pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Baby gefeliciteerd met je mooie echo! Geniet ervan. Leuke banner ook ;)

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Vanavond mijn broer verteld dat ik een translocatie heb, en dat hij ook getest moet worden. Blijkt dat mn schoonzusje ook al 1,5 jaar gestopt is met de pil. Nu ben ik blij dat ik het verteld heb, is ook een last van mn schouders. Hopelijk heeft mijn broer het niet...

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Thanks dames, lief:D 13 oktober is de volgend echo alweer! Nog eventjes wachten dus.

Adriana, dat moet als een opluchting voelen. Wat fijn dat je het hebt verteld. Ik hoop voor je broer dat hij het inderdaad niet heeft.

Hoe is het bij jullie dames?

4. bloempie81

Jul 2, 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Heey dames,
    na een heftige periode nu weer wat rust en tijd voor even een korte update.. vanmorgen bij de gyn geweest en met onze frummel gaat gelukkig alles goed. In de afgelopen weken te horen gekregen dat mn vader ongeneeslijk ziek is, dus dat hakte er behoorlijk in. Gelukkig waren zijn uitslagen deze week wat gunstiger en kunnen ze het met medicatie stabiliseren (mits het aanslaat)
    Ik heb net voor een groot deel even bij gelezen...

Ik werd er ff stil van, van sommige berichten en kan dan ook enkel zeggen heel veel sterkte!!

Welkom voor de dames die erbij gekomen zijn en succes met wat er komen gaat!

Baby wat een mooie echo! super gefeliciteerd!

Novastar hoe gaat het met jou?

Veel liefs bloempie

5. chantalroel

Jul 26, 2012
    60
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hey dames.

Ik denk dat het voor ons is afgelopen. Heb vanaf zondag middag buikpijn, zo brandend maagzuur gevoel. Dinsdag avond bloeding gekregen die erg op ongesteld lijkt. Nu donderdag morgen nog steeds.
    Net test gedaan en negatief. Mag eigenlijk maandag pas testen.
    Wordt er echt helemaal gek van. Ik neem aan dat ik niet meer positief kan testen.

6. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chantal wat erg!!! Weet gewoon niet wat ik er van moet zeggen!
    Je bent natuurlijk nog wel vroeg met testen! Niet iedereen heeft een vroege test in handen dus voor zekerheid maandag nog eens doen! Maar als jij aangeeft dat je dinsdag avond al bent gaan vloeien en op een menstruatie lijkt dan ben ik er bang voor dat het gelukt is 😁
    Vind het echt heel erg voor je!! Dit is een echt een nachtmerrie die niemand mee wilt maken Pfff heftig zeg!
    Ik hoop dat dit anders gaat lopen en dat je toch positief gaat testen maandag maar ik wil je vast heel erg veel sterkte wensen! X

Ik moet maandag terug komen om te evalueren.. Ik krijg dan ook te horen welke kwaliteit de embryo's zijn in de vriezer..
    Hopelijk mag ik meteen starten als ik mijn menstruatie heb gehad..

7. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Chantal, hoe gaat het met je? Had je inderdaad een negatieve test in handen maandag? :(

Cheryl, wat hebben ze voor je in de vriezer liggen?

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Rustig hier...

Ik ben gister gebeld door het emc over een evt ivf-behandeling in Gent. Ze zeggen dat ik eerst toestemming moet hebben van mijn zorgverzekering en pas daarna krijg ik een oproep van Gent voor een informatiegesprek. Dus nu krijg ik een formulier opgestuurd, moet ik helemaal invullen en dan waarschijnlijk goedkeuring. Pfff daar gaat ook vast weer wat tijd overheen.

Het is eigenlijk een beetje gek om hier mee te kletsen omdat de meesten al zo ver in het traject zitten en ik nog niet eens weet of we het gaan doen. We zijn ook nog 'gewoon' bezig met zwanger worden.

9. chantalroel

Jul 26, 2012
    60
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    @ cherly en esje87: ik heb vanaf woensdagnacht tot en met zaterdagmiddag bloeding gehad. Zondag morgen hebben we een test gedaan. Die was negatief. Dit was onze derde Ivf behandeling. Waarvan twee met PGD. Hoe we nu verder moeten weet ik niet. Ik ben klaar in Maastricht. Ik heb al informatie opgezocht voor België. Maastricht adviseerde ons om contact op te nemen met Cz. Voor te kijken wat mogelijk is, voor een 4 behandeling. Van Maastricht hebben we al goedkeuring. Ik ben er iedere dag mee bezig word er gek van. Mijn partner en ik kunnen ook weinig van elkaar hebben op dit moment, erg genoeg. We hebben elkaar zo hard nodig. Praten draait uit op discussie's om niks. Hij zegt ook dat we elkaars uit laat klep zijn. ik heb het gevoel dat we elkaar niet kunnen helpen omdat we met hetzelfde probleem zetten. Ik weet niet goed hoe ik hem moet helpen behalve er voor hem te zijn. Het voelt alsof het voor ons allebei anders is. Het is net alsof hij soms een muur om Zich heen gebouwd heeft waar ik niet doorheen komt.
    Maar we komen er samen uit, daar voor houden we te veel van elkaar.

