Meisje1977, bleef het bij bloedverlies of zette het door tot een menstruatie toen jij dat had op dag 8?
even een paar weken druk geweest maar nu weer even bijgelezen. We hebben vandaag de uitslag van het dna onderzoek gekregen. Erg snel ineens want we zouden pas 4 december terug gebeld worden, leuke verrassing!! er is nu duidelijkheid waar de afwijking van m ijn vriend zich bevind en er is 50% kans op overerven. We krijgen binnen 2 weken een afspraak in Utrecht en de arts vertelde dat alle info ook al is verstuurd naar Maastricht. Kan iemand me vertellen wat de eerste stappen nu gaan zijn in Utrecht? Mijn vriend heeft overigens Osteogenetisch imperfecta. Dank jullie wel voor de info
Toen ik begon in het UMC, kregen we de eerste afspraak uitgelegd hoe alles zou gaan lopen. We liepen uiteindelijk ook met een afspraak in ons handen, recepten voor medicijnen en mochten direct bloed prikken. Ik had ook last van mijn eierstokken, ondanks dat ik geen gonal F spuit. Dokter denkt dat het van de progynova komt. Mijn eierstokken zijn rustig, dus geen reden voor paniek !
Hoi dames, even weer alles bijgelezen ... Meisje1977, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, geniet er lekker van. Hopelijk gaat alles goed ... ChantalZ23, hoe gaat het bij jou, is het bloeden gestopt? Hopelijk mag je morgen testen. Lieke24, is het bloeden bij jou gestopt? Ik hoop het echt voor je, dan mag je woensdag testen toch? Cindy77, wat een goed nieuws dat de uitslag er al eerder is dan verwacht. Ik ben draagster van het fragiele X syndroom, dus heb ook een kans van 50% op een kindje die dat heeft. Ik heb eerst alle voor onderzoeken gehad in het AMC en werd mijn test gemaakt in Maastricht. De test is nu net een paar weken klaar, is best snel gegaan. Nu is het wachten tot ik aan de beurt ben om te gaan starten met de pil 3 weken, daarna 4 weken hormonen spuiten en dan hopelijk een terugplaatsing. Voor de andere dames ook veel succes de komende tijd, hopelijk gaat alles voorspoedig met een terugplaatsing of een volgende terugplaatsing. Probeer positief te blijven en de moed erin te houden. De volhouder wint, zeggen ze altijd. Ik ben afgelopen maandag gebeld door het AMC en er zijn een aantal annuleringen geweest waardoor ze een nieuwe planning moeten maken en ik eerder aan de beurt ben. Daar ben ik enorm blij mee, dus ik word komende week weer gebeld voor een definitieve datum. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten. Liefs Angela
Hoi allemaal, Wat leuk hier om al jullie ervaringen te lezen hier! Ik ben Eva, 25 jaar, nieuw hier op het forum. Met mijn vriend ga ik een IVF met PGD traject in. Ikzelf ben drager van een erfelijke afwijking, mijn vriend is verminderd vruchtbaar. Heel spannend allemaal! We wachten nu op de uitslagen, zodat we kunnen beginnen. Ook via Maastricht. Gynaecologisch goedgekeurd. Wel een te hoge FSH, wat kan dat betekenen? Nu nog het genetische deel. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Heeft iemand nog tips om me zo goed mogelijk voor te bereiden op de start van de IVF/PGD? Hoop van jullie te horen! Groetjes, Eva.
@Lieke24: hoe is het met jou? Is het bloeden gestopt? @Cindy77: fijn dat jullie eerder gebeld zijn met de uitslag. Ik ben afgelopen maandag gebeld door het AMC en er zijn een aantal annuleringen geweest waardoor ze een nieuwe planning moeten maken en ik eerder aan de beurt ben. Daar ben ik enorm blij mee, dus ik word komende week weer gebeld voor een definitieve datum. @Angela: Het bloeden heeft een paar dagen geduurd, maar het is echt vreemd. Het was lang geen hoeveelheid als bij een menstruatie maar soms vloeien/bloed bij afvegen, maar nu lijkt het te zijn gestopt. Ik denk zelf dat het niet gelukt is, maar morgen zullen we het zien op de test. Fijn dat je gebeld bent en eerder aan de beurt bent, dat is altijd fijn! Ben benieuwd wanneer je mag beginnen. @Eva: welkom op het forum! Wachten jullie op het bericht van het ZH dat de test klaar is? Is er bekend hoelang het ongeveer duurt? Ik ben eind september gestart met de hormonen voor de 1e IVF/PGD-behandeling i.v.m. erfelijke dikke darmkanker (FAP). Tips heb ik nog niet veel maar vooral rustig blijven en stap voor stap op je af laten komen. Klinkt misschien heel vreemd maar ik heb me er op ingesteld dat het de 1e keer toch niet lukt, je moet wel positief blijven, maar als je jezelf er te veel op verheugd valt het extra tegen. Tijdens de hormonen tot de punctie heb ik het als relaxt ervaren. Na de punctie heb ik een paar dagen veel buikpijn gehad en sinds woensdag af en toe bloedverlies dus nu is het wel heel spannend en vervelend omdat ik denk dat het foute boel is. Morgen mag ik testen, maar verwacht dus dat het niet gelukt is. Het heeft niet super veel gebloed, maar denk te veel voor tijdens een beginnende zwangerschap. Maar morgen zullen we het zien. Jullie horen er van! Voor de andere ladies: veel succes.
