pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Hier geen goed nieuws, weer voor een echo geweest alleen waren er maar 6 eicellen te zien. ( te weinig voor pgd). Nu moet ik woensdag nog een meer komen om te kijken of er na de ophoging nog wat is gaan groeien. De verwachting is dat ze met te weinig menopur zijn gestart en woensdag alles word stop gezet. De vraag is alleen wanneer ik dan weer mag starten en of er uberhaupt wel genoeg eicellen zijn. Ondanks mijn leeftijd erg weinig eicellen. Dit kan ook te maken hebben met mijn schildklier. Dus heel onzeker allemaal.

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Balen Lieke! Hopelijk komen er nog een heleboel bij. Hoeveel menopur spuit je nu?
    Zo apart dat het dus in elk zkh weer anders is. Hier was het met 6 eicellen wel doorgegaan (gelukkig bleken het er toch meer te zijn).

3. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

dat is balen Lieke!
    Is inderdaad verschillend, in Utrecht moest ik minimaal 4 eicellen hebben, voor pgd. Hopelijk groeien ze nog en anders? weer opnieuw proberen volgende maand?

Ik tel de dagen..... met vlagen er mee bezig. nog 1,5 week. tot nu toe voel mij prima. maar jah dat was voorgaande keren ook zo. het zegt allemaal niets.

4. Jemig wat balen Lieke ! Ik duim voor je dat er nog wat bijkomt ! En ook voor diddeltje duim ik !

5. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Dankje wel allemaal. Ik spoot 150 en nu 225. Hoop toch dat het nog iets heeft gedaan. Jaa is echt per ziekenhuis verschillend, gek eigenlijk. Maar als er te weinig zijn geeft me ook geen goed gevoel om door te gaan omdat er al zoveel afvallen door de pgd.

Als ze het morgen stoppen moet ik eerst weer aan de pil dan weer paar weken deca en dan pas weer beginnen met menopur. Hoop dus met heel mijn hart dat er nog eitjes bij zijn gekomen.

Spannend diddeltje ik duim voor je!

Ik laat het jullie weten als ik morgen in het ziekenhuis ben geweest.

6. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Gelukkig beter nieuws! Er zijn toch nog 2 bij gekomen. Aankomende vrijdag weer langs komen en dan als alles goed gaat aankomende zondag de punctie. Spannend.

7. Spannend lieke ! Wat fijn dat er vooruitgang is geboekt

8. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Lieke, wat een goed nieuws dat er toch nog een paar zijn bijgekomen. Ik duim voor je dat de meeste goed zijn en dat je verder kan met de terugplaatsing.

@ diddeltje, ook spannend voor jou zeg, ik hoop het echt voor je dat het raak is.

Ik heb gisteren een mail ontvangen dat de test klaar is, dus dat is echt snel gegaan. 10 weken heeft het geduurd. 9 november word ik gebeld wanneer ik kan starten, dit zal in jan/feb zijn. Ik laat het jullie dan weten.

Dat is een mooi tijdstip voor mij want dan ben ik ook weer in balans, die miskraam heeft er toch wel weer ingehakt. Ik voel dat mijn hormonen nog niet in orde zijn. Dus heb die tijd nog wel even nodig. In ieder geval dat ik weer menstruatie heb gehad en dat ik weet dat dat weer goed zit.

Voor de andere ook veel succes de komende tijd weer.

Meisje1977, hebben we niet meer gehoord, die is vast aan het bevallen of al bevallen. Veel sterkte en succes met de bevalling en geniet van de mooie tijd met de kleine.

Liefs Angela

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Gelukkig Lieke! En hopelijk zondag een goede oogst met stiekem nog wel een of twee eicellen meer.

Fijn Angela dat je begin volgend jaar kan starten.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Weer keurig netjes een lf van 11 dagen. Toch idd een fijn gevoel dat het allemaal werkt (behalve de krampen dan die zijn minder fijn :p)

10. wonder3

wonder3 Niet meer actief

hallo allemaal ik ben nieuw hier en ik heb 17 november gelukkig mijn eerste gesprek. Ik kan wel zwanger worden, maar we hebben een erfelijke ziekte in de familie. Ik heb twee gezonde kindjes en ik was on gepland zwanger geworden en ik heb het kindje weg moeten halen met 14 weken. Kindje had helaas het gen. Ik mis nu mijn kindje heel erg en wil nu graag nog zwanger worden als het lukt.

