@ welkom sannie en Sunny! Even afwezig omdat ik druk ben met fysio fitness. 19 december word ik geholpen aan mijn knie. Onverwachts volgende week nog naar Mexico jiha @Adriana, uit ervaring weet ik dat als je erachter aangaat dingen opeens veel sneller kunnen. Ik zou begin volgende week aan de bel trekken of ze de brief etc hebben ontvangen Ik reageerde goed op de medicatie, Soms wat hoofdpijn maar verder er doorheen gefietst,. Dus laat je niet beinvloeden door de verhalen. Ik werk onregelmatig en kon dingen buiten het werk om plannen. 1X moest ik het weekend na de punctie werken. Toen heb ik mij ziek gemeld @ Esje spannend weer. De weken vliegen voorbij voor je het weet is het zover
Het is stil hier,... Esje, hoe gaat het met je? @Sunny, ik heb bijna geen last gehad van bijwerkingen van de medicijnen. Op een gegeven moment wel wat buikpijn van de groeiende eitjes, maar over het algemeen is het mij heel erg mee gevallen. Mijn conditie was wel helemaal verdwenen na zo'n poging, toen merkte ik ineens wat een aanslag op je lichaam het is. Qua werk wist bijna niemand ervan, we zijn 1.5 week op 'vakantie' geweest naar Zuid-Limburg, konden we alles goed combineren. Bij de volgende poging zal het wat lastiger zijn, met name omdat voor ons het ziekenhuis meer dan 1,5 uur rijden is kost het veel tijd.
Ja.. Jammer dat er niet meer dames tegelijk bezig zijn.. Dat was in de zomer wel anders. Hier gaat alles best oké. De continue zware hoofdpijnen van de decapeptyl en de pil zijn grotendeels weg sinds ik dinsdag begonnen met de Gonal-F. Verder ben ik er zo veel minder mee bezig dan de eerste keer.. Dat scheelt ontzettend.. Dinsdag moeten we naar het ziekenhuis voor de follikelmeting.. Dat is wel spannend.. De vorige keer was het lage aantal follikels natuurlijk een groot deel van het probleem.. Maar tot nu toe gaat deze poging precies zoals hij hoort, dus ik heb goede hoop. Misschien hebben we er deze keer wel lekker veel maar ik blijf realistisch.. Ga me in elk geval niet weer laten wijs maken dat we door moeten gaan met de punctie als we onder het minimale aantal follikels zitten, dan maar later weer opnieuw beginnen. Maar zover gaan we nog niet vooruit denken. Ik ga gewoon lekker door met eitjes broeden hier
@ Esje, heel fijn dat je het allemaal goed van je af kunt zetten. Vind het wel erg spannend voor je morgen. Ik hoop dat er veel mooie follikels te zien zijn op de echo. Merk dat ik het langzaam maar zeker ook weer spannend begin te vinden, ben pas weer begonnen met het slikken van de pil. Is na pauze van 4 maanden toch weer heel erg wennen om niet te vergeten. En op 7 januari beginnen met spuiten van de deca. Merk dat wij er beiden wat minder enthousiast ingaan als vorige poging, toen was het allemaal nieuw en hadden we geen idee hoe groot de teleurstelling zou zijn als het niet zou lukken. Nu kennen we de spanning van iedere stap... Ik ben erg benieuwd hoe het morgen is geweest met de echo, dus laat het zeker even weten hier, ik ga iig duimen voor een mooie score voor je
Nou, dat was weer eens een behoorlijke teleurstelling. Ik had zo gehoopt dat het lage aantal eitjes de vorige keer te wijten was aan de rommelige hormoonbehandeling.. Daar leek het wel op.. Maar ook nu te weinig eitjes.. 5 blaasjes die wellicht groot genoeg zullen worden, en 1 van 7mm die dat misschien niet eens zal redden vermoed ik. Er was nog wel wat 'activiteit' te zien, maar ik heb geen hoop dat er vrijdag met de volgende echo plotseling meer eitjes bij zijn gekomen die ook nog eens groot genoeg zijn.. We weten niet meer zo goed wat we willen. Vorige keer zijn we met 6 eitjes toch doorgegaan met de punctie.. De kansen zijn dan wel erg klein, en eigenlijk zou ik dat dus niet weer willen doen.. Maar schijnbaar maak ik gewoon niet veel eitjes aan.. De kans dat er bij een volgende keer ineens veel meer zitten lijkt me klein.. Dan zit je weer in de zelfde situatie, maar dan dubbel zo veel maanden en hormonen verder.. Ik weet het echt even niet meer..
Wat ontzettend balen zeg! Je hoopt toch dat het nu wat beter is, ook omdat je vaak hoort dat je lichaam iedere maand weer anders reageert. Veel sterkte met het nemen van de beslissing hoe nu verder te gaan, afbreken of toch doorzetten....
