Hallo iedereen, al aantal keren was ik jullie verhalen aan het lezen. En nu ga ik mijn verhaal ook met jullie delen. Volgend jaar ga ik starten met IVF en PGD, dit i.v.m met een erfelijke aandoening die ik kan overdragen aan mijn kinderen en dat is is wat ik absoluut niet wil. Dus na aantal gesprekken, DNA onderzoeken, wachten en wachten is het nu eindelijk zover. mijn vriend en ik zijn nu zo 2 jaar bezig en het is vooral heel veel wachten...... Ik vind het erg spannend en weet niet wat er allemaal gaat gebeuren, laat alles maar over mij heenkomen. Ik hoop hier mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Verder zal ik ook mijn best doen om jullie verhalen te lezen, tot nu toe lees ik veel moeilijke woorden, haha over bepaalde medicatie, behandelingen etc.. Maar die ga ik vast allemaal nog wel begrijpen Groetjes Diddeltje
Hoi Diddeltje, welkom hier op het forum! Het heel traject is inderdaad heel veel wachten en geduld hebben. Heb je al een indicatie gekregen wanneer je mag starten met de behandeling en voor welk ziekenhuis hebben jullie gekozen? Alvast heel veel succes in ieder geval!
Hallo Diddeltje, welkom stel je vragen gerust. @ Esje wat enorm balen. Hopelijk komt er een 3e poging voor jullie Ik ben onverwachts woensdag geopereerd. Ik zou aanvankelijk vandaag geopereerd worden, hoorde ik 2 dagen voor mijn vakantie dat de operatie was geannuleerd ivm een overspannen prof. Gelukkig had de sportarts goede contacten met een arts in Amstelveen. Daar had ik maandag een afspraak. Zit ik bij de operatieplanning, zeiden ze het word 31 Dec. Prima alles beter dan Januari of eind Februari. Terwijl ik bij de planning zit kwam er een plekje vrij voor afgelopen woensdag Dus nu ben ik patient Enige tegenvaller is dat ik onverwachts 6 weken mijn been niet mag belasten
Bedankt allemaal we hebben begin januari informatief gesprek, uitleg en eind januari starten met hormoonbehandeling. In week 8 of 9 vind de punctie plaats. Het zou eerst allemaal eind maart zijn, maar alles is dus al eerder! Esje, had wat dingen gelezen, balen allemaal en hopelijk komt die 3 poging! Meisje1977 succes met je herstel na de operatie. das ff flink wennen dat je been niet mag belasten!
nee nog geen idee wat ik allemaal moet doen en spuiten. Ik ga naar Utrecht, had de keus uit Maastricht, Groningen of Utrecht. En Utrecht is uurtje rijden, dus daarvoor gekozen. ik hoop 6 januari meer duidelijkheid te krijgen dan hebben we gesprek met de arts. zie beetje op tegen het spuiten, maar gelukkig als mij niet lukt mag mijn vriend het ook doen.
@ meisje, wat fijn dat je operatie toch nog dit jaar plaats heeft kunnen vinden. Wel balen dat je je been nu 6 weken niet mag belasten. Heel veel beterschap!
@ Diddeltje, spannend en ook fijn dat je zo snel van start mag. Voor je het weet is het eind januari. Het spuiten zetten is mij ontzettend meegevallen. Zijn er hier nog meer meiden die in januari starten met volgende poging? Ik mag op 7 januari weer beginnen met spuiten van de deca, punctie staat gepland voor week 6.
@ Tabbey dank je wel. Dit nu lekker achter de rug. Moet toch lang wachten voordat ik weer helemaal sport dus die weken kunnen er ook wel bij. Fijn dat je weer mag starten. Als de feestdagen voorbij zijn is het al bijna zover @ Diddeltje spannend. Medicatie krijg je mee bij de apotheek van het umc. Ik heb ook geen last gehad van de medicatie. Heel soms iets hoofdpijn maar verder niets.
Spannend tabbey, al weer bijna beginnen! Diddeltje, ook ik vond het prikken geen probleem. De eerste paar keer is het ff spannend, maar je went er echt aan! Hier alles een klein beetje gekalmeerd, op zich fijn om even met wat anders bezig te zijn.. Heb nog steeds wel m'n momenten, maak me zorgen of het allemaal nog wel zal lukken.. De ene dag gaat alles prima, de volgende zit ik weer te huilen.. Maar goed, ik denk dat dat 'er bij hoort'.. Wil vast gaan informeren naar onze mogelijkheden voor PGD in Belgie. Heeft iemand tips over welk ziekenhuis ik het best kan benaderen, Brussel of Gent?
@ Esje, de meeste verhalen die ik hier op het forum hoor zijn over Gent / Dusseldorf. Maar ik heb hier geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen, wellicht andere dames hier op het forum.
Allemaal de beste wensen voor 2015, dat al jullie dromen uit mogen komen. Ik ben vandaag begonnen met onze tweede PGD poging, eerste spuit is weer gezet. Hopelijk weten we over 1,5 maand of we in 2015 ouders mogen worden
Iedereen een goed en vruchtbaar 2015! Een paar maanden geleden was ik ook even hier voor informatie. Inmiddels zijn we in Maastricht geweest, maar dat ging zeker 9 maanden duren. Snap niet waarvoor die onderzoeken nog nodig zijn, terwijl we al weten wat er is!!! Maar goed. Hier hebben we voor bedankt. Afgelopen dinsdag in Dusseldorf geweest. Helaas had ik net gemenstrueerd, maar de volgende cyclus kunnen we beginnen. Ben super blij hiermee. Ze gebruiken je natuurlijke cyclus, dus ik hoef minder medicijnen, dat scheelt weer. De 20e moeten we terug om het traject nog even door te spreken. Ik weet niet wat me precies te wachten staat, maar ik heb er zin in!
@ Eline, wat spannend! Wat fijn dat je al zo snel mag beginnen, is inderdaad in Maastricht wel anders met de wachttijd. Er zit bijna een half jaar tussen twee pogingen en daarbij gaven ze aan dat ze proberen de tweede poging toch wel iets sneller in te plannen. Achteraf vond ik het niet heel erg om tussen poging 1 en 2 iets langer te wachten, want het duurde erg lang (7,5 week) voordat ik ongesteld werd na eerste traject... Alvast veel sterkte en succes toegewenst met je eerste poging!