@ChantalZ23: Dank voor je reactie en je tips! Het is idd een balans tussen positief en realistisch. En ga proberen rustig te blijven. We wachten idd op de test, het genetische deel. Ik hoorde al van de casemanager dat er nu geen wachtlijst is. Dat zal wel zijn door de annuleringen. Dus groen licht is beginnen met de pil en dan hormonen. Hoop dat ze bij mij ook goed vallen. Hadden ze veel gezonde eitjes kunnen prikken bij jou? Hoop voor je dat je positief test. Laat het weten! Hoe plaatsen ze trouwens eventueel verdere eitjes terug? Moet je dan precies weten waar je zit in je cyclus? En hoe achterhaal je dat? Nou, succes en sterkte!
Cindy wat fijn dat de uitslag binnen is, en dat jullie al zo snel een afspraak krijgen. Angelam: dat is goed nieuws eerder beginnen! Spannende tijden, heel veel succes! Welkom eva! Chantal voor jou ook spannend! Hoop dat de test toch positief is! Bij mij is het bloeden wel iets minder geworden maar verwacht niet dat de test volgende week positief zal zijn. Ik mag donderdag testen. En anders op naar de volgende ronde.
@Eva90: ze hadden 13 eiblaasjes aangeprikt en uiteindelijk waren er 12 eicellen. Vervolgens hadden er 6 goed gedeeld/bevrucht en ging dus door naar de volgende ronde. En uiteindelijk bleven er 2 gezonde over (3 ziek en 1 was afwijkend). Die ene is in de vriezer gegaan/cryo. Hoe het precies werkt met een cryo is voor mij nog een beetje onduidelijk, dus dat kan ik je niet goed vertellen. Ik denk dat ze dan je cyclus inderdaad willen weten/bekijken. @Lieke24: helaas zit jij een beetje in hetzelfde schuitje als dat ik zat. Echt super vervelend het wachten hé. Het is niet anders, het is mooi dat de techniek er is. Succes met wachten. Helaas was de test vanmorgen negatief, zoals verwacht vanwege het bloeden. Op naar de volgende ronde. Omdat ik het al aan zag komen, kwam de klap niet heel hard, maar toch jammer natuurlijk. Gelukkig nog 1 in de vriezer. Morgen naar het ZH bellen, wordt vervolgd, hou jullie op de hoogte.
@ChantalZ23: Wat vervelend voor je! En ook al had je het verwacht, het is toch een domper denk ik. Want stiekem blijf je hopen... Was dit poging 1? Hopelijk gaat alles goed met de cryo! @Lieke24: Succes met wachten! Ik leef met jullie mee. Over een aantal maanden zit ik zelf te duimen! Houd ons op de hoogte!
ChantalZ23, erg jammer dat het niet gelukt is, we duimen voor de volgende ronde. Positief de volgende ronde ingaan. Liefs Angela
Hier is het ook sowieso niet gelukt, ziekenhuis gebeld. krijg eind deze maand telefoontje hoe het nu verder gaat. Balen, geen cryo's dus nieuwe poging. Hopelijk kan dit wat vlot. We willen nog 1 keer in groningen proberen en mocht het weer niet lukken dan willen we het in belgie proberen.
He Lieke balen zeg! Sterkte Dus van de vier dames die in oktober een pgd poging deden is er nu niemand zwanger? Dat is niet echt goed voor de statistieken... Hopelijk lukt het snel bij ons allemaal! *Digital group hug*
Lieke balen!! en sterkte hoeveelste ivf poging was dit? Chantal ook voor jouw balen en sterkte. ondanks dat je al wel twijfels had maakt het niet minder om. het blijft mooi****** ik heb volgende week gesprek en hoop in december dan cryo terugplaatsing te hebben. er wordt waarschijnlijk gekeken naar mijn natuurlijke cyclus, dat was de vorige keer wel zo. en als ik zo bereken is moet ik eerst weer menstrueren en dan de volgende eisprong, dit zou halverwege december kunnen zijn. ja inderdaad de statistieken zeggen nu niet veel goeds. moeder natuur is niet zo lief voor ons.
Chantal en Lieke, wat ontzettend balen zeg! Heel veel succes bij jullie volgende poging/cryo! Helaas blijkt keer op keer maar weer dat het hele PGD verhaal het toch nog lastiger maakt om zwanger te worden (tov 'gewone' IVF). Maar gelukkig zijn er toch genoeg meiden waarbij het uiteindelijk wel lukt, dus geef de moed zeker niet op! @ Diddeltje, hopelijk lukt het nog om dit jaar een cryo terugplaatsing te hebben en dan natuurlijk zwanger het jaar uit
Eva welkom.Verhoogd fsh kan duiden op een vervroegde overgang. Ik had bij de eerste afspraak uitleg over het traject, inwendige echo en bloedonderzoek. Angelam fijn dat je eerder aan de beurt bent. Hopelijk mag je snel starten. Lieke en Chantal balen dat het niet gelukt is. Mijn arts zei altijd het is een kwestie van 6 gooien
Wat heftig voor jullie dat allebei het niet gelukt is, . Heel veel sterkte. En wel slechte statistieken zo idd. In Maastricht zeggen ze dat PGD en IVF soortgelijke kansen hebben. Maar daar ga ik toch aan twijfelen. Er zijn zoveel factoren die je mee moet hebben! Kon je ze maar allemaal beïnvloeden. Sterkte dames!
Dankjewel allemaal, Fijn dat iedereen zo mee leeft! De statistieken zijn erg slecht op deze manier! Hoop dat we allemaal de volgende ronde/cryo meer geluk mogen hebben. Diddeltje ik hoop dat jou cryo dit jaar nog terug geplaatst mag worden en het een blijvertje word! Het was mijn eerste pgd poging, dus mag nog 2 keer. Meisje1977 ik was al nooit zo goed in 6 gooien, hoop dat ik met de volgende poging meer geluk heb!