Door hormonen een kortere LF??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaartje863, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Vandaag ben ik weer ongi geworden, net als vorige ronde een lf van 10 dagen:(
    Iets wat ik vreemd vind, want voorheen had ik áltijd netjes 14 of 15 dagen.. Het lijkt er nu op dat zodra de pregnyl is uitgewerkt dat ik ongi word. De eerste ronde met spuiten had ik nog mijn normale lf, de ronde daarna en deze dus maar 10 dagen.
    Kan dit kwaad? Is het normaal dat je lf korter is als je hormonen spuit?

2. mana87

mana87 Actief lid

Jun 3, 2013
    335
    20
    18

Hey mijn cyclus is door de hormonen ook 4 a 5 dagen korter dan normaal. Dat komt omdat je ook eerder je eisprong krijgt doordat de follikels sneller groeien door de hormonen.
    Dus maak je geen zorgen:)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb t niet over mn cyclus, maar mn LF. Dus de periode ná mn eisprong is dus korter.
    Mn cyclus zelf is ook een heel stuk korter, maar daarom gebruik ik die hormonen ook :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier ook meegemaakt dat mijn luteale fase door hormoongebruik juist korter werd. Dit kan inderdaad door hormoonmedicatie komen. Je lichaam moet daar op de een of andere manier aan wennen, waardoor je hormonen toch net iets anders reageren. Ik zou het even in de gaten houden. Tien dagen is wel de ondergrens. Als het zo blijft of korter wordt, dan kun je aanvullende medicatie krijgen om je luteale fase te verlengen.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Okej thx! Dinsdag intake bij Geertgen, dan ga ik met meteen ff aankaarten. 10 dagen is nog nét acceptabel, maar heb er liever weer wat dagen bij.
    Toch maar een gek idee, dat t nu juist korter wordt:(

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Goed idee om het aan te kaarten!

Toen ik overging van Clomid op hormoon-injecties ging mijn luteale fase ineens van 14 dagen naar 9 dagen. Meteen overlegd met de gyn, waarop besloten is om voor de zekerheid voortaan extra Pregnyl te spuiten om een te korte luteale fase te voorkomen. Ik kreeg 10.000 IE Pregnyl om de eisprong op te wekken. En dan op dag 5,7 en 9 na de eisprong nog eens 1500 IE Pregnyl. Dat werkte goed. Utrogestan is ook een optie.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn luteale fase was bij onsuccesvolle groei erg kort en na pregnyl ook iets korter; dag of 11.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dat is idd iets om even in mn achterhoofd te houden.
    Vorige ronde heb ik het ook aangekaart in het ziekenhuis waar ik nu (nog) zit. 10 dagen was nog voldoende zei de gyn en dat het wel eens voor kon komen dat je lf korter is. Maar nu dus wéér... Ben benieuwd wat ze er bij Geertgen over zeggen. Het baart me toch een beetje zorgen, als het maar niet nog korter gaat worden.

Share This Page