dus nu 2 gezonden. Heel veel succes

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Chantalroel, wat ontzettend spannend nu! Super dat je twee embryo's teruggeplaatst hebt gekregen. Nu hopen dat er minstens eentje lekker gaat innestelen. Succes in de wachtweken!

Meisje, bij jou is het toch ook de derde poging? Dus als er twee goede embryo's bijzitten krijg je er dan ook 2 terug? Wanneer weet je of je een terugplaatsing krijgt?

16. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chantal waaauuw super goed dus.. 2 emmies terug! Dat moet je toch wel een super gevoel geven.. Nou hopen dat er minstens 1 blijft plakken 😉 gun het je echt! Duim duim!

@meisje hopelijk heb jij dezelfde resultaat als chantal!!

Spannend allemaal zeg!

@baby hoe gaat het ondertussen met jou? Al wat meer last van kwaaltjes? En wanneer heb je jou eerste echo? Eind september toch? Of heb ik dat mis :p

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    @ Chantal Yes. Nu lekker broeden en hopelijk een positief resultaat. Ik herken je zenuwachtigheid. Ik wacht op een telefoontje

@ Adriana, inderdaad derde poging. Wij gaan voor 1. Ik wil geen tweeling hoe naar dat ook klinkt. De complicaties bij een tweeling zwangerschap zijn enorm dat risico wil ik niet nemen,
    Gezien mijn voorgeschiedenis is het mij ook afgeraden

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    In afwachting om te starten/ pauze:

Onderdrukkende fase/ voorbereiden op cryo tp:

Stimulerende fase:

Punctie/terugplaatsing/ NOD:
    Meisje1977: 1e kindje/3e ivf/19/09 punctie

Zwanger:

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Voor het overzicht die ik nu niet heb, heb ik even een lijstje gemaakt

20. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @chantalroel, wat fijn dat er een terugplaatsing is! Twee embryo's, mooie score. Heel veel succes de komende twee weken!

@meisje, spannende dag vandaag, heel veel sterkte, ik duim voor een terugplaatsing voor jullie!
    Schemaatje is wel handig om overzicht te krijgen, ik zal eens kijken of ik 'm kan aanvullen.

Share This Page