Ivm de vakantie een late reactie. Cryo goef ontdooit en s middags teruggeplaatst. Nu tot 17 juli afwachten
@neisje1977: suc6 bij de laatste dagen van de verschrikkelijke wachtweken!! @sas: hoe gaat het nu? @hier: wij hebben 1 augustus een afspraak in het ziekenhuis en in oktober de punctie! Eerder dan wij dachten, dus m'n vriend moet maandag stoppen met roken!! Kijk uit naar een gezellige periode, not!!
dag dames, ik wil me ook aanmelden voor jullie advies Nou zijn wij al ruim een jaar bezig om zwanger te raken. Helaas tot nu toe zonder succes. Alleen nu heb ik een familie brief ontvangen van mn zus. Naar aanleiding van deze brief heb ik een afspraak gemaakt om te kijken of ik ook het dunningan syndroom heb. Het dunningham syndroom wordt veroorzaakt door een DNA verandering van een bepaald gen. Dit gen is ook betrokken bij ook andere aandoeningen zoals hartaandoeningen. Dit syndroom heeft ook invloed op mijn lichaamsbouw. Als de mogelijkheid er is om te voorkomen dat ik het overdraag zou ik dat graag willen. Echter is de vraag bij ons of ze het interessant genoeg vinden om PGD toe te passen. Hadden jullie dit ook dat het eerst beoordeeld moet worden?
Hallo Poppel, Welkom ! Wat een lastige situatie, Ja iedereen wordt besproken in het pgd team. Als je vragen hebt horen we het graag
@palmboom Hier gaat alles goed. Vandaag de uitgangsecho gehad. Wel een raar gevoel hoor, maar allemaal goed te doen. Rechts 4 blaasjes, links 6. Baarmoederslijmvlies was nog dun. Vandaag starten met Gonal- F. Werd vanmiddag nog wel gebeld dat de dosis werd verhoogd. Over een half uur ga ik dus 2 spuiten zetten ipv 1. Ben heel benieuwd of ik hier wel iets van merk. Van decapeptyl heb ik amper wat gemerkt (1 dag misselijk, 1 dag hoofdpijn dat is alles). Volgende week maandag om 08.00 uur hebben we weer een echo, heel benieuwd @Poppel Welkom! Vuur ons maar af met alle vragen. Bij mijn ziekte zijn ze helemaal van vooraf aan moeten beginnen, omdat we de 1e waren met de ziekte (OI) waar ze dit zouden toepassen. Het vraagstuk moest bij ons langs diverse commissies. Uiteindelijk hebben ze positief gereageerd. Vanaf 8 september 2009 zijn we hiermee bezig. Maar dan is het ook echt het begin. Ze zijn toen aan de slag gegaan met een huidbiopt, of ze konden vinden of mijn ziekte te vinden was in mijn DNA. Dit onderzoek duurde al een half jaar. Vanaf juni 2012 is het opeens heel snel gegaan. Je ziet wel dat het een lang traject is. Ook dit is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keus. Ik wil jou veel succes wensen met alles.
@Poppel: Wij moesten ook besproken worden in het overleg, maar omdat onze erfelijke afwijking al op de lijst staat (BRCA1) was dat meer een formaliteit. Het familie onderzoek is inderdaad heel belangrijk. Wanneer heb je een afspraak voor de erfelijke test/ inleveren van bloed? Ben je bang dat jij drager bent van het gen?
@Palmboom Hoihoi, lief dat je eraan hebt gedacht. Mijn echo ging goed, vond alleen de scopist niet heel vriendelijk. In mijn baarmoeder zat nog wel wat vocht, dus dat houden ze in de gaten. Ik heb nu in totaal 8 grote eiblaasjes (tussen de 10 en 14mm) en nog 2 kleintjes (deze kunnen nog gaan groeien). Ze moeten minimaal 17mm worden om eruit gehaald te worden. Ik moet nu donderdag om 08.10 weer terug voor een echo. Als alles goed gaat volgende week punctie en terugplaatsing, spannend! Ik heb totaal geen last van bijwerkingen (ook even nagevraagd aan mijn man). Heb geen humeurswisselingen, ook geen hoofdpijn en niet misselijk. Het enige wat ik voel zijn de eiblaasjes. Ik voel ze groeien. Het is een drukkend gevoel, wel irritant maar ik weet waar ik het voor doe. Verder moet ik hierdoor wel vaak naar het toilet.
