Mijn vriend blijft gelukkig koortsvrij!! Al klein vreugde dansje voor gedaan^^ @Diddeltje: 16 april is het zo! Misschien komen we wel rond de zelfde terugplaatsing datum.. Ik begin 8 april met de decapeptyl. Begin mei punctie & terugplaatsing.. fijn weer iets om naar uit te kijken @december girl: wat Spannend! Hoe gaan de wachtdagen tot nu? Killing hè! Om gek van te worden @Roxo: wat een achtbaan hè die stimulatie dagen! Tot nu toe dus 8 follikels aan het groeien? Dan doe je het hartstikke goed! Afgelopen woensdag weer een echo gehad? @isa: wat jammer en verdrietig dat je behandeling mislukt is, op welke wachtdag ging het mis? Maar wel goeie resultaten qua bevruchting, wat ontzettend jammer dat er niets geschikt was Om in te vriezen, vingers crossed voor de volgende behandeling! En hopen dat je vlot aan de beurt bent! @esje: ooh wat balen!! Maar kun je niks aan doen, ziek is ziek! Misschien kun je zoveel mogelijk eerlijk proberen te zijn? Dat je met een ivf/icsi behandeling bezig bent? Dat je na punctie rust nemen moet? Hoef je dat hele pgd verhaal niet te vertellen toch? Je krijgt vast begrip.. ook al is het een nieuwe baan.. inmiddels al een stimulatie echo gehad? Oh maar Ik begrijp hoe vervelend het moet zijn, bang wat anderen ervan denken.. En dan ben je ook nog net bezig met het achterlaten van een goeie eerste indruk.. vervelend! Ik vind het al vervelend dat ik me voor de volgende behandeling ook weer ziek moet melden, + de dagen van de echo's.. We zijn de halve dag al kwijt aan het heen en weer rijden.. en ik werk in de zorg, kan niet voor een half dagje aanschuiven.. tijdens de vorige behandeling was het de planning alleen de eerste week na de punctie "ziek" te zijn.. toen toch de eerstvolgende maandag gewerkt maar had toen zulke menstruatie krampen, ik was er toen al van overtuigd dat de terugplaatsing mislukt was..Werd gek van de onzekerheid en het wachten, me toen tot de test dag ziek gemeld..(op aandringen collega, moest va haar verplicht aan mezelf denken) maar was ook gewoon niet vertrouwd zo aan het werk tezijn, tenslotte best een verantwoordelijk beroep.. mijn leidinggevende is ervan op de hoogte en het team waarin ik werk, er zijn nog 2 andere teams die van niks weten.. die denken dat ik een miskraam gehad heb.. Zo had ik het gevoel deels eerlijk te zijn, en hun begrip voor mijn eventuele humeur.. Tijdens de wachtdagen was Ik trouwenu ook maar bezig met 1 ding, rest kon me gestolen worden.. hebben jullie dat ook? Zoo.. best lang verhaal geworden haha.. was niet helemaal de bedoeling..
Hallo de wachtdagen gaan op zich wel goed ...streep elke dag af tot dat we mogen/kunnen testen . 8 april dan zijn de 15 dagen om maar ik las ergens dat ik op zijn vroegst 5 april al kunnen testen maar of dat verstandig is ??? Ik zit al te denken wat ik voelde toen ik zwanger was mijn dochter maar dat weer ik niet meer en tja toen wist ik natuurlijk ook de eerste weken niet dat ik zwanger was .
@cynthia88, ja dat klopt is idd een achtbaan die stimulatie dagen. Afgelopen woensdag had ik 10 actieve eitjes en vandaag had ik van de 10 actieve eitjes, 1 al goed genoeg voor de punctie. De andere waren een beetje ingekakt/ stonden stil. Dat komt omdat die ene alles opgeslokt had. Maar 1 folikels is te weinig voor punctie. Ik moet er minimaal 4 hebben. En max 20. Voorstel was weer ophogen naar 150. En maandag weer terug. Die overige folikels moeten weer iets gaan doen, dat lukt wel maar nu ff kijken wanneer en bij hoeveel eenheden spuiten die boost gaat komen. We gaan het zien.......
@decembergirl spannend! afwachten en hopelijk lukt het. @isa1 jammer! dat zal even een domper zijn dat niet gelukt is. sterkt ermee. @Roxo wachten en wachten daar wordt je goed in als je dit traject doet. hopelijk heeft het positief effect en krijg je snel die boost. Isa1 ik lees dat jij ook nf1. ik heb die aandoening ook, vandaar ook de keus voor PGD. voor andere mensen NF is neurofibromatose een erfelijke aandoening in zenuwstelsel. over lichaam cafe al lau vlekken ( lijkt op moedervlekken), fibromen kunnen gaan groeien over het hele lichaam, deze zijn goedaardig maar kunnen kwaadaardig worden, of groepen op bepaalde delen in het lichaam waar je last van krijgen. verder heeft het effect op ontwikkeling, fysiek, lichamelijk. het is een grillige aandoening omdat het bij iedereen anders is. kan mild zijn met alleen wat lichamelijke kenmerken maar kan ook ernstig zijn en ziekenhuis, ziekenhuis uit. je hebt 50% kans dat je kindje het ook krijgt. Hoop dat ik het beetje goed heb uitgelegd.
