Chantal, wat onwijs naar dat het zo'n invloed heeft op jullie relatie. Even rustig aan is misschien geen gek idee, jullie relatie is het belangrijkst toch? Zorg dat jullie basis weer wat aanstrekt, dat je er allebei weer positief in staat en met een goed gevoel. Dan kun je er weer tegenaan! Cheryl, spannend joh! Hou je het nog vol met wachten? Ik denk persoonlijk steeds bij deze situaties, te vroeg testen kan zorgen voor onnodige teleurstellingen.. Wat als je nu nog vals positief test en je bent helemaal gelukkig, en over een week blijkt het toch negatief te zijn? Die klap lijkt me best hard.. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, en denk dat ik het zelf ook wel lastig zou vinden, maar toch zou wachten, om mezelf niet gek te maken met verkeerde informatie.. In elk geval succes met wachten en als je toch te ongeduldig word, dan zijn we hier natuurlijk wel erg benieuwd
Esje: ik heb het helaas vorige keer meegemaakt Teste na een week licht positief! Omdat deze zo licht was twijfelde je wel natuurlijk! Ik Teste iedere dag! Testen werden wel donkerder maar dit gebeurde maar heeeeel langzaam zodat ik het nog niet vertrouwde want ik wilde graag een knaltest! Op testdatum van het ziekenhuis was mijn hcg 62.. Positieve zwangerschap maar hcg was inderdaad erg laag! Moest na het weekend opnieuw bloedprikken maar dat weekend brak mijn menstruatie door!! Helaas is dat uitgelopen op een vmk.. Na weekend was mijn hcg ook nog maar 34.. Ik heb dus heel die week met twijfels gezete ondanks dat ik een positieve test had! Ik had tegelijk met baby90 een positieve test maar haar testen liepen veel sneller en mooier op! Dus dat was dan eigenlijk al een Teken dat het bij mij anders zou kunnen verlopen dan ik graag had gezien dus was vanaf dag 1 gelukkig voorbereid! Had er geen goed gevoel bij.. Ik wacht nog even af hoelang ik het vol kan houden Maar ik verwacht toch weer woensdag te testen als ik ga testen maar eerder doe ik het niet.. Dan zit ik 8 dagen na tp en deze embryo is een dag ouder als de vorige keer.. En vorige keer heb ik op dag 7 na tp getest.. Anders zou ik vrijdag mogen testen! Maar of ik dat vol kan houden haha ik hoop t! Scheelt een hoop gestress haha en meestal wordt ik voor testdatum al ongi dus het zou me ook een test schelen 😜
Esje87: heb toch besloten om te wachten haha durfde vandaag geen test te wagen.. Het is vroeg dus een negatieve test is groot.. Ik wacht er nog even mee en als het me lukt tot zondag
Spannend cheryl, we duimen voor een mooie positieve test zondag (of eerder ) Ik heb nog even een praktische vraag. Wij worden doorverwezen van het erasmus mc naar het uz Gent. Ze zouden contact met ons opnemen voor een intake. Maar we zijn inmiddels alweer een maand verder. Is dit normaal of moet ik even een belletje doen?
Ik zou zeker zelf bellen. UZ Gent is erg druk en zelf bellen zorgt vaak dat het toch ietsje sneller gaat.
Heey Dames, Hier weer even een korte update na een roerige periode, maar na wat ik in de berichten lees zitten de meesten in een roerige periode. Ik wens iedereen veel sterkte en succes de komende tijd! meisje, met mijn vader gaat het met ups en downs gelukkig de medicatie die hij gekregen heeft slaat aan, dus voor nu is het stabiel.. thnxs for asking Liefs bloempie
Helaas hier vanmorgen ongesteld geworden 24-11 staat alweer een echo gepland voor de nieuwe ronde! Pff op zo een dag als deze denk je het is genoeg geweest.. We kappen ermee! Maar dan heb je alweer een nieuwe dag staan! Je wordt eigenlijk geleefd.. En na morgen dan heb ik vaak ook wel weer de kracht om weer te starten! Ik weet van mezelf ook als ik zeg dat we een maand over willen slaan dat ik na het weekend spijt krijg! Maja ook hier slaan we ons eigen er wel weer doorheen.. M'n partner heeft een halve dag vrij gevraagt dus die gaat een poging doen dat deze dag zo snel mogelijk voorbij is..
Wat ontzettend vervelend cheryl... Wat oneerlijk allemaal he.. Maar ik vind dat je goed mee omgaat meis, voor zover ik dat zo kan beoordelen. Inderdaad blijven vechten! Uiteindelijk is het het allemaal waard! Kruip lekker met je partner op de bank vandaag..
