pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Lieke, ik kan me de teleurstelling goed voorstellen, je wilt toch zo snel mogelijk van start en dan duurt november nog lang... Maar 44/45 zijn weken waarin PGD onderzoek gepland staat of is het jullie startweek?
    Want als het weken zijn van PGD onderzoek moet je er rekening mee houden dat je zo'n 4 weken eerder al begint met spuiten en dan nog een aantal weken daarvoor met de pil gaat starten. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en kunnen jullie snel gaan starten.

@Diddeltje, hoe gaat het met jou? Morgen testdag toch? Nog niet de neiging gehad om eerder een testje te wagen?

Bij mij gaat het redelijk, nergens last van, wat weer onzekerheid geeft. Afgelopen week, maandag en woensdag testje gedaan om te kijken of pregnyl al uit m'n lichaam was. Kreeg woensdag nog maar een hele lichte streep in de verte, dus ga er vanuit de pregnyl nu wel verdwenen is. Heb aan ene kant de neiging om zondag/maandag weer te gaan testen (maandag zou 14 dpo zijn) en aan de andere kant misschien toch maar gewoon te wachten tot officiële testdatum. Eerste wachtweek is in ieder geval voorbij, hopelijk gaat de tweede wat sneller...

2. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Wachten moeten we sowieso. Ik heb een keizersnede gehad, en ze adviseren minimaal een half jaar, en het liefst een jaar, te wachten met een volgende zwangerschap ivm genezen van de wond aan de baarmoeder.

We zijn druk bezig met een koophuis, dus voorlopig kunnen we onze aandacht daar op vestigen, dan gaat de tijd voor je gevoel ook sneller.. :)

Voor jou ook spannende dagen! Wanneer mag je testen?

3. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Spannende tijden voor je tabbey! Ik hoop dat de 2e week sneller gaat!
    Ik ga voor je duimen!

Gelukkig is week 44/45 de pgd. Ik start binnenkort met de pil (binnen paar dagen) en heb binnenkort een afspraak voor de prik instructies en dan krijg ik de medicatie mee. In week 43 moet ik me melden voor een echo en dan start alles. Ik was gister een beetje teleurgesteld, vandaag ben ik alweer helemaal happy. Veel rust gekregen, vrij genomen die weken dus geen stress van het werk erbij. Voelt goed nu!

4. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    #1724 Angelam1984, 22 aug 2015
    Laatst bewerkt: 22 aug 2015
    Hoi dames, ik lees nog altijd mee in dit forum, alleen ben ik niet zo een actieve schrijfster, omdat ik zelf ook nog aan het wachten ben. Vind ik dat soms lastig. Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, inmiddels zijn ze in Maastricht gestart met het maken van onze test. Ze zeggen dat het ongeveer 3-6 maanden gaat duren, maar eerder zou ook goed kunnen. Omdat het een test is die al standaard is. Dus duimen maar.

Woensdag gebeld door het AMC dat ze de wachtlijsten aanzienlijk gaan verkorten vanaf januari dus dat is alleen maar goed, des te eerder ben ik aan de beurt als de test klaar is en ik op de wachtlijst kan. Ze zei als de wachtlijst nu een half jaar is dan is die in januari ongeveer 3 maanden dus dat scheelt enorm. Erg blij mee!

@ Malibuu welkom in dit forum. Ik ben ook mijn dochtertje verloren in december 2013, maar niet omdat ze het syndroom had, gelukkig na de vlokkentest het goede nieuws gekregen dat ze helemaal gezond was. Het is mis gegaan omdat er een scheurtje in mijn vliezen is ontstaan door een onverklaarbare reden. Zij is geboren met 23 weken. Wat een verdriet zeg, dus snap precies hoe jij je nu moet voelen. Na alweer een tijd proberen zwanger te raken en helaas nog niet gelukt er toch voor gekozen om het pgd traject in te gaan.

Ik heb nu ook genoeg afleiding door dat ons huis de verkoop in gaat en wij een ander huis op t oog hebben.

