pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Dank je! Doe het rustig aan he denk aan jezelf en neem de tijd om te herstellen.

2. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed gaat!!

3. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Jullie ook goed nieuws!! Wij hebben deze week te horen gekregen dat de test klaar is naar 8 maanden. We gaan een beetje tegelijk op! De exacte data voor starten met medicatie hebben wij nog niet maar ze vertelde ons dat het ergens eind september zal zijn! BLIJ BLIJ BLIJ!

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Oef een pijnlijke tijd toen en nu, de herinneringen zullen wel weer boven komen.
    We gaan van het positieve uit. Er zit vast een gezond embryo tussen,

Met ons gaat alles goed!

5. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Chantal en Zwanger in 2015
    Wat fijn dat de testen klaar zijn en jullie mogen gaan starten! En helemaal super dat wachttijden niet zo lang zijn. Heel veel succes alvast!

6. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Goed nieuws! Er zijn vanmiddag 2 embryo's teruggeplaatst, een embryo die nu 5 cellig was en een embryo die ze bestempelde als "klompje", het aantal cellen was namelijk niet meer te tellen. Vooral met die laatste waren we heel erg blij! Daarnaast waren er nog twee embryo's niet aangedaan, maar deze waren niet van voldoende kwaliteit om in te vriezen, 2 waren er aangedaan en van 1 kon geen uitsluitsel worden gegeven.
    De embryo's waren gisteren bijna allemaal goed gegroeid, meeste waren tussen de 7 en zelfs een van 11 cellen (!), de beste was helaas aangedaan. Stond er dus ook wel van te kijken dat er een 5 vellige werd teruggeplaatst, maar dat was toch echt de tweede beste van de niet aangedane embryo's blijkt toch ook wel dat zo'n bioptie ook schade aan kan brengen aan een embryo.
    De terugplaatsing zelf was ook nog een heel avontuur, want bij aankomst vertelde de verpleegster gelukkig al wel dat de tp door ging, maar de afspraak voor mij liep heel erg uit en uiteindelijk was ik pas meer dan een half uur na afgesproken tijd aan de beurt. Toen lukt het ook niet goed om slangetje bij de baarmoeder te krijgen en moest er zelfs een tweede arts aan te pas komen! Meer dan 20 minuten later kon ik dan toch eindelijk naar de wc.
    Nu op het wachtbankje en over twee weken weten we of er een plakker tussen zit.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    spannend weer. Succes met broeden

8. ChantalZ23

6 feb 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    @Tabbey: thanx! Fijn dat er 2 terug geplaatst zijn. Jij ook veel succes met afwachten, spannend!

@Zwangerin2015: thanx! Grappig dat we waarschijnlijk tegelijk op gaan. Lopen jullie ook in het ZH Maastricht? Misschien heb je dat al verteld, maar dat heb ik dan gemist ;)

9. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

hoi hoi,

tabbey: Ik dacht dat ze er altijd maar 1 teruggeplaatste? tenminste dat zeiden ze tegen mij, pas misschien bij de 3e behandeling of na mijn 38e. Succes! en hopelijk blijft er 1 lekker zitten.

Hier alles verder prima, lekker vakantie aan het vieren in Belgie met vrienden. merk dat ik wat pijnlijke borsten heb. verder probeer ik er niet dagelijks aan te denken al tel ik wel dagen af. nog 1 week te gaan en dan een test. :)

10. Tabbey wat een geweldig nieuws! Dat uitlopen van de afspraken voor je komt mij zo bekend voor !

Afgelopen donderdag werd onze casus besproken voor eiceldonatie. Wanneer de raad goedkeuring geeft, mogen wij het traject ook starten. Het ziekenhuis geeft zichzelf 10 dagen de tijd om de uitslag in de administratie te zetten en het aan ons te vertellen. Toevallig had ik maandag al een telefonisch consult gepland met vragen over medicijnen, ik hoop stiekem dat ze de uitslag al weet....

11. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het goed met je gaat, kan me goed voorstellen dat het lastig is om er niet te veel mee bezig te zijn, vooral aankomende week. Je bent al over de helft ;).