@ sas0105, bedankt voor info. Gelukkig werd ik er al iets rustige onder. Het traject is inderdaad heel lang dat is vrij lastig als je iets graag wil. Maar denk dat jullie dat allemaal wel hebben toch? Fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Ik heb het gelukkig ook niet met Gonal-F. Helaas met Clomid wel was echt een piep wijf. @Palmboom, Dat is dan wel fijn dat jullie erfelijk afwijking al op de lijst staat. Ik ben twee 2 weken terug naar het ziekenhuis geweest voor het inleveren van bloed. De drs zei al dat het 99% was dat ik het ook had. Als dat niet zo is dat klopt het onderzoek niet Ik zie in je profiel dat je twee keer een intake hebt gehad waarom was dat? @meisje1977, dat is slecht nieuws. Hopelijk is het de volgende ronde wel raak! Ik duim. Ik moet nog steeds wachten op de uitslag, wat duurt 6 weken lang zeg Dames wordt dit voor jullie allemaal het eerste kindje?
@ Poppel, waarom zou jouw familiaire ziekte niet interessant voor pgd zijn? Erfelijke hartafwikingen lijkt mij niet fijn. Inderdaad dat wachten op de uitslag duurt lang en ik vond de uistslag van de test ook spannend ondanks het feit dat ik wist dat ik het had ( in 1996 was een test gedaan, in 2009 is de test herhaald) Ik had ook geen last van het spuiten. Ik voelde mij alleen meer en meer opgeblazen worden. Voor ons is het inderdaad het eerste kindje. Ik ben 2 jaar ouder dan mijn viren, en mijn vriend was er nog niet aan toe. Dus ik heb geduldig gewacht tot hij zij zullen we ervoor gaan. Daarnaast wilde ik eerst geopereerd worden voordat we aan kinderwens begonnen.
Hallo allemaal, Vandaag was alles goed bij de echo. De eiblaasjes (of zoals ik het zeg eieren) groeien flink (toktok). 2 van 17 mm, 1 van 16 mm, 3 van 14 mm en de andere 4 10/11 mm. Zaterdag mag ik weer voor een echo en dan gaat het allemaal beginnen! Beetje kriebels heb ik wel, maar heb er alle vertrouwen in!
Gisteren de belangrijkste spuit gezet! Morgen is het zover! Ik neem elke dag 1 klein glaasje granaatappelsap. Ik at altijd al gezond, dus ik ga mijn voedingspatroon niet verder veranderen Hoe is het met jullie?
Wow, wat is er veel gebeurt afgelopen weken!! @Meisje: Wat ontzetten balen dat de terugplaatsing niet gelukt is. Wanneer mag je beginnen met een volgende poging? @Sas: Heel veel succes morgen, spannend! Hopelijk gaat alles goed. @Palmboom: Ik las dat jouw partner ook belast is met BRCA1, dat is bij ons ook het geval. Wij hebben voor onszelf al wel bedacht dat als we na drie pogingen niet zwanger zijn verder kijken naar optie voor Pre Natale Diagnostiek. Dus op het moment dat je net zwanger bent laten onderzoeken of je kind belast is met het gen (als het een meisje is). Zover is het gelukkig nog lang niet. @Poppel: Voor ons wordt het het eerste kindje, voor jullie ook? In vergelijking met de rest van de meiden hier zijn wij nog redelijk aan het begin van het traject. Eerste stappen zijn gezet, omdat voor BRCA1 gen vaker PGD wordt gedaan hoefde we helemaal niet meer besproken te worden in commissie, dat was erg fijn. En eerste resultaten binnen, want vruchtbaarsheidsonderzoeken waren (gelukkig) allemaal goed. Nu is het afwachten wanneer de test daadwerkelijk ontwikkeld is, verwachting is ergens in het najaar, maar kan ook langer en kan ook korter duren... Gewoon rustig afwachten dus...