pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eline83

Eline83 Actief lid

Feb 14, 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een doos met de medicatie thuis gekregen. Ziet er heftig uit! Gelukkig hoeft het niet allemaal tegelijk! Begin alweer prikkelbaar te worden, dus menstruatie in aantocht, haha!

2. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Eline, spannend dat je bijna kunt gaan beginnen.

@ Diddeltje, ik herken je gevoel. Ik ging er de eerste poging en nu eigenlijk de tweede keer ook weer erg nuchter in. Waarschijnlijk heb je over twee weken uitgangsecho, dan kijken ze je baarmoeder en eierstokken rustig zijn en wordt bepaald hoeveel stimulerende hormonen je gaat spuiten.
    Heel veel succes in ieder geval!

Ik heb gisteren tweede FM-meting gehad. Telde ze de vorige keer nog 9 eiblaasjes, waren het er nu twee dagen later al 14 (!) met daarnaast nog 2 kleintjes van 9mm die waarschijnlijk ook nog mee gaan groeien. Is dat vervelende gevoel in m'n buik wel te verklaren.
    Meeste eiblaasjes zijn nu tussen de 10-15 mm een een uitschieter naar de 18mm. Waarschijnlijk heb ik maandag de punctie, dat wordt morgen definitief bepaald tijdens 3e meting.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    En wanneer mag je voor punctie. Mooi aantal eicellen

4. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Vandaag 3e meting gehad en heb maandag punctie. Er waren nu 13 eiblaasjes groter dan 14mm (waarvan 3 al 20mm) en nog eentje van 11. Een mooie score dus. Maandagochtend om 9.30 uur melden in Maastricht en dan om 10.30 uur punctie. Nog maar 1 ochtend vroeg op om te prikken en zondag weer keertje uitslapen ;).

5. Eline83

Eline83 Actief lid

Feb 14, 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed. Fijn voor je Tabbey. Ik zal met je meeduimen.

6. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ohh wat spannend, maandag gaan ze dus de eitjes eruit en bevruchten? Hoe lang moet je dan wachten tot ze terug geplaatst gaan worden? Kun je dan met 13 eiblaasjes 6 á 7 rondes doen?

7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @Puk, maandag prikken ze alle eiblaasjes aan en vangen ze de eicellen op. Deze worden dan dmv ICSI bevrucht en dan is het een behoorlijke afvalrace.
    Na 1 dag krijgen we te horen hoeveel eitjes bevrucht zijn, na 3 dagen hoeveel er goed doorgedeeld zijn en hoeveel embryos onderzocht gaan worden op het gen. Na 4 dagen (dus vrijdag) krijgen we in het ziekenhuis te horen of er embryos zijn die nog steeds goed doordelen en niet belast zijn met het erfelijke gen. En hopelijk houden we er dan eentje over en met veel geluk kan er nog iets ingevroren worden.
    Om je beetje idee te geven, tijdens mijn vorige poging hebben ze 11 eicellen gevonden, daarvan waren er 5 bevrucht, vervolgens zijn er 4 onderzocht en uiteindelijk bleken er 2 embryo's geen gendrager. Een hiervan is teruggeplaatst en de andere was niet goed genoeg om in te vriezen.
    Dus, met 13 eiblaasjes kun je niet 6-7 rondes doen. In dit traject zijn artsen vaak al blij als er 1 verse TP is...

8. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wow dan ben ik zeker veel te positief! Dat had ik niet gedacht! Maar zoals je het uitlegt is het ook logischer. Maar wordt dit iedere maand gedaan of moet je na deze poging weer even wachten?

Wordt er dan vrijdag ook terug geplaatst? Of gebeurd dat pas later? Vind het wel een fijn idee dat ik eerst een soort van "mee kan kijken met je". Dan krijg je ook een beetje een idee wat er allemaal gebeurd.

Ik hoop dat het gaat lukken, bij jullie!

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83

Klinkt goed. En wat is het lekker om je laatste spuit te zetten

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    na een poging met hormonen , en als deze mislukt is, moet je in ieder geval 1 menstruatie hebben gehad ( menstruatie van de tp niet meegerekend)
    Vaak zijn er wachtlijsten van maanden dus je kan niet gelijk door.

