helemaal mee eens! Ben nu week met de deca bezig, vandaag stoppen met de pil en volgende week komt Gonal erbij. hier ook hoogste dosering 225 eenheden. ben benieuwd!
Wij worden morgen besproken in de vergadering of we mogen starten met de eiceldonatie !!! We zouden twee maanden geleden al worden besproken, maar toen had de maatschappelijk werkster het verslag niet aangeleverd.... Als alles nu goed gekeurd wordt, dan mogen we over twee weken op gesprek komen bij onze dokter !!! Eindelijk gaat er dan wat gebeuren. Mijn donatrice was echt teleurgesteld dat het verslag niet was aangeleverd en dat we twee maanden moesten wachten. Helaas zijn wij wel wat meer gewend aan de 'fouten' die het ziekenhuis maakt. Hebben jullie ook weleens gekke fouten meegemaakt ?
Helaas weten we het nog niet. Het ziekenhuis heeft nu 10 werkdagen de tijd om het te verwerken en mij te bellen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat we misschien maandag wel gebeld worden
hey allemaal! Wij zijn vorige week maandag in het UMCG geweest voor een gesprek en we hebben prikinstructies gehad! 21 oktober mag ik beginnen met spuiten 2 november eerste echo en dan 9 november 2de echo om te kijken wanneer de punctie gaat plaats vinden. het is onverwacht toch nog snel gegaan bij ons. Er was eerste gezegd dat we zeker wel 2 maanden moesten wachten nadat de genetische test klaar was, voor we konden starten met ICSI/PGD behandeling. En nu is het toch al bijna zo ver. Erg fijn maar ook erg spannend! Hoe is het met jullie allemaal? Zijn er nog dames die ook in november punctie hebben?
Jammer Marina. Hopelijk bellen ze snel. Fijn dat je zo snel mag starten zwangerin2015. Hoe is het met de spuitende dames?
Hier gaat het zn gangetje. Gister enorme hoofdpijn en erg moe, om 20:30 in bed als een blok in slaap gevallen en dan om 0:00 wakker worden en niet meer kunnen slapen :x Weet niet of het door de menopur komt. Ik heb pas 3x gespoten. Andere spuitsters, al echo's gehad? Marina wat balen dat je zolang moet wachten. Hier is de uitslag (aantal embryo's geschikt voor pgd) gekomen in een brief ipv telefonisch. Dat had nooit mogen gebeuren, zeker niet omdat we zelf al twee keer gebeld hadden maar niks te horen kregen terwijl ze het wel al wisten dat er 0 goede embryo's waren. Ik denk dat communnicatie in geen enkel ziekenhuis een sterk punt is Hopelijk is bij jullie nu alles ok en mag je binnenkort starten! Zwangerin2015 dat valt idd nog mee. Je kunt al gaan aftellen alvast veel succes
Met mij gaat het ook z'n gangetje. 30-9 begonnen met deca en aanstaande maandag een startecho. Heb aan het einde van de dag vaak hoofdpijn en last van rode wangen/warm maar niet echt "opvliegers" zoals ze dat in het ZH noemden. Verder paar keer last van m'n darmen gehad, maar daar ben ik toch gevoelig voor. Denk dat ik niet mag klagen.. Ik merk wel dat na een week prikken, het moeilijker gaat. Het lijkt soms of die naald niet in m'n buik wil, dat is wel vervelend. Hebben er daar meer "last" van? @Zwangerin2015: fijn dat je zo snel mag beginnen! Voordat je het weet is het zover.
Adriana85 in welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling ? Chantal, ik had ook op sommige plekken alsof ze er niet in wilde. Op een gegeven momentprikte ik daarom alleen nog maar rechts onder mijn navel, want op andere plekken lukte het gewoon niet
hoi dames, hier alles redelijk oke, momenteel veel dingen op werk gebied en prive. waardoor het ivf proces beetje weggedrukt wordt. dit was zo erg dat ik 1 avond gewoon vergat te spuiten nu dacht ik er gelukkig nog wel aan die avond maar later. dit alles maakt mij erg emotioneel en op werk al meerdere keren in tranen. daar hoop veranderingen geeft mij veel onduidelijkheden. probeer het los te laten en te foucussen op het ivf proces. het spuiten gaat soms wat lastiger ja, had v/d week ook een kleine blauwe plek. denk ook wel wat meer last van de hormonen vandaar dat ik bij klein iets al moet huilen, zelf bij programma's op tv komt er traantje.... maar doe mijn best en hopelijk over aantal weken weten we het. volgende week woensdag mijn eerste echo.
