PGD? naar ontzettend zwaar verlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LindaPOOH, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Hallo allemaal,

Sommige van jullie zullen weten wat ons is overkomen en andere niet. Vandaar komt mijn verhaal. Vorig jaar naar 28 weken en 1 dag zwangerschap is ons zoontje Milan geboren. Hij heeft 2 uur en 24 minuten geleefd en is daarna overleden. Mijn zoontje is overleden aan de hartafwijking Hypertrofisch Cardio Myopathie. Dit is een aandoening van het Noonansyndroom. 3 maanden na het overlijden werd ik op miraculeuze wijze zwanger. Het is geen makkelijke zwangerschap geweest ik was ontzettend bang. De kans dat ons kindje het weer zou hebben was heel heel heel erg klein. De zwangerschap ging beter dan de eerste. Maar met 26 weken zwangerschap werd onze nachtmerrie opnieuw werkelijkheid. Ons kleine meisje had weer de zelfde afwijking met de zelfde hartafwijking. Ik heb zolang mogelijk mijn zwangerschap uitgedragen en met 31 weken en 1 dag zwangerschap begonnen mijn weeeen. Ons dochtertje Isa is na 15 minuutjes leven ook een vlindertje geworden.

Na 2 keer zo ontzettend verlies mee te moeten maken durven wij niet meer natuurlijk zwanger te worden. Al is de kans dat het goed gaat heel groot. Daarom komen wij in aanmerking voor PGD. Dinsdag 18 december hebben we het voorlichtingsgesprek het is wat snel, maar als alles technisch, medisch en etisch kan duurt het sowieso een jaar voordat ik met de behandeling kan beginnen. Ik hoop dat het allemaal kan en dat dit het begin wordt van een mooie toekomst.

Liefs Linda

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wat erg wat jullie overkomen is zeg! Heb er echt geen woorden voor.... ik wil jullie heel veel succes voor de toekomst wensen!

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje meid wat verschrikkelijk om 2 kindjes te verliezen....je grootste nachtmerrie :cry:

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk krijgen jullie de kans om
    toch samen een gezond kindje op de wereld te zetten.

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Linda,
    ik weet niet of ik ooit op jouw bericht heb gereageerd, maar bij deze wil ik je nog condoleren met het grote verlies. Wat vreselijk om dit 2x te moeten mee maken.
    De reden dat mij dit onderwerp aanspreekt is omdat ik zelf ook PGD ga doen.
    Ik heb dan nog geen zwangerschap voldragen, maarheb na 2 miskramen ook voor deze optie gekozen.
    Bij mij is er een chromosoomafwijking gevonden, en ook bij mij wordt gezegd dat het nog altijf goed KAN gaan, maar de kans op een trisomie 13 is er ook, en dan zou ik mijn zwangerschap moeten afbreken. :cry:
    De 2 miskramen hebben er al flink ingehakt, dat ik denk dat ik dat niet aankan.
    Daarom kan ik me jouw keuze heel goed voorstellen.
    Het is een lange en zware weg te gaan, maar als er een zwangerschap ontstaat, dan mag je er wel voor bijn 98% vanuit gaan dat je kind iig niet diezelfde afwijking heeft als Milan en Isa.

Mag ik vragen met wie je die voorlichtingsafspraak hebt? en is het in maastricht?
    Want maastricht is in nederland het enige ZH dat dit doet.
    Is dan ook een gedoe voor jou vanuit apeldoorn.
    Ik zou graag ervaringen met je willen delen over het hele PGD gebeuren, als je dat zelf ook goed vindt.
    Ik ben namelijk inmiddels al wat wijzer over de hele behandeling.
    Wie weet kunnen we elkaar wel helpen met vragen.

Maar bovenal wens ik je heel veel sterkte met alles en hoop ik dat je toekomst er beter gaat uitzien en dat je over niet te lange tijd een gezond wondertje in je handen mag hebben.

Heel veel liefs Hope

Deel Deze Pagina