pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Fijn Puk, dat je wat duidelijkheid hebt nu. Het is rot nieuws, maar je weet wel waar je aan toe bent en kan nu gericht stappen maken.
    Hier ook een gebalanceerde translocatie, op 15 & 22.

@ Eline, heel veel succes morgen! 8 follikels is al een prima score! Hopen dat ze morgen allemaal hun best doen :) Ik duim voor je!

@ tabbey, hoe gaat het nu met je? Week 2 alweer! Nog een paar daagjes voordat je officieel mag testen, maar je hebt vast al wel een poging gedaan ;)

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

- Eline veel succes vandaag!!

- Tabbey hoe is het met jou??

- Hier, tja we weten het even niet meer. Manlief ziet op tegen IVF-PGD en ik wil dat juist wel graag. Hij geeft dan aan, bij mijn zusje is het toch ook goed gegaan? Daarbij wil hij dat als ik weer een miskraam zou krijgen ik me laat curetteren, iets wat ik dus echt niet wil. We wachten eerst de klinische geneticus af.

Heb zelf het gevoel dat mijn man zich een beetje laat meeslepen door zijn zusje. Maar goed daar moeten we het maar eens over hebben. Vandaag eerst na de huisarts, aangezien ik mijn vitamine getest wil hebben. Met name B12. Ben heel humeurig, moe, koud, ziek, bla bla bla... Gynaecoloog wou niet prikken.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    puk wat een vervelend nieuws. Wel "fijn" dat je in aanmerking komt voor ivf-pgd. Je krijgt van te voren een gesprek in het azm.
    Laat je goed voorlichten voordat je een besluit neemt.

Eline succes vandaag. Hopelijk izt er in de 8 follikels, 8 eicellen.

Tabbey hoe gaat het met je?

4. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Eilne, heel veel succes vandaag!

@ Puk, wat een lastige situatie. In het gesprek met klinisch geneticus kun je ook alle vragen stellen en heb je daarna nog de tijd om te beslissen wat jullie willen.

Met mij gaat het niet goed, gisteren is ongesteldheid doorgebroken. Had gisterenochtend ook nog testje gewaagd, maar die bleef ook wit. Dacht eerst nog aan late innestelling, maar het bloeden is heel veel en helderrood, niet meer met enkel een inlegkruisje op te vangen...
    Gisteren het carnavalsfeest ook even met z'n tweeën ontweken, was wel erg fijn, we hebben veel steun aan elkaar. Nu weer beslissen hoe nu verder. Deze poging heeft er bij mij mentaal enorm in gehakt. Maar ik zou het erg vinden als we er later spijt van krijgen dat we niet toch nog een keer zouden proberen. We hebben daarnaast ook nog behoorlijk wat vragen. Wat kan de oorzaak zijn van de langzame deling? Wat was de kwaliteit van de embryo's, arts kon ons alleen iets vertellen over het aantal cellen. Waarom laat het ziekenhuis de te kleine embryo's niet nog een paar dagen in het laboratorium doorgroeien om dan 1/2 dagen later te kijken of invriezen mogelijk is, bij onze eerste poging was 1 embryo namelijk 9 cellig, minimum was blijkbaar 10 cellig. En waarom zouden er niet twee embryo's teruggeplaatst worden bij een derde poging als dit twee goede embryo's zijn (is namelijk tijdens TP al kort over gesproken en schijnbaar is protocol van het ziekenhuis om bij meerdere goede embryo's er maar 1 terug te plaatsen).
    Die derde poging gaat er wel komen, maar overweeg wel om ook in het buitenland eens te informeren. Alleen ik ben zo bang voor lange wachttijd....
    De teleurstelling is in ieder geval weer enorm, ondanks de kleine kans heb je toch iedere keer weer zo veel hoop dat het wel goed kan gaan...

5. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Gatverdarre! Ben er even stil van! Sterkte!
    Moet je nu weer 6 maand wachten?

Wij wachten inderdaad de klinische geneticus af.

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83

shit wat balen zeg. Fijn dat jullie steun aan elkaar hebben.
    Inderdaad is een evaluatiegesprek wel goed.
    Volgens mij zijn de wachttijden korter wat ik her en der lees. Misschien gewoon eens informeren en dan de balans opmaken?

7. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    @ tabbey wat naar!! sterkte de komende tijd!
    @ puk fijn dat je nu wel wat meer duidelijkheid hebt, nu verdere stappen ondernemen?