Marina, ik loop in het UZ Gent Diddeltje wat vervelend al die toestanden er nog eens bij. Ik denk niet dat het heel erg is dat je een paar uur later hebt gespoten die ene dag. Die bijwerkingen zijn niet leuk maar daar bikkelen we ons wel doorheen
Hallo dames, Veel tegelijk bezig zeg! Hoe voelen jullie je? Marina hoop dat je snel meer weet! Ik ben afgelopen woensdag begonnen met spuiten van deca, Erg last van hoofdpijn en moe en vocht vasthouden ( 6kilo). Vandaag mn laatste pil gehad. Hoop dat het vocht nu wel een beetje gelijk blijft en zeker niet toe gaat nemen. Ik wacht het rustig af en 19 oktober voor een echo, dan starten met menopur erbij. Moest vorige week bloedprikken en had die dag 2 oppas kinderen mee. Hoorde gewoon op de afdeling een vrouwtje tegen aan man/vriend zeggen nou zo'n jong vrouwtje en nu al 2 kinderen. Het liefst liep ik naar haar toe en had ik het haar uitgelegd dat ze niet van mij zijn en ik niks liever wil dan zelf een kindje krijgen. Zo jammer dat mensen gelijk oordelen op basis van wat ze zien, deed me toch wel wat. Groetjes en succes voor jullie allemaal hier die binnenkort starten of al gestart zijn!
Maandag zijn de 10 dagen om dat het ziekenhuis contact op zou nemen. Ik ben bang dat het niet gebeurd. Weer zo'n fout van het ziekenhuis. Als ik maandag bel waarom ik de uitslag van het beraad niet binnen heb, zullen ze me vast inplannen voor een telenofisch consult. Die kunnen meestal niet meer in dezelfde week en volgende week maandag heb ik die afspraak al. Pffff wat is wijsheid om te doen ? *in het beraad wordt besproken of mijn nicht en wij het aan kunnen om te starten met de eiceldonatie
Hoi dames, Ik heb al een tijd niet meer geschreven, maar lees af en toe alles weer even bij en duim echt dat het voor iedereen gaat lukken. Wij zijn ook alweer een tijd bezig geweest met spontaan zwanger raken en tegelijk zit ik ook te wachten tot de test klaar is in Maastricht, als het goed is zal dit eind van deze maand zijn. Tot onze grote verbazing waren we toch nog spontaan zwanger geraakt na 1,5 jaar, maar dit mocht heel jammer en verdrietig niet zo zijn, want het is afgelopen maandag geëindigd in een miskraam na een zwangerschap van 7 weken. Was wel kort, maar voelde mij de eerste weken goed zwanger en het voelde ook goed. Tot ik voor de eerste echo kwam, ze zagen wel een vruchtzak, maar geen hartje nog. Dus ze vertelde mij dat ik of korter zwanger was dan 7 weken of dat het niet verder gegroeid was, dus moest eigenlijk afgelopen donderdag terugkomen, maar dit was niet meer nodig want maandag verloor ik veel bloed en dinsdag het vruchtzakje. Het is zo zuur dat je na zo een tijd toch weer zwanger raakt en dat het dan weer mis gaat. Blijkbaar was het echt niet goed, anders had mijn lichaam het niet afgestoten. Gelukkig heeft het AMC ziekenhuis het traject niet stopgezet omdat ze eerst wilde weten of ons zwangerschap goed zou verlopen en ik de vlokkentest door kwam. Het positieve is wel dat we waarschijnlijk in januari/februari kunnen starten. Dat geeft weer een beetje hoop en dan hebben we nog even de tijd om dit te verwerken. Tot die tijd zullen we ook niet meer spontaan proberen zwanger te raken anders gaan we het traject verstoren omdat de test nu bijna klaar is. Ik hoop voor jullie dat de komende tijd alles voorspoedig verloopt met een mooi resultaat, een positieve test en dat de bijwerkingen een beetje meevallen, maar het is voor een goed doel dus dan heb je het er wel voor over. Ik zal er ook vol goede moed voor gaan, zodra we mogen starten. @Meisje1977 heel veel sterkte en succes met de bevalling en dat het allemaal goed verlopen mag en lekker kan genieten van je mooie baby. @MarinaDeMix is wel erg als ze je echt niet bellen, want dat beloven ze je toch, je zit al in spanning, dus als ze niet bellen zou ik echt zeggen dat het je beloofd is binnen 10 dagen dus dat je ervan uit gaat dat je deze week nog gebeld wordt, je zit al genoeg in spanning. Hopelijk komt het goed en wat meisje1977 zegt, het zijn vaak werkdagen, ze tellen het weekend dan niet mee. Wel erg mooi, als dat gaat lukken met je nicht. Veel liefs Angela
Angelam, wat verdrietig dat jullie recent een miskraam hebben gehad Sterkte! Marina, ik zou maandag maar gewoon bellen. Ik denk ook dat ze werkdagen bedoelen. Een beetje op de hielen zitten kan geen kwaad in dit traject heb ik al gemerkt Hopelijk heb je snel goed nieuws! Lieke, wow 6 kilo vocht vasthouden hopelijk raak je dat snel weer kwijt! Wat een lullige opmerking van die vrouw. Misschien is ze jaloers omdat ze zelf ook graag kinderen wil en floepte ze het er per ongeluk uit? Ik ga op die manier altijd van het goede van de mens uit Wel apart dat de stimulatieschema's per ziekenhuis zo verschillen. Ik spuit ook deca en menopur maar veel dichter op elkaar (5 dagen overlappen). Vandaag begint het toch een beetje beurs te voelen in de buik. Gelukkig bijna geen hoofdpijn meer gehad, ik voel me goed
Adriana, Dank je!! Weten jullie al wanneer je de punctie hebt? Succes met spuiten! Ik ben aan het aftellen!