Vind het fijn dat ik jullie verhalen kan lezen en dat er ook goede berichten zijn. Mijn broer en schoonzus zijn ook vorig jaar gestart en die zijn nu zwanger bij de eerste keer. Dus het kan zomaar goed gaan. Wens jullie al het geluk toe op een gezonde baby.

11. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden

welkom Angie1982. Ook ik kan via de natuurlijke weg zwanger raken. maar omdat ik zelf erfelijke aandoening heb en kans van 50% overdragen hebben we besloten om via IFV te proberen. nu bezig met 3e IVF behandeling en op het wachtbankje. tot nu toe gaat goed. al voel ik soms wel steken in onderbuik. ga dan meteen denken.... ooh wat is het. misschien innesteling, misschien spanning of wat anders. kan weinig doen dan wachten en probeer afleiding te zoeken. over 7 dagen mag ik test doen.

Lieke fijn dat er nog aantal bij zijn gekomen!! hoop op een succesvolle punctie.

12. Hoi Angie,
    Ook ik heb een erfelijke aandoening waarbij 50% kans is dat het wordt overgedragen, we kunnen dus wel op de natuurlijke manier zwanger worden maar we willen het niet. Wij hebben 6 keer PGD gedaan, wat resulteerde in 3 terugplaatsingen, maar niet zwanger.
    Nu we zelf moeten betalen, hebben we besloten om met een eiceldonor te werken. PGD is erg duur en we zijn bang dat we na een behandeling geen gezonde embryo's hebben, omdat dit de laatste 3 pogingen ook is gebeurd. Mijn nicht is bereid om te doneren. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met spuiten en zij moet as vrijdag beginnen!

13. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Ha Diddel, bedankt voor je reactie. Wel fijn dat je hierdoor wel een goede baby kan krijgen als alles mee zit. Want er zijn jammer genoeg maar 3 kansen. Wat spannend op het wacht bankje. Ooit moet het een keer goed gaan. Ja een in nesteling hopelijk voor je. Ik duim voor je. Wanneer mag je testen ? Succes met de lange weken nu. Volgens mij nu 2 weken toch wachten? Liefs Angie

14. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Hallo Marina, wat fijn dat je ook gereageerd hebt op mijn bericht. Ja op de natuurlijke manier is echt slopend zolang zwanger en dan de vlokkentest doen. Nu 2 gezond en met het gen helaas. Maar nu voor IVF wil dat niet nog een keer mee maken een bevalling om het kindje weg te halen. Nou dat is een mooie oplossing voor jullie en hopelijk snel een gezond kindje. Liefs Angie

15. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Vorden

ja de techniek van tegenwoordig. ik mag a.s. woensdag testen. mocht deze niet aanslaan dan heb ik nog 4 cryo's. maar hoop dat deze lukt en dan zijn de andere voor in de toekomst eventueel.

16. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Ohh woensdag dat is gelukkig bijna maar voor jou duurt het veels te lang. Echt super spannend. Ik lees met je mee, hopelijk snel een positieve uitsalg voor je.:) Fijn dat je nog gezonde cryo's achter de hand hebt.

17. ChantalZ23

Feb 6, 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    Gelukkig lees ik weer een aantal positieve berichten.

Afgelopen woensdag de punctie gehad, ze hebben 12 van de 13 eiblaasjes gevonden. Gisteren gebeld door het ZH dat er 5 bevrucht waren, niet zo heel veel, normaal is dit 60%, dus daar zitten wij onder...
    Sinds gisterenmiddag behoorlijk heftige krampen en steken in mijn onderbuik. Paracetamol hielp niet dus vanmorgen het ZH gebeld en mag nu ibuprofen innemen. Het is nu wel draaglijk.
    Hebben anderen hier ook last van gehad?

Morgen worden we weer gebeld over het aantal wat overgebleven is.
    Hopelijk blijft er 1 goede over :)

Succes allemaal weer!

18. wonder3

wonder3 Niet meer actief

succes Chantal ik hoop het ook voor je dat e een goede tussen zit.

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Chantal wat spannend, we zullen duimen voor je! Ik heb geen ervaring met die krampen die jij beschrijft. Sterkte!

Angie welkom hier. Wat erg dat jullie een kindje hebben moeten verliezen. Hopelijk mogen jullie via pgd nog een gezonde baby op de wereld zetten.

Diddeltje succes nog op het wachtbankje. Moet vreselijk zijn :) nog een paar dagen volhouden meid!

20. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Hai Adriana bedankt voor je reactie :) ja het erg om een kindje zo te verliezen. Was echt een klote situatie om te beslissen over je kindje. Ja hopelijk is het nog gegunt en we zijn blij dat we mogen starten.

Share This Page