Mijn zoontje van bijna 10 maanden wordt (veel!) vroeger wakker 's morgens. Dit duurt nu een week of 2. Sliep hij eerst met gemak tot 8.30 of langer. Nu is 05.30 de 'normale' tijd. Ik vind dat op zich niet erg. Ik ga nu ook gewoon vroeger slapen. Maar hij begint nu wel overdag langer te slapen. Waar hij eerst 2x een slaapje van ongeveer 2 uur deed is dit nu zeker 2,5 of zelfs 4 uur. Vooral het eerste slaapje wordt echt veel langer. Is dit normaal? Ik dacht dat ze steeds minder gingen slapen overdag... Zou het een fase zijn? Of moet ik hem toch wakker maken overdag? Dan redt hij het volgens mij 's avonds niet. Ik breng hem sinds een paar dagen al een uur eerder naar bed, dat lijkt wel iets te helpen. Ipv 20.15 gaat hij nu 19.15 zijn bedje in. Wie wil even meedenken? Niks doen? Of wel en wat dan?
Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Hier was het een fase. Nu is ons zoontje altijd al een vroege vogel geweest i.p.v een uitslaper. Maar hij werd ook steeds vroeger wakker en haalde dit dan overdag weer in. Hij sliep altijd wel de nacht lekker door, en nu nog steeds. Wij hebben er niets aan gedaan en het is vanzelf weer helemaal goed gekomen. Slaapt hij de nacht goed door?
Oh dat is toch wel heel fijn om te horen! Ja, hij slaapt prima door. Hij wordt wel eens wakker, kroelt/speelt met zijn doekje en gaat zelf weer terug slapen. Ik moet er nooit naartoe dan.
Ik zou hem om 5.30 laten liggen en proberen verder te slapen. Het is tenslotte nog nacht! Of een vroege fles en daarna gelijk weer het bedje in. Overdag zou ik hem niet 4 uur laten slapen. Mijn zoontje van tien maanden slaapt overdag 1 slaapje van 2,3 uur. Verder niet. Wordt hij vroeg wakker, even een aai over de bol, toedekken en weer weg gaan. Het zal even huilen zijn, maar ik vindt dat nu ze nog jong zijn, ze nu een ritme kan aanleren. Hoe ouder, hoe moeilijker, vind ik dan.
Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad. Wel iets later, zo rond een jaar. Heeeeel vroeg wakker zo tussen 4.30 en 5.30 en hij stond dan ook gelijk 'aan'. En overdag dan ook 1 slaapje doen van ruim 3.5 uur. Niks aan gedaan en het werd vanzelf weer keurig van 19 tot 7 en overdag 1 slaapje van 1.5 uur/2 uur.
Hier ook een tijd gehad, maar het is hier om 5.30 uur echt nog nacht haha. Ik gaf haar dan wat sap en dan sliep ze gelukkig weer verder tot een uurtje of 7. Deze fase is voor nu over en nu slaapt ze zelf weer tot half 8/8 uur. Gelukkig Ik heb trouwens niet meegemaakt dat ze overdag langer ging slapen.