Wij overwegen morgen naar het beeld en geluid museum te gaan met onze 12 jarige maar de recensies zijn ZO wisselend. Het is best een stuk rijden en flink duur dus ik hoor graag jullie ervaringen
Ik ben er (wel een tijd geleden) met mijn vader geweest. Wij vonden het erg leuk. Wij willen er in de zomervakantie met de meiden van dan 13 en 15 heengaan.
Sinds de renovatie vind ik er helemaal niets meer aan. Het is een soort grote gamehal geworden. De computer-jeugd vindt het vast leuk. De laatste keer stond er een vrouw, hangend over de railing op de eerste verdieping, een boek te lezen (en geen dunnetje). Haar kinderen waren er vast ook. Ik wist wat ze voelde en had spijt dat ik geen boek had meegenomen…
Ik ga er dit weekend heen met mijn 7 en 10 jarige. Ik hoorde van vriendje van de jongste dat het leuk was maar idd meer een gamehal. Ik vind het niet heel leuk klinken maar we wonen vlakbij, hebben een museum jaarkaart en gaan even in de middag. Ik kan je er later meer over vertellen dus
Tip: Je krijgt ook korting (of zelfs gratis toegang) met een pas van de vriendenloterij. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus ik kan je niet aan recensies helpen.
Nee. Het is heel erg gericht op computer, multimedia, de risico’s/gevaren van internet, nepnieuws etc. Geen buurman en buurman, sesamstraat of andere ‘simpele’ dingen meer, die het leven ooit leuk maakte. Als je kinderen er zijn geweest hebben ze voor een hele week hun schermtijd gehad. Als je gaat is het aan te raden dat de kinderen hun mobiele telefoon meenemen. Je moet dan een app downloaden en kunt bij de verschillende onderdelen ‘inloggen’. Het kan ook zonder, maar minder ‘leuk’. De ‘must’ van het hebben van een smartphone zegt ook wel iets over welke koers het museum is gaan varen.
Ik ben in het oude museum nooit geweest, dus ik kan het niet vergelijken