pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChantalZ23

6 feb 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    @Eva90: Het viel inderdaad toch tegen.. Dit was inderdaad poging 1, eerste terugplaatsing. Ik heb nog een cryo. Hopelijk blijft die zitten :p

Vandaag contact gehad met het ZH en moet wachten op eerstkomende menstruatie en dan bellen om dat door te geven. Zijn er ladies die weten hoelang/kort het ongeveer duurt voor een volgende menstruatie?

Inderdaad zoals Lieke zegt; fijn dat jullie allemaal meeleven, bedankt hiervoor! De statistieken worden er inderdaad niet beter op.

@Diddeltje: ik duim met je mee voor een terugplaatsing van een cryo en positieve test ;).

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik werd na de eerste poging netjes na 31 dagen ongesteld. Nu zit ik aan de ovutesten en heb nog steeds geen ei gevonden (dag 21) dus mijn cyclus gaat zeker langer duren nu na poging 2.
    Maar ik denk dat je in dit geval niet naar een ander moet kijken, bij elke vrouw is het anders.

3. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Vandaag was de dag zover starten met het eerste gesprek. We waren een uur eerder weg gegaan en waren net op tijd door alle files en het regende flink vanochtend. Vanmorgen tussen 8 en 9 konden we ons melden voor het semen. En tegen 10 uur een afspraak over het traject. We hebben bloed afgenomen, bloed druk, lengte en gewicht gemeten van mij, over de erfelijke achtergrond gehad. Ze vroeg ons of we na alles nog door wilde. Het duurt lang, maar we kunnen zo een gezond kindje krijgen. We kunnen in januari of februari naar Maastricht. Spannend allemaal het begin is er.

4. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Ik wil graag met jullie delen dat ik vanochtend op 11dpo mijn eerste positieve test in handen had. Rationeel weet ik dat het nog aan de vroege kant is, maar ben na alle mislukte IVF/PGD pogingen ontzettend blij dat het nu wel lijkt te gaan lukken. Als het doorzet krijgen we weer te maken met allerlei vragen over hoe we verder gaan mbt erfelijke ziekte, maar eerst komende weken maar afwachten.

Ik hoop dat het voor jullie de aankomende poging raak :).

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Yessss tabbey wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!

6. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Na mezelf er op betrapt te hebben dat ik steeds vaker met jullie mee lees hoop ik nu dat ik met jullie mee mag kletsen!

Ik zal onze zwanger geschiedenis even zo kort mogelijk proberen uit te leggen.
    Deze kerst zijn wij in totaal 4 jaar bezig om zwanger te worden. Ondanks mijn erfelijke ziekte ( men 1 syndroom )willen we er toch voor gaan. Nooit bedacht dat het bij ons wel is niet makkelijk zou gaan ( hoe naïef kan een mens zijn :( )
    Ook 4 IUI pogingen gehad zonder resultaat. Toen we er even helemaal klaar mee waren kreeg ik het bericht dat een vrouw met mijn ziekte ook nog is 3 keer zo veel kans maakt op borstkanker.
    Dat was voor ons de druppel. Na een half jaar nadenken toch besloten om voor het PGD traject te kiezen.

Omdat ik wist dat het een lange weg zou worden heb ik het al die tijd proberen van mij af te zetten. Eigenlijk lukte dat best goed! Totdat wij 2 weken geleden het goede nieuws hebben gehad dat de test klaar was :D!!

Ik heb al contact gehad met het UMCU waar we de IVF gaan doen en in februari verwachten zij dat we met de medicatie kunnen gaan beginnen!!

Er zit alleen nog 1 ding in de weg :x ik ben op mijn werk met een cliënt in aanraking geweest die MRSA heeft dus nou moet ik eerst een test doen van het UMCU. Anders kan er nog wel is een jaar over heen gaan eer dat ik mag :$.

Zo dat was het in het kort wel een beetje hihi.

Ik las dat Tabbey zwanger is, GEFELICITEERD!!!
    Verder zijn er helaas niet veel goede berichten geloof ik he? :(.

Ow ja en er zijn zowel bij mijn partner als bij mij zelf geen belemmeringen gevonden om niet zwanger te kunnen worden....

7. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

spannend!!! maar dit is supernieuws!:)

8. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    welkom! Enne spannende tijd. vervelend van je werk! hopelijk is he goed gegaan en kun je in februari starten.
    Ik heb volgende week dinsdag gesprek in UMCU voor cryo terugplaatsing. ben benieuwd en hoop dit jaar nog een terugplaatsing te hebben.

9. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Diddeltje!

Ja dat hoop ik ook!

Nou dat zou super zijn als jullie dit jaar nog een kans zouden krijgen! Als het dan nog is zou lukken heb je echt een droom kerst :)

10. Tabbey, gefeliciteerd! Een droom die uit gaat komen ! :D

Wanneer zou er worden onderzocht of je MRSA hebt ?

11. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Gefeliciteerd Tabby geniet van dit mooie moment.

12. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Welkom Wolkje86, gezellig dat je hier ook mee kletst. Ja we zitten in hetzelfde schuitje en je kan het hier lekker van je af praten.

Fijn dat je in februari al kan starten en hopelijk gaat het do oor voor je. Want je wacht al zolang op een kleintje. Het is je gegunt. Succes met alles.

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Marina hoe gaat het nu met jou? Waar zit je nu precies in de behandeling?

14. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Het gaat bij ons om het BRCA1-gen. Als het allemaal goed gaat laten we denk ik rond 7/8 weken al mbv bloedonderzoek onderzoeken of het een jongetje of een meisje is. Voor een jongen heeft het namelijk minder consequenties. Als het een meisje is weten we nog niet goed hoe verder, zien we dan weer, misschien dat we gesprek aanvragen bij klinisch geneticus. Onderzoek om te kijken of het kindje gendrager is zullen we waarschijnlijk niet laten doen, want bij dragerschap gaat ziekenhuis er vanuit dat je abortus laat plegen en dat zullen we niet doen.

15. Adriana: morgenochtend gaat mijn donor naar het ziekenhuis samen met mijn partner. Daar gaan ze de eerste folikel meting doen!

Tabbey: gelukkig kunnen jullie al vroeg testen.

16. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Spannende dag morgen! Hopelijk zijn er al genoeg mooie follikels te zien!

17. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Spannend Marina! En wat doe jij zelf nu qua behandeling?

Hier even een baalmomentje. Ik twijfel zo erg of ik moet bellen naar het zkh. Ben gewoon een beetje boos dat ik nog steeds geen uitslag heb. In de brief staat 2-3 weken (morgen is 5 weken na de punctie!) en vorige week maandag had ik gebeld, zeiden ze in de loop van volgende week word je gebeld (nu dus) :x:x:x
    Intussen proberen we gewoon zelf want ja als er geen gezonde cryo's zijn staan we wéér met lege handen en hebben weer een kans onbenut gelaten...

Wat denken jullie zal ik bellen?

18. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat ziekenhuis haar afspraken niet nakomt, gewoon bellen en vragen of ze al meer weten! Succes!

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb de pgd coordinator aan de lijn gehad. Zij zei dat ze me 1 december gaat bellen met het resultaat. Eerder die dag is er overleg met de medische en genetische staf.
    Waarom het zo lang duurt? Omdat er veel te onderzoeken is op dit moment 'druk druk druk'. Heel fout om dat te zeggen. Waarom is er in NL al binnen drie dagen uitsluitsel bij een translocatie en in Gent duurt het 7 weken :x
    Maar goed dat durf ik niet te vragen want onze toekomst ligt wel in hun handen ;)

20. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat frustrerend dat het zo lang duurt! Je zou denken dat die uitslagen toch al lang in het ziekenhuis bekend moeten zijn, zeker omdat je weet dat de PGD onderzoeken in NL in 24 uur zijn afgerond bij de embryo's.
    Ze doen heel veel goede dingen in Gent als ik dat zo op het forum lees, maar dit lijkt mij een verbeterpuntje ;). M
    Maar ik snap goed wat je zegt dat je afhankelijk bent van hen en geen scene wilt maken. Als het lange wachten leidt tot een zwangerschap en een gezond kindje dan maakt het allemaal niets meer uit.
    Succes in ieder geval weer met wachten!!

Deel Deze Pagina