welke behandeling na Clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door estmic, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. estmic

estmic Nieuw lid

16 jan 2009
    2
    0
    0
    Hallo :)

Ik heb nu 9 maanden Clomid gebruikt, waarvan de laatste maanden 150 mg per dag. Ik heb PCO.
    Ook deze dosering blijkt maar matig zijn werk te doen, ik heb een late eisprong en tot op heden bleef een zwangerschap uit.
    Van mijn dochtertje van inmiddels 3 jaar was ik bij de eerste ronde Clomid zwanger, dus dit valt me enorm tegen :(

Weten jullie wat de behandeling is als Clomid zijn werk niet gedaan heeft?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groet Esther

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @estmic, ik zit in een soortgelijke situatie. Bij mijn zoon was ik met 2 rondes Clomid 50 mg zwanger. Had nu niet gedacht dat het anders zou zijn. Nu 7 rondes Clomid gehad maar niets.
    Sinds afgelopen maandag ben ik bezig met spuiten van puregon. Dan krijg ik vanaf dag 10 fm's en als ei groot genoeg is pregnyl. We moeten nog wel steeds zelf klussen.
    Het zh geeft aan dat ik alhoewel ik een eisprong heb met Clomid ik toch waarschijnlijk resistent geworden ben. Het schijnt dat statisch de kans op zwnager worden na 6 a 8 rondes Clomid heel erg klein is.

Kan zijn dat jij direct door gaat naar IUI hangt heel erg van je zh en je wensen af. Maar ik zou verwachten dat je net als ik nu eerst gaat spuiten.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als Clomid niet goed (meer) aanslaat, dan kun je overstappen op hormooninjecties zoals Puregon/Menopur. Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, op een gegeven moment ben ik er resistent voor geworden. Daarna overgestapt op Menopur en dat sloeg perfect aan! Het voordeel van injecties is, dat je over het algemeen veel minder last van bijwerkingen hebt. En je baarmoederslijmvlies wordt vaak dikker. Clomid heeft als bijwerking dat het aan de dunne kant kan blijven, wat weer nadelig is voor de innesteling. De dosis van de injecties kan ook nauwkeuriger ingesteld worden, omdat je met eenheden werkt.

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Jippie, ben je ook met deze combi zwanger geworden? (Kan nog wel een succesverhaaltje gebruiken...)

5. estmic

estmic Nieuw lid

16 jan 2009
    2
    0
    0
    Heeej dames :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties :)
    Ik hoop ook een succesverhaal te horen hoor !
    Ik ben deze maand nog bezig met Clomid, dus wellicht dat het op de valreep nog zo gaat lukken. Wie weet..

groet Esther

Deel Deze Pagina