Sinds een week gaat het met de Reflux van onze dochter (4 maanden) van kwaad naar erger. Ze kreeg 2x 1,5ml Zantac. Dat hielp, tot een tijdje geleden. Ze begon wat meer te smakken, te herkauwen, te wenen na de fles enz. Ook al zijn we reeds gestart met groentepap en fruitpap. Ook enkele dagen Gaviscon gebruiken om de maag te kalmeren helpt niet. De dokter adviseerde Zantac te verhogen naar 2x 2ml per dag. Indien dit niet beter gaat na een paar dagen, moet er een PH metrie worden gedaan + bloedonderzoek. Iemand ervaring met PH metrie? Lijkt me ontzettend eng, z'n buisje door de neus.
Het is een speciale sonde met aan het uiteinde een kastje die alles registreerd. Het inbrenfen is even vervelend als die eenmaal zit dan zit die en word goed afgeplakt. Ze maken dan een rontgenfoto ter controlle omdat het bij een ph metrie belangrijk is dat het uiteinde van de sonde op een bepaalde hoogte in de slokdarm zit. Vervolgens moet je 24uur alles bijhouden. Wakker/slapen/huilen/drinken enz.
Hebben we ook gehad bij ons zoontje, maar viel echt mee. Is inderdaad vervelend bij het inbrengen (laat de dokters het gewoon doen dan kan je het snelste troosten), verder had mijn zoontje er geen last van. Vond wel interessant dat je zelf kon kijken op momenten dat je het vermoeden had van reflux je even kon kijken hoe hoog de meting stond. Heb je meteen bevestiging van je vermoeden als het zo is. Succes!
Het valt enorm mee. Wij hebben de ph metrie meting onder medicatie gedaan om te kijken of de reflux niet alsnog onderbehandeld was. Was niet het geval, gelukkig. Het onderzoek duurt 24 uur en gaat zoals de dames boven mij al aangeven... Het onderzoek bij mijn kindje duurde 24 uur en was een ziekenhuisopnamen. Ik ben uiteraard wel de gehele 24 uur daar gebleven en heb dus zelf het apparaat bedient. Is ook makkelijk te doen. Succes en sterkte!
Mijn zoontje heeft er ook eentje gehad. Ik vond het inbrengen vervelend om te zien. Mijn zoontje was ook nog heel klein ( 6 weken) Maar na het inbrengen heeft ie er volgens mij geen last meer van gehad denk ik