Esje Goed over nadenken of je afbreekt of niet.. Kan zomaar Zijn dat je morgen eitjes bij hebt gekregen! Bij mij plopte er vaak op het laatst nog wat bij!! En de eerste punctie had ik 9 follikels en 6 eitjes totaal en 2 punctie had ik 22 follikels en hadden ze 15 eitjes gevonden! Ze hadden mijn medicatie verder niet opgehoogd! Dus wil denk ik niet altijd iets zeggen! Lijkt me wel moeilijk om een poging af te breken want je wilt zo graag doorgaan! Succes morgen in iedere geval! Ik heb zondag weer een tp van een cryo
Nou, echo achter de rug.. Het ziet er steeds somberder uit. Ik heb 4 eitjes die groot genoeg zijn, uiteindelijk hooguit 5. Er is overlegd met de PGD afdeling en besloten om ons toch weer door te laten gaan voor de punctie. Ze gaan ons hierna namelijk geen derde poging meer laten doen.. Ik reageer nauwelijks op de hormonen, en ze gaan ons niet meer dan 2 keer door laten gaan zonder aan de pgd criteria te voldoen. De kans dat deze poging wel resulteert in een terugplaatsing is minimaal, maat wel onze laatste kans dus.. Ik begrijp opzich wel dat het ziekenhuis zo'n besluit kan nemen, maar ik leg me er niet automatisch bij neer. Ik vind dat ze me op zijn minst nog een keer aan de hormonen moeten laten beginnen, om te kijken of ik misschien een keer wel aan de 8 follikels kom. Maa dat komt later wel.. Maandag dus de punctie.. Ik zie wel erg op tegen de hele volgende week, alle pijn, ongemakken, stress en zorgen, terwijl we eigenlijk wel weten dat het niet gaat lukken. Iedereen zegt, positief blijven, hoop houden! Positief blijven is altijd goed, maar het gaat niet meer helpen. Hoop heb ik niet meer. Doordat ik me dinsdag al neergelegd had bij het feit dat het niet meer ging lukken deze keer, komt de klap vandaag niet zo hard aan. Ja, je hebt er maar 1 nodig.. Maar laten we realistisch blijven, hoe groot is de kans dat er een gezonde embryo over blijft uit 5 follikels?
@ Esje, wat ontzettend balen zeg, dat er weer niet zoveel eitjes zijn. Hoe is de punctie gegaan vandaag? Gaat het een beetje met je? Wat een spannende periode weer deze week. Ga heel hard voor je duimen dat er een goede tussen zit en je een terugplaatsing hebt over vier dagen.
De pech is nog niet op.. De punctie deed pijn. Zelfs met morfine, nog meer dan de vorige punctie zonder extra pijnstilling.. En dat terwijl er maar 5 grote en een kleine follikel aan te prikken waren. De uitslag deed ook pijn.. 3 eitjes.. We hebben al niet al te veel hoop meer, maar iedere keer krijgen we weer opnieuw een teleurstelling.. Vorige keer hielden we uit 6 eitjes niets over, dus ik ben bang dat ook deze keer de pijn en die stomme *** utrogestan voor niets zal zijn..
Esje wat ontzettend balen zeg!! Ik snap dat je het niet meer ziet zitten, en de kans klein is.. maar je weet maar nooit!! Er hoeft er maar nét ééntje tussen te zitten. Ik duim heel hard voor je dat het deze keer gaat lukken!!
Esje, wat vervelend om te horen zeg dat de punctie zo pijnlijk is geweest en er dan vervolgens maar 3 eitjes gevonden zijn, kan me voorstellen dat de je zo weinig hoop over houdt. Ik blijf voor je duimen de komende dagen!
Ik was lekker een weekje naar Mexico. Ik lees weer mee. Esje wat een enorme teleurstelling. Ik kan mij voorstellen dt je de moed in de schoenen zinkt. Ik duim dat er 1 goede embryo bij zit die het m is!!!!
Het ziekenhuis belde vandaag, van de drie eitjes gaan er twee door voor de pgd test. Dat is dus opzich best positief. Maar ik realiseer me wel dat het een beetje valse hoop geeft. Vorige keer bleef er van de drie geteste embryo's niet een over. Maar wie weet.. We horen het morgen....
Helaas.. Ook deze keer alle embryo's aangedaan.. Echt alles wat fout kon gaan gaat fout.. Geen idee wat we nu moeten.. De moed zakt me wel echt in de schoenen nu..
Esje, wat verschrikkelijk dat het weer niet gelukt is! In hoeverre is het voor jullie een optie om voor behandeling naar Gent of Dusseldorf te gaan? Ik weet niet of ze jullie verder kunnen helpen, maar hoor daar ook veel goede verhalen over. Heel veel sterkte in ieder geval!
Dat is zeker een optie. We hebben begin januari nog een gesprek in Utrecht, en hoewel we ons niet zomaar neer willen leggen bij hun besluit, ben ik bang dat we daar gewoon niet meer verder moeten. Mijn man zei nog, ze kunnen me toch op z'n minst nog een derde keer laten beginnen aan hormonen. Dan hoeven zij alleen 2 echo's te doen, en als we dan weer niet genoeg follikels hebben snappen wij heus wel dat we niet verder kunnen. Alleen ja, Nederlandse ziekenhuizen, nederlandse protocolletjes, dus ik weet niet of we veel kans maken. Maar we spelen ook zeker met de gedachte om de 3e poging in belgie te doen. Ik lees alleen maar positieve verhalen. Weet alleen niet zo goed waar ik het beste kan aankloppen. Brussel, Gent? Lastig..