Als Tabbey vrijdag wordt gebeld met dat er een goede embryo is, dan wordt deze ok vrijdag teruggeplaatst

ik had ivf 1: 13 eicellen 8 bevrucht, 2 gezond
    ivf 2: 11 eicellen, 10 bevrucht, 2 gezond
    ivf 3 5 eicellen, 4 bevrucht 3 ziek, en 1 niet te bepalen >> geen terugplaatsing

11. Eline83

Eline83 Actief lid

Feb 14, 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een behoorlijke afvalrace, weer even met de neus op de feiten gedrukt.

12. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Je kunt inderdaad niet meteen door met volgende poging. Voor PGD is het zelfs zo dat er vaak een behoorlijk wachtlijst is. Tussen poging 1 en 2 hebben we 5 maanden moeten wachten.
    Als alles goed gaat krijg ik inderdaad vrijdag meteen ook de terugplaatsing. Sterker nog, omdat Maastricht voor ons best wel een eindje rijden is, wordt er sowieso een afspraak gemaakt donderdag en krijgen we pas in het ziekenhuis te horen of er daadwerkelijk een terugplaatsing is. Leek vorige keer wel uren te duren in de wachtkamer. Er is altijd de angst dat er na punctie geen terugplaatsing is, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar dat lijkt me verschrikkelijk.
    De kansen voor deze poging zien er gelukkig wel goed uit.

Puk, jij begint binnenkort ook met IVF? Altijd fijn om hier alvast verschillende ervaringen te lezen.

13. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Nee nog niet, maar hoogstwaarschijnlijk heeft mijn man (net als zijn zusje) een chromosoomafwijking. Daardoor hebben wij dan net als schoonzusje recht op IVF-PGD. Schoonzusje is inmiddels zwanger via de normale weg. Maar aangezien wij onze 3de miskraam net hebben gehad, stel ik mij ook open voor IVF-PGD of wij er gebruik van gaan maken is alleen nog de vraag. Ik wordt wel zwanger maar het blijft niet zitten. Er wordt nu uitgezocht wat er mis is met onze chromosomen en 23 maart ga ik bloedprikken voor een uitgebreid onderzoek/ schildklier, stolling ect..

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Succes morgen Tabbey!!!

15. Eline83

Eline83 Actief lid

Feb 14, 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tabbey veel succes morgen, ben erg benieuwd. Spannend hoor.

Hier nog steeds niet ongesteld, snap er niks van!!!!

16. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Poeh ik lees je onderschrift en denk dat is ook best heftig! Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Tabbey veel succes!!

17. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Hoi,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets geschreven heb. Vandaag hebben wij de intake in Gent gehad en we kunnen a.s. donderdag al terecht bij de fertiliteitskliniek! Daar worden praktische zaken besproken en krijgen we misschien zelfs al een datum van aanvang! Waarschijnlijk is de wachtlijst korter dan een jaar, wat mij alleszins meevalt.

@Tabbey, heel veel succes vandaag, hopelijk valt het qua pijn nog mee vandaag en komen er mooie embryo's uit deze poging.
    @eline al ongesteld? Misschien een late eisprong gehad door alle stress/zenuwen?

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Dat je donderdag terecht kunt is lekker snel. Hopelijk mag je snel starten

19. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

May 2, 2013
    1,497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hey meiden, bedankt!
    Vanochtend punctie gehad, alles is goed gegaan. Wel wat pijnlijker dan vorige keer, maar er zaten natuurlijk ook veel meer blaasjes. Dus dat is dan ook weer het goede nieuws, er zijn 15 eicellen gevonden :).
    Nu afwachten, morgen krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en donderdag hoeveel embryos er onderzocht gaan worden. Hopelijk vrijdag weer een mooie terugplaatsing.
    Wordt weer spannend weekje.

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Mooi resultaat op naar mooie embryo's. Wat ook kan meespelen is dat je al een keer bent aangeprikt en er littekenweefsel ontstaat

Share This Page