Hallo Ik moest vandaag m'n urine nog een keer inleveren, nadat er vorige week te veel leuco's in zaten. Nu was m'n urine helemaal schoon, maar de pH waarde was wel hoog, namelijk 8,0. Is dit wel normaal en kan dit samenhangen met de zwangerschap. Ik heb trouwens m'n urine laten testen, omdat ik elke keer zulke krampen in m'n onderbuik heb. Denk dat deze krampen toch meer samenhangen met m'n darmen. M'n ontlasting wisselt behoorlijk, van harde ontlasting tot diaree. M'n ontlasting is de laatste tijd ook veel donkerder (bijna zwart soms). Nadat ik ontlasting heb gehad verdwijnt de kramp meestal ook. Sorry voor m'n vieze verhaal. Liefs Lolli
Hoi Lolli, de pH van je urine kan beinvloed worden door je afscheiding (dat je in de zwangerschap meer hebt). Probeer daarom altijd wanneer je urine inleverd een 'schone' plas in te leveren; eerst een beetje afvegen, dan iets in het toilet plassen en dan pas wat opvangen en dan het laatste weer in het toilet, dit heeft de mid-stream plas. Maar dat kan dus geen kwaad. Groetjes Brigitte
dat zal het zijn, ik heb direct de eerste urine opgevangen. Bedankt voor je snelle reactie, echt super fijn dat jullie er zijn!