Idd, diddeltje. Goed uitgelegd. Heb jij zelf veel last van je nf? Ik zelf niet zo veel. Wel wat café au lait vlekken en veel onderhuidse fybromen, maar anders nergens last van. De teleurstelling van de mislukte poging is ondertussen al verwerkt. Op dag 6 na terugplaatsing kreeg ik bloedverlies. Ik hoop in april te kunnen starten met poging 2. Maandag naar het ziekenhuis voor de bespreking.
oeps paar typfouten! maar moet ziekenhuis in en ziekenshuis uit zijn en groepen is groeien. ik heb er zelf amper last van, maar toch wil het risico niet lopen
Hallo dames! Vanmorgen mijn eerste follikelmeting gehad. Het was niet geweldig, maar ook geen teleurstelling.. Als alles goed doorgroeit dan zouden er wellicht een stuk of 7 follikels aangeprikt kunnen worden komend weekend. Het is niet veel, maar het is ietsje beter dan de vorige pogingen. Gelukkig hoeven ons ook deze keer niet aan het minimum van 8 te houden. We mogen hoe dan ook door, want beter dan dit wordt het echt niet, dus dit is onze laatste kans.. We waren echt bang dat er deze keer weer minder follikels zouden zijn. Dus ookal zijn het er nog niet veel, we zijn enigszins opgelucht vandaag..
Hoi dames, ff een update van mij. Afgelopen woensdag opeens een punctie gehad, ze hadden 6 folikels gezien en nog wat kleinere. Zo'n punctie blijft pijnlijk maar goed ik hoorde toen ik weg ging dat er 5 eicellen gevonden waren. De dag erna belde het zkh en vertelde dat er 5 bevrucht waren dus alle eicellen.....vandaag belde ze weer alle 5 hebben de biopt doorstaan. Morgen terugplaatsing. Wel erg spannend maar het voelt goed. @esje hoe is het met jiu groei vd folikels? Zijn er al meer bij gekomen?
Hoi roxo. Je zegt dat ze alle 5 de bioptie hebben doorstaan, maar heb je ook de uitslag al? Morgen pas toch? Maar alsnog, uit 5 zal er toch vast wel een goede bij zitten! Heel spannend! Ik heb morgen om half 10 mijn punctie. Had er donderdag 5 grote, 2 die nu zo'n beetje ook wel groot genoeg zullen zijn, en 3 kleintjes. Zullen er dus sowieso wel 7 aangeprikt kunnen worden. Op zich wel oké dus. Hopen dat ook overal eitjes uit komen!! Eerste poging hadden we 6 uit 6, tweede poging maar 3 uit 5. Ik ben, vergeleken met de vorige pogingen, nog steeds vrij relaxed.. Hopelijk morgen nog steeds
@esje87, klopt morgen hoor ik de uitslag. Vorige keer was er al 1 gesneuveld waar ze geen biopt konden uitvoeren. Maar had wel terugplaatsing. Spannend hoor, succes morgen.
Nou, punctie achter de rug. Viel echt heel erg mee. Bijna geen pijn, helemaal vergeleken met de vorige keren dat ik lag te janken op die stoel. Gelijk infuus met pijnstilling gehad deze keer, en het ging heel goed! Nu wel wat napijn, maar dat hoort het nou eenmaal bij. Maar het aller belangrijkste.. 8 eicellen!! Zo blij! We hadden verwacht dat er net 7 groot genoeg zouden zijn, en dat vonden we al veel, voor mijn doen. Roxo, heb je al wat gehoord over je tp??? Decembergirl, ik ben zelf nog niet zo ver gekomen als jij nu, dus geen ervaring mee. Maar ik verbaas me nergens meer over met al die bijwerkingen hoor..
@meisje1977 leuk gezegd: hopelijk wordt het gouden ei terug geplaatst. Ik kan je zeggen: dat is gebeurd, het gouden ei is terug geplaatst. @esje87, wauw wat goed!! echt fantastisch, gefeliciteerd. @decembergirl, ik durf er niks van te zeggen, iedere keer voelt het anders tenminste dat is bij mij. De eerste keer met terugplaatsing voelde ik geen steekjes in mijn lies na terug plaatsing nu wel. Wat ik wil zeggen het voelt steeds anders. Nu ik wederom een terugplaatsing heb gehad ga ik extra goed voor mezelf zorgen. In de hoop dat het goude ei blijft plakken