Heel veel sterkte met de verwerking. Neem er maar goed de tijd voor want het is niet niks. Veel positiefs voor de toekomst gewenst.

@ Diddeltje en Tabbey ik duim voor jullie.

@ de andere meiden ook allemaal veel succes met het traject.

Groetjes Angela

5. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    hallo dames,

Helaas is deze poging ook niet gelukt, donderdagmiddag kwam de menstruatie, ik had eerst hoop dat iets van innesteling was.:( maar eigenlijk ook al wel. Ben er erg verdrietig om geweest, tranen en tranen. nu 2 dagen verder is het gezakt.

Ik weet niet zo goed wat we nu moeten doen, mijn vriend zegt misschien even pauze. maar ik denk nu waarom. ik voelde me gehele periode goed. denk nu wachten ben al 33 en de tijd tikt door. verder is het onze laatste poging waar we nu aan gaan beginnen en heb dan of ik nu begin of in januari, mocht weer mislukken heb dat ik nu zo gauw mogelijk wil het niet uitstellen. Ik vond het vooral moeilijk omdat we nu weer naar laatste behandeling gaan. ik wil nog niet eens nadenken over wat als dat ook niet lukt. eerst maar gesprek in het ziekenhuis, onze arts had al bij de 2e poging over dat we eventueel bij 3e poging 2 embryo's gaan terugplaatsen mits er genoeg zijn. dus weet niet of dat optie is maar wil het wel aankaarten. verder wil ik ook graag weten of het nu toeval was dat 1 eileider deze poging helemaal niets deed.

Weten jullie hoe het precies zit? mocht deze behandeling ook niet lukken zijn dan al onze kansen verspeeld of IVF? je krijgt 3 kansen vergoed maar wanneer is het poging? We hebben samen gesproken, ik heb flink gehuild, en nu wil ik graag opheldering. Heb behoefte om weer in gesprek te gaan en ook weer vooruit te kijken.

Voor vanavond trek ik maar lekker fles wijn open:)

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Diddeltje wat ontzettend balen :( waren er ook geen cryo's
    De laatste poging straks, tja dat klinkt wel heel erg definitief, maar wie weet is het dan wel gewoon raak! Voor nu veel sterkte xxx

7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @diddeltje, wat ontzettend balen dat het weer niet is gelukt. Kan me goed voorstellen dat je wat tijd nodig hebt om dit allemaal weer te verwerken.
    Schrijf alle vragen die je hebt voor de arts nu alvast op, ik heb gemerkt dat dit tijdens evaluatiegesprek erg fijn is. Bij welk ziekenhuis zaten jullie ook al weer? Ik vrees dat derde poging ook echt laatste is, mocht het bij ons ook weer niet gelukt zijn ga ik het nog wel uitzoeken, maar tijdens evaluatie na tweede poging werd bij ons al gesproken over, wat als derde poging niet lukt... Maar daar moet je nog niet te veel over nadenken, je hebt nog een poging. Wij konden trwns precies aangeven wanneer we derde poging wilde, zsm of in een bepaalde periode, wij hebben toen bewust voor zomer gekozen om toch eerst paar maanden rust te hebben en mijn lichaam te laten herstellen. Doe wat voor jullie goed voelt.
    Voor nu in ieder geval heel veel sterkte!!

8. Ooooh Diddeltje wat balen !!! Ik heb al meer dan 3 PGD pogingen gehad. Ik heb alle papieren terug gekeken, ik heb er zelfs 5 gehad! We hadden geluk, ik was overgestapt van zorgverzekering, waarbij ze niet naar mijn medisch verleden hadden gekeken, waardoor ik 3 nieuw IVF pogingen kreeg.

9. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Oo diddeltje wat ontzettend balen! Snap je verdriet heel goed.
    Volg jullie gevoel en praat er goed over.
    Schrijf je vragen op voor het gesprek zodat je ook echt opheldering krijgt. Heel veel sterkte.

10. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Sinds gistermiddag wat bruin bloedverlies...:( Hoop dat het innestelingsbloeding is, vorige keren werd ik pas echt 14/15 dagen na punctie ongesteld, dat zou 'pas' morgen of dinsdag zijn. Wat denken jullie?? Iemand van jullie dit wel eens gehad?

11. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

Hoi tabbey,
    Het komt mij niet bekend voor. emotie bij mij is nu meer gezakt.
    samen met mijn vriend besproken en mijn gevoel zegt dat ik door wil gaan. Ik heb weinig last van de hormonen gehad en ik voelde amper pijn bij beide puncties. dus daarvoor zal ik het niet laten. vanmiddag maar eerst bellen met het ziekenhuis.

12. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Nou, hier is het ook voor 99% zeker dat ook deze poging niet is gelukt. Bloedverlies werd steeds heftiger met stolsels en al. Vanochtendvroeg getest en in de verste verte geen streepje te bekennen, omo wit dus, alweer....
    Zit er even helemaal doorheen,.... dit was de derde en laatste poging. We hebben twee hele goede kansen gehad en ze blijven gewoon niet zitten. Alle spanningen, hormonen, wachttijden, controles, etc we hebben het er eigenlijk helemaal mee gehad. Van tevoren tegen ook met elkaar afgesproken dat we in ieder geval drie pogingen wilde wagen, mits het voor een van ons tussentijds te zwaar zou worden. De drie pogingen hebben we gehad en helaas zijn ze allemaal niet gelukt...
    We hebben nu eigenlijk al wel besloten dat we het, nadat m'n lichaam weer een beetje is bekomen van afgelopen poging, het op de natuurlijke 'leuke' manier gaan proberen.
    Nu gaan we eerst een vakantie boeken en over twee maanden alsnog van de zon genieten.

13. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

oh nee Tabbey wat naar!! heel veel sterkte.

14. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    He bah wat vervelend Tabbey! Heel veel sterkte!
    Rustig aan! Ik hoop dat jullie op de 'leuke' manier als nog zwanger mogen raken. Eerst maar bekomen en over een tijdje lekker genieten van jullie vakantie, even opladen.

15. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Tabbey: ow nee, wat k*t! Heel veel sterkte!
    Hoop ook dat het op de 'leuke' manier snel raak is! Dikke knuffel!!

16. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Jeetje wat balen zeg Diddeltje en Tabbey. Heel sterkte voor jullie.

Ik snap dat je doorgaat Diddeltje dat zou ik ook hebben gedaan. Als het nog kan en je hebt er een goed gevoel bij dan er lekker voor gaan.

Tabbey ik hoop ook voor jullie dat het op de "leuke" manier gaat lukken. Inderdaad even lekker opladen en er weer positief voor gaan. Geniet lekker van de zon de komende tijd.

Liefs Angela

17. Wat een vervelende zooi!
    Gelukkig hoeven jullie nu niet meer te wachten op ziekenhuizen of artsen, nu je op de normale manier verder gaat. Ik wens je natuurlijk heel veel succes, het gaat lukken!

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Tabbey wat ontzettend verdrietig :(
    Laten we hopen dat de 'leuke' manier jullie veel geluk mag brengen
    Veel sterkte en succes

19. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Tabbey, wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat het op de 'leuke' manier gaat lukken!

20. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Thnx voor jullie reacties. Vandaag was officiële testdatum, dus voor de zekerheid nog een testje gedaan. Maar zoals verwacht negatief. Vanmiddag ziekenhuis bellen om uitslag door te geven en dan zetten we dus na 2,5 jaar definitief een punt achter het IFV/PGD-traject.
    Ik zal hier nog wel mee blijven lezen en reageren, hopelijk kan ik als ervaringsdeskundige jullie nog helpen bij eventuele vragen ;).

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen met de trajecten die lopen en binnenkort weer gaan starten, ik hoop van harte dat het PGD-traject jullie helpt bij de vervulling van jullie kinderwens!

Deel Deze Pagina