@ Eline succes met de punctie

hier verder al 2x echo gehad, momenteel was het 2 rechts aan het groeien en 1 kleintje en links was idem dito. tenminste probeer het te onthouden, ze had over eicellen hoe groot die waren. hoop dat ik het beetje goed heb:(

Verder donderdag weer terug voor echo om te kijken hoe ze verder groeien. spuiten gaat aardig goed, heb soms wat last van de gonal f. maar meer op dat moment even branderig gevoel maar dit is van korte duur. verder sinds vandaag ook meer last in mijn onderbuik heel laag zo gevoel van dat je bijna ongesteld word.
    lastig uit te leggen. maar verder gaat het prima sta er zelf nog allemaal vrij nuchter in. zie beetje op tegen de punctie maar ja alles voor goed doel :)

8. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tabbey, dat is vreselijk balen zeg. Toen ik belde naar Dusseldorf, heb ik 6 weken gewacht voor mijn eerste afspraak, dat was 6 januari. Daarna kun je snel beginnen.

Diddeltje, ik had ook wat last van mijn onderbuik, maar niet heel erg. Dat is denk ik wel een goed teken, dan gebeurt er iets.

Vandaag zijn er 14 eicellen gevonden, nu duimen dat de bevruchting goed gaat. Morgen bellen ze. En dan moeten ze nog kijken naar de chromosomen, ben er heel erg benieuwd naar wat daar uitkomt. Als er geen gezonde bij zit, houdt het voor ons hier op, maar ik hoop dat ik zaterdag de TP heb.

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Tabbey wat enorm balen zeg! Sterkte...

Eline wow 14 eicellen dat is veel! Nu duimen dat er een paar gezonde embryo's bij zitten.

10. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    He bah, tabbey.. Wat onwijs kut! Je had al een negatief voorgevoel, maar we weten allemaal dat je jezelf toch weer gek kan krijgen met dat kleine beetje hoop he.. Echt heel vervelend..
    6 maanden wachten is ook wel lang hoor! Mag ik vragen in welk ziekenhuis je loopt?

Wij hebben ook overwogen om uit te wijken naar belgie, maar we mochten toch in Utrecht nog een keer, waar de wachttijd maar een kleine 4 maanden is in ons geval. Gelukkig met de feestdagen er tussen, en een nieuwe baan, gaan die maanden lekker snel.

@ diddeltje, hoe lang moet je nog door met de Gonal-F? Heb je al een indicatie wanneer je punctie zal zijn? En hoeveel eiblaasjes willen ze minimaal hebben voor de PGD in jou ziekenhuis? Tot zover al 6 dus, tevreden?
    Het zijn trouwens nu nog eiblaasjes/follikels, pas na de punctie weet je of uit ieder blaasje ook een eicel is gekomen. Dat is helaas ook niet altijd het geval. Maar dat is weer een volgend station, nu de focus op je nuchtere instelling en het prikken! De pijn in de onderbuik is normaal, er groeit van alles daar en dat zorgt bij bijna iedere vrouw voor buikpijn, krampen, evt. wat steken etc.
    Betekend dus alleen maar dat je medicatie z'n werk doet.

@ Eline, hoe was je punctie?!

11. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Eline, wat goed!! Super score! Succes de komende week met al het wachten..
    Heb je een indicatie van hoeveel % er statistisch gezien niet gezond zouden zijn?

12. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Eline, wat spannend! Ben benieuwd!

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    eline mooi resultaat!

14. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slecht nieuws dames. Van de 14 waren er 9 bevrucht dmv icsi en imsi.
    Daarvan zijn er 6 zich gaan delen. Helaas 5 met afwijkingen en 1 konden ze geen uitspraak over doen. Dus hebben we ook niks aan.:(:(:(

Een grote tering zooi. Weet niet meer wat te doen, gewoon niet 1 gezond!!!! Snap er niks meer van. Wat nu???

15. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Bah wat een teleurstelling! Gaan jullie er weer voor?

16. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Eline.. Wat gigantisch kut!!! Zo veel moeite voor niets.. Ik heb het helaas ook meegemaakt, dus ik weet precies hoe je je moet voelen.. Ik vind het echt heel erg rot voor je!
    Geef jezelf even wat tijd om bij te komen van alles..

17. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Eline, wat een enorme teleurstelling moet dit zijn.... Heel veel sterkte de komende tijd!

18. Tal85

Tal85 Lid

28 okt 2013
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn naam is Chantal en ben 29 jaar. Wij pas begonnen met het pgd traject. Mijn dochter heeft een zware huidaandoening genaamd lamellar ichthyosis. We willen zo graag een tweede kindje dus hebben de mogelijkheid om pgd te mogen doen.
    As maandag moeten we naar Maastricht voor bloedonderzoek, inwendig onderzoek en sperma inleveren.
    Ik lees graag mee en ben benieuwd naar jullie ervaringen. X

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Eline wat onwijs kwalitatief uitermate teleurstellend. Ik had het bij poging 3 ook. Dus ik weet hoe je je voelt.
    Laat het even bezinken en baal even uit. Heb je een evaluatiegesprek met de arts gepland gekregen?

Chantal welkom. Als je vragen hebt stel ze gerust

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Eline wat een k-zooi zeg. Alles voor niks gedaan. Sterkte...

Deel Deze Pagina