Hoi Allemaal, Ik wil ook graag mee praten en met jullie ervaringen mee lezen. Vorig jaar zijn ze er na 3 miskramen achter gekomen dat er bij mij een translocatie is bij chromosoom 4 en 22.Wij hebben daardoor gekozen om te gaan voor IVF/PGD. Ben in augustus begonnen met poging 1. wat tot aan de punctie prima verliep. Helaas bleek op het moment van de punctie dat de grootste eiblaasjes al gesprongen waren. Daardoor heeft de arts besloten toch geen punctie te doen. Erg fijn omdat er geen poging is verspilt maar natuurlijk wel een grote teleurstelling. Nu mag ik half december opnieuw beginnen. Ik ben benieuwd hoe jullie het hele traject ervaren. Groetjes Sandra
Hoi Sandra! Welkom! Begin je half december met je medicatie, of is je punctie dan gepland? Wat fijn inderdaad dat je poging in augustus niet mee telde als poging. Dat geeft een hoop meer rust hè.. Ik heb ook in augustus mijn eerste poging gehad. Wel punctie, alleen geen gezonde embryo's voor een terugplaatsing. Telt dus helaas wel als poging 1..
Dankjewel! Ik begin half december. Verwacht deze week de brief met de exacte datum. De punctie staat gepland voor week 2. Dus nu hopen dat alles voorspoedig gaat. T lange wachten voor de volgende poging valt me erg zwaar merk ik. Balen zeg dat er geen gezonde embryo's waren. Maakt denk ik de volgende poging ook extra spannend! Wanneer ga je beginnen met de medicijnen en welk ziekenhuis ben je in behandeling?
Spannend hoor! Lekker aan de hormonen dus met de feestdagen, gezellig Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met de decapeptyl en mijn punctie staat gepland rond 7 december. Ik ben onder behandeling in het UMC Utrecht. Ik mag precies met de kerst testen, dus het worden of een hele fijne, of hele vervelende kerst voor ons..
Zeker spannend! en idd vol aan de hormonen tijdens de feestdagen. maar ach. het is voor het goede doel! Voor jou ook weer een spannende tijd. Hoe voel je je nu na bijna een week prikken? Heb je er veel last van? Ik hoop dat het een hele fijne kerst gaat worden zeg! Ik ben ook onder behandling in het UMC. Sterkte nog even!!
Vandaag telefoon gehad van het erasmus dat de brieven vandaag pas zijn doorgestuurd!! Omdat de betreffende arts een aantal weken afwezig is geweest. Nou dat schiet lekker op zeg pffff
@ Esje, begint weer spannend te worden nu! Wanneer heb je je startecho? @ adriana, jammer dat de brief een paar weken is blijven liggen bij de arts, je wilt toch graag zo snel mogelijk weer verder met de volgende stap! Morgen worden bij mij alle medicijnen afgegeven voor de volgende poging, 7 januari weer beginnen met de decapeptyl en waarschijnlijk begin februari punctie. Het lijkt nog ver weg, maar met alle eindejaarsdrukte verwacht ik dat het jaar zo om is
@ tabbey, 2 december heb ik mijn echo! Spannend! Hopenlijk een wat minder teleurstellende score dan vorige keer! Maar ik heb er een goed gevoel over. Tot nu toe gaat alles precies zoals het hoort, zonder domme fouten van ziekenhuizen en complicaties Ik denk inderdaad dat het zo tijd is voor je eerste dosis hormonen, de tijd gaat voor mij in elk geval erg snel deze maanden!
Hoi allemaal! Ben nieuw in dit forum, ben erg benieuwd na jullie ervaringen. Wij gaan ook starten met ivf/pgd, dit zal waarschijnlijk begin volgend jaar zijn. Zie er wel een beetje tegenop, ben erg benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren. Daarom zo benieuwd na jullie ervaringen hiermee. En in combinatie met je werk hoe dat allemaal gaat. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes in deze spannende tijd!
Hoi sunny! Welkom hier! Spannend, jullie eerste poging! Laat het een beetje over je heen komen allemaal. Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan.. Ik was er de eerste keer echt continu mee bezig.. Verrassend genoeg nu nauwelijks.. Pas als mijn wekker gaat voor de dagelijkse spuit hormonen. Wat je kan verwachten van de hormonen is heel verschillend.. Laat je niet gek naken door de waslijsten aan bijwerkingen die iedereen heeft.. Je zal er heus een paar van kunnen afvinken als je begonnen bent, maar het hoort er bij helaas.. Wat betreft je werk, daar kan ik je niet bij helpen, de eerste poging viel precies in mijn bouwvak en nu met poging 2 zit ik werkloos thuis. Vervelend natuurlijk, maar het komt me wel erg goed uit dat ik geen verplichtingen heb tijdens de behandeling.