wie heeft er nog meer een gesprek gehad voorafgaand aan de pgd in maastricht? en op wat voor termijn na dat gesprek zijn jullie begonnen met de behandeling? onze behandeling start in groningen. iedereen kent het wel je leeft toe naar een volgende afspraak! we weten wel dat het er bijna op zit wat betreft onderzoeken en gesprekken maar ja je wil toch een beetje een richtlijn hebben. ik hoop dat er nog meer ervaring hebben met pgd.
ohw ok, en om welke reden de pgd als ik vragen mag? bij ons vanwege translocatie 13/14 bij mijn man, oftewel een chromosomen afwijking. gr regi
Sinds gisteren weten we ook dat mijn vriend translocatie heeft. Hoe of wat weten we nog niet. Afgelopen maanag kregen we een telefonisch consult waarin ons de uitslag van het chromosomenonderzoek werd medegedeeld want er zou waarschijnlijk toch niks gevonden worden.... Hierin werd verteld dat mijn vriend een "mutatie in zijn genetisch materiaal" had. Dat zei mij helemaal niks en heb hier toen een topic geopend met vragen. Toen zeiden al meiden dat hij misschien wel translocatie zou kunnen hebben. Woensdag werd mijn vriend gebeld door de genetisch consulent en zij wist te vertellen dat de plussen en minnen op plaatsen omgekeerd waren en andersom. En informatie zou opsturen. Toen was het nog onduidelijker.... Tot ik gisteren post ontving van het Erasmus en hierin zat een printje van een website waarop translocatie werd uitgelegd. Geen begeleidend briefje erbij, alleen dat. Ben me kapot geschrokken dat het echt waarheid was al dacht ik het toch al een beetje voor die brief. Maar de echte informatie weet ik dus nog niet. Na speurwerk hier en op andere sites weet ik nu dat de behandeling waarschijnlijk IVF PGD zal zijn. Vandaar dat ik eerst niet reageerde op je oproep en later pas zo kort en onduidelijk. Ik weet het immers zelf ook nog niet.
Hoi Regi ( en Nicoletta) Helaas kan ik jullie wel meer vertellen over het hele gebeuren. Ik moet wel even goed denken hoe het gegaan is, er is inmidels alweer een hele tijd voorbij ( en nog steeds niet zwanger ) Ik kreeg in augustus 2007 te horen dat ik een chromosoomafwijking heb. Dezelfde als jouw man Regi. We konden toen vrij snel op gesprek bij de klinische genetica. Daarna volgden nog gesprekken met mijn eigen gyn en die verwees ons door naar Maastricht. Begin oktober hadden we de eerste afspraak in maasticht, met de gyn daar. Eind Oktober hadden we weer een gesprek met klinische genetica, om de precieze uitleg van PGD te krijgen. We hebben toen bloedgeprikt, om HIV enz. uit te sluiten. Begin december kregen we groen licht om te starten met de IVF en was het wachten tot we ingepland werden. Eind februari is toen onze eerste IVF met PGD van start gegaan. De volgende poging na een misklukte poging gingen vrij snel achter elkaar. De wachtlijst valt wel mee. Ik heb in 1 jaar 4 behandelingen gehad ( waarvan 1 afgebroken) Als jullie nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. Succes in deze zware wereld.... Liefs Hope
hope dankjewel zo zie je maar dat het overal anders gaat, wij moeten vrijdag naar maastricht het gesprek met genetica hebben we al gehad en het bloedprikken(zoveelste keer) zou in maastricht gebeuren, dus ik zie het allemaal wel maar bedankt tot zover. en nog steeds niet zwanger maakt een mens niet blij hope jeetje hoe nu verder dan? of is het afgelopen voor jullie? nicoletta, jee da`s nie netjes om het zo allemaal te brengen, ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt wanneer krijg je meer duidelijkheid dan?
Ik weet het echt niet Regi. Lees hier http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0 maar even.
Hoi, hier wel pgd ervaring, maar niet in maastricht. Ik woon in België, en heb mijn behandeling in Leuven gehad, gasthuisberg. Ook mijn man heeft een translocatie 13:14, vandaar dat we aangewezen waren op icsi/pgd. Ongelooflijk, maar wij hadden aan 1 poging genoeg om zwanger te raken. Het resultaat wordt in juni geboren. Je ziet dus dat het niet allemaal hoeft tegen te vallen. Ik wil jullie alvast heel veel succes toewensen, en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. groetjes
Tja, hoe is het afgelopen? nog steeds niks. We proberen het spontaan en hopen op een wonder. Ik heb nog 1 poging van de nieuwe verzekering tegoed. Maar hoop echt deze niet nodig te hebben. Succes met je verdere ontwikkelingen. Liefs Hope
Hoi Regi, Ik doe ook pgd in Maastricht. De analyse is daar, maar de daadwerkelijke ivf, punctie en terugplaatsing doe ik in Utrecht. Ik ben momenteel met de 3e behandeling bezig. Helaas zijn de eerste 2 mislukt. Ik heb wel 2 keer een terugplaatsing gehad, maar die zijn allebei niet ingenesteld. Nu hopelijk 3 keer scheepsrecht! We zijn al 4 jaar bezig met zwanger raken. 6 miskramen heb ik gehad. Na de 2e miskraam is een gebalanceerde translocatie 11/22 vastgesteld bij mijn vriend, wat dus de waarschijnlijke oorzaak is van mijn miskramen. We wilden eerst nog via de natuurlijke weg proberen, maar na de 5e zwangerschap hebben we besloten tot pgd. In augustus 2007 hadden we een afspraak in Maastricht ter kennismaking en hebben ze bloed afgenomen voor het onderzoek. We werden ingepland voor de eerste behandeling in januari 2008, dus 5 maanden daarna. Ik ben daarna alleen voor de 6e keer via de natuurlijke weg zwanger geraakt, wat uiteindelijk wel 9 weken bleef zitten en we voor het eerst een trage hartslag hebben gezien. Toch was dit kindje ook weer niet goed en werd het een curettage in januari. pgd is toen opnieuw ingepland en dit werd toen onze 1e behandeling in april 2008. Nu alweer de 3e, je wordt er wel moedeloos van. We hopen zo dat het eindelijk een keer lukt en dat we een keer verder kunnen met ons leven, het beheerst toch alles en dat al 4 jaar. Zoveel kindjes al om ons heen geboren in die tijd, dat doet pijn. Wij hadden ook al 1 kindje van 3 kunnen hebben. Ik wens je veel sterkte bij het traject! Liefs Floor
geweldig nieuws bij ons word het ook in combinatie met icsi ik hoop dat we hetzelfde resultaat boeken maar ja die hoop heeft iedereen, afwachten is het enige wat we kunnen doen bedankt tot zover. gr regi
pff ja dat is nogal wat mega heftig, over dat het pijn doet al die kindjes om je heen dat herken ik wel, het is allemaal niet niks, en dan moeten wij nog beginnen, we staan er tot nu toe positief tegenover anders kun je er ook niet aan beginnen denk ik, nou meid ik wens je heel veel succes. gr regi