Klopt dat ze er altijd maar 1 terugplaatsen, maar dit is onze derde poging en omdat bij vorige twee pogingen iedere keer twee gezonde embryo's hadden en er iedere keer dus één 'weggegooid' werd hebben we aangegeven dat we deze poging er in ieder geval twee teruggeplaatst wilde hebben, mits er twee gezonde embryo's waren natuurlijk. Hier hebben we nog wel wat discussie over gehad met ziekenhuis tijdens evaluatie van tweede poging, want beleid is dat er maar 1 wordt teruggeplaatst als beste embryo een topper zou zijn. Ben blij dat ziekenhuis toch akkoord is gegaan met terugplaatsing van twee embryo's ongeacht kwaliteit, anders was het er waarschijnlijk maar 1 geworden. Nu hebben we toch wat extra kans en anders was de tweede embryo wederom 'weggegooid' want een cryo hebben we nog nooit gehad en was ook deze 'tweede' embryo niet voor in aanmerking gekomen.

12. Wel fijn dat het gelukt is om toch twee embryo's te mogen terugplaatsen Tabbey! Het moet lukken !

13. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Dankje! Hopelijk krijg je vandaag al te horen of jullie goedkeuring krijgen van de raad.

14. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

15. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hi dames,

Ik ben al een tijdje meelezer in dit topic.. Had pas ook een topic geopend met de vraag wel of geen PGD, omdat ik heel erg twijfelde (en soms nog ;)) daar schrijven een aantal van jullie ook regelmatig in mee.
    Toch wil ik me ook bij dit topic voegen als jullie het goed vinden.

Zowel mijn man als ik blijken drager te zijn van een mutatie op het PKD1 gen, wat resulteert in de nagenoeg niet levensvatbare aandoening ARPKD. Hier zijn we tijdens m'n zwangerschap achter gekomen. Helaas is onze dochter kort na de geboorte overleden.
    Het gemis is onbeschrijfelijk en onze dochter onvervangbaar, maar de wens voor een kindje is nu nog 1000x groter.

Vandaar dat we dit traject al snel in werking hebben gezet, het wachten duurt toch nog lang.
    Wij zijn vandaag voor een intake geweest in Maastricht.
    Familiair onderzoek gaat nu gestart worden. Zodra de uitslagen binnen zijn gaan ze starten met het maken van de test.
    De verwachting voor het klaarmaken van de test is 4-12 maanden, maar ze verwachten meer de kant van 4 maanden dan van 12 maanden te zitten aangezien er al meerde stellen met deze aandoening voor zijn gegaan.

Vooralsnog hoeven wij nu nog niks te doen, en moeten we wachten tot we wat gaan horen.

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Welkom Malibuu. Ik heb idd in jouw topic ook mee gekletst. Idd is het nu allemaal even afwachten.

17. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    Welkom mailibuu! hopelijk hoef je al te lang wachten totdat ze de test klaar hebben.

hier nog steeds wachten wachten, vind het steeds spannender. Ook omdat we nu dag 11 voorbij zijn en 1e tp ging het toen mis.
    Weet ook niet wat ik moet voelen. Ik zit lekker in mijn vel en ben ontspannen. dinsdagavond even flink wat pijn in onderbuik voelde als menstruatiepijn maar gelukkig was het niets tot nu toe.

18. Helaas... We zijn niet eens besproken in de vergadering. Het verslag van de maatschappelijk werkster was er niet. Waarom die er niet was, wist de dokter niet. De dokter was vandaag teruggekomen van vakantie, dus heeft nog geen onderzoek gedaan. Wat ze wel weet, is dat we pas 1 oktober besproken gaan worden :$. Omdat de dokter het zelf erg jammer voor ons vindt, hebben we alvast wel een afspraak gemaakt voor het vervolg gesprek, zodat we direct na goedkeuring van het beraad, komen. Op 19 oktober worden we daarom weer bij haar verwacht.

19. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Spannende tijden voor jullie diddeltje en tabbey! Hoop dat jullie goed nieuws krijgen!
    De rest van de mensen ook allemaal succes!

Welkom malibu, hopelijk is de test snel klaar.

Wij hebben vandaag de weken voor de pgd doorgekregen, week 44/45. Het viel me wel eventjes tegen om eerlijk te zijn, het is nog snel maar begin juli was de test klaar en er is/was geen wachtlijst. Had dus eind september verwacht, dus dit was eventjes een teleurstelling. Sorry voor het delen van mijn geklaag!

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Klagen mag hoor. Snap dat het tegenvalt. Volgens mij heeft het ook te maken met de planning van het ziekenhuis, Ze mogen maar een aantal ivf/iui/icsi behandelingen per week doen

Deel Deze Pagina