Is er iemand van jullie die al ervaring met Belgie heeft
    Voor Pgd moet ik in Brussel zijn.

XXX

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Jeetje wat een berichten dames:(...
    Wat vreselijk chantal...
    Ik snap dat dit ook moeilijk is voor jullie relatie, blijf praten. Dat is zo belangrijk nu. Misschien een idee om samen met iemand te gaan praten? Maatschappelijk werker oid?
    Als je info over België wilt kun je misschien een topic openen hier met wat vragen, zat dames die naar België geweest zijn:)

Heel veel succes dames!! Het vechten zou voor iedereen beloond moeten worden. Geef niet op hoor!!

11. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

Mar 15, 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn excuses dat ik zo maar kom in breken in jullie gesprek.
    Mijn partner en ik zijn nu toch weer voor de 2 de keer aan het overwegen of we het PGD-traject zullen gaan volgen. De reden hiervan is omdat de ziekte die ik bij me draag nog een extra nadeel er bij heeft gekregen wat nog niet bekend was toen wij het de eerste keer overwogen.

Aan de hand van een berichtje die ik zag hier , dat er iemand 2 terugplaatsingen heeft gehad wilde ik vragen of dat weer mag!?
    1,5 jaar geleden hebben wij gesprek gehad in het UMC en vanwege bezuinigingen(!!!) mocht er niet meer als 1 embryo terug geplaatst worden. Nou ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
    Mochten we er voor gaan hoop ik dat ik met jullie mee mag kletsen :).

Liefs.

12. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hoi Wolkje,
    Welkom hier op het forum. Wij hebben 2 maanden geleden onze eerste PGD-poging gehad in het AZM. Twee terugplaatsingen is volgens mij alleen mogelijk bij de derde poging of als je 38 jaar of ouder bent.
    Dit is het protocol van het ziekenhuis, kan best frustreren zijn. Zo hadden wij van de 4 embryo's en twee die niet de genmutatie hadden. Eentje is teruggeplaatst, de ander was niet van voldoende kwaliteit om in te vriezen en daarmee gaat dat embryo dan verloren.
    We waren natuurlijk ontzettend blij met een terugplaatsing, want ook dat is geen garantie, maar achteraf baal ik er wel van dat er niet twee teruggeplaatst konden worden, want je bent nu de embryo gewoon kwijt!
    Maar er zijn hier ook meiden waarvan de embryo's wel ingevroren konden worden en dan heb je dus eigenlijk meerdere kansen in 1 IVF-poging.
    Veel succes in ieder geval met het maken van jullie keuze en klets vooral mee, gezellig :)!

13. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Wat is het stil hier hè?!
    Hoe gaat het met jullie? Nog ontwikkelingen?

Ik ben al weer een paar weekjes aan de pil, helaas erg veel last van, iedere dag hoofdpijn en erg snel moe. Maar niets aan te doen hè!
    Mag over 2,5 week weer beginnen en met de Decapeptyl voor poging 2! Vind het moeilijk hoor, om dezelfde positieve instelling terug te vinden die ik bij poging 1 had.. Maar we gaan er gewoon weer tegen aan!

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Spannend esje, bijna weer starten!
    Dat je pech had bij poging 1, wil niet zeggen dat je ook pech hebt bij poging 2 he meid!! Ik wil je heel veel succes wensen, en hoop dat deze 2e poging helemaal slaagt!! Probeer je vast te houden aan de positieve verhalen, die zijn er zat:)

Wolkje, hier heb ik nog 1 cryo in de vriezer!! Bij mijn translocatie komt het zelden voor dat er een cryo is zeiden ze, en toch hebben we een prachtige cryo. En zwanger van de eerste verse terugplaatsing van een mooi kindje:D

Tabbey, idd frustrerend dat protocol soms. En zonde natuurlijk van dat embryo!! Ook voor jou hoop ik natuurlijk dat de 2e poging slaagt!! Heel veel succes meis.

Voor iedereen hier, hopelijk word het wachten en het spuiten beloond met een prachtig wondertje.

15. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Het blijft stil hier, na alle pogingen iedereen weer in een periode van rust misschien? Ik merk zelf in ieder geval dat ik ook wat minder actief nu we niet met een poging bezig zijn. Maar tijd gaat snel, ik moet over uiterlijk 6 weken weer beginnen met de pil en eerste week van januari starten met de deca.

@ Esje, fijn dat je binnenkort weer kunt gaan beginnen met de tweede poging. Kan me goed voorstellen dat het erg spannend is hoe het allemaal gaat lopen deze keer, de vorige keer natuurlijk flinke tegenslag gehad.
    Ik merk zelf ook dat we er minder optimistisch ingaan als de vorige keer. Toen wist onze omgeving ook al maanden van tevoren wanneer we zouden gaan beginnen, maar nu houden we het bewust af.
    Iig alvast heel veel succes en hou ons op de hoogte :)

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Hallo allemaal,

Na een periode van rust en verwerking, kom ik even kijken hoe het met jullie gaat.
    Weinig goede berichten helaas,

@ chantal weet je al wat meer betreffende de verzekering?

@ bloempie sterkte met je vader. Slaan de medicijnen aan?

@ Baby wat fijn dat de echo goed was

Ik zelf zit nu met mijn knie. Heb met sporten mijn voorste kruisband en meniscus gesloopt. Wacht nu op een operatie en dan 9-12 maanden revalideren

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    @ Tabbey in het umc is het protocol ook bij 38 jaar en ouder 2 embryo's tp of in de 3e poging.

@ Esje ik hoop dat de positiviteit er is als je weer gaat spuiten. Kan mij wel indenken dat je wat negatief bent. Geeft niets hoort bij het hele traject

18. chantalroel

Jul 26, 2012
    60
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    hallo dames

sorry ik heb een tijdje niet meer mee gelezen. hoop dat met iedereen alles goed gaat, of snel popsief nieuws krijgen.

@Meisje1977 Ik heb vorige week gebeld met cz, zij kunnen ons verder niet helpen. hun vergoeden geen 4e poging. ook niet met een brief van de IVF arts. Daarna heb ik gebeld met de verzekering PNO. Hun doen wel een 4e poging vergoeden, maar de kans is wel heel klein dat je die vergoed krijg. Ze moeten dan een goede gemotiveerde brief van de arts krijgen. En je moet het hoogste verzekering pakket nemen.
    Zij vertelde ook dat je een ziekenhuis moet nemen die maximaal 60 km van de nederlandse grens ligt.
    Genk is 26 km van mij uit, maar Genk doet geen PGD
    Leuven is 90 km dus eigelijk te ver. maar daar doen ze wel PGD.
    Ik heb met Genk gebeld en gevraagd als hun samen werken met een ander ziekenhuis voor PGD. Maar dat doen ze niet. Dan moet je dus naar Leuven.

Wij hadden voor a.s donderdag een afspraak staan voor een gesprek in maastricht. maar die heb ik afgezegt, Mijn vriend is er even klaar mee, Op dit moment wil hij geen IVF meer. dat komt het meeste door dat na de Ivf behandeling we samen in zo' diep gat vallen met ons relatie, dat dat dan op dat moment helemaal niet goed gaat, veel stress, discussie, ruzie.
    Nu gaat het wel weer beter, maar hij is bang dat dat door de ivf er na alleen maar erger wordt, omdat alles draait om ivf bij ons.

Ik weet ook niet of ik aan maastricht een kopie van onze papieren kan / moet vragen voor Belgie. zodat Belgie er al naar kan kijken en dan een brief kan sturen naar de verzekering. omdat het jaar bijna is afgelopen. Die van PNO zei dat ik wel rekening moest houden met over stappen om at het jaar bijna is afgelopen.
    ik weet niet of je midden in een jaar over kan stappen naar een andere verzekering.

Ik wil weer zo graag verder, maar voor ons samen is het beter dat het even op een laag pitje staat en dat we elkaar weer terug krijgen en meer tijd voor elkaar hebben, geen stress, discussie enzo meer.
    Want we in ongeveer 5 maanden 2 IVF PGD trajecten gehad, en daar door zijn we allebei wel heel erg veranderd.

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Chantal wat een lastig verhaal.
    Bi ons is e relatie alleen maar beter geworden, maar ik ken ook relaties die het lastig hebben.

Ik hoop dat even de rust , jullie relatie de tijd geeft.
    Daarnaast kan je dan ook een goede weloverwogen beslissing nemen.
    Lastig al die emoties he

20. Cheryl2014

Cheryl2014 Actief lid

Sep 2, 2014
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames, ik heb ook al eventjes niet meer gereageerd! Wel in een andere topic omdat ik deze niet meer kon vinden!! Maar zag dat het hier ook best lang stil is geweest!
    Ik heb na de vmk een maand extra rust gehad!
    Heb afgelopen woensdag weer een tp gehad van een mooie morula!
    Ben benieuwd hoelang ik het nog vol hou om niet te testen!! Vorige keer testen ik net als baby extreem vroeg!! Ik 7 dagen na tp..

Ik had 10 emmies in de vriezer.. 8 morula en 2 blastcyste
    Ze hebben gelukkig maar 1 embryo hoeven te ontdooien en deze is afgelopen woensdag terug geplaatst..
    Ben nu dus weer lekker aan het broeden hihi
    Maar heb het al dagen zo koud!! Dus of dat de innesteling in de weg zit dat weet ik ook niet :(
    Door de kouw voelt het niet goed! Pff haha stress dagen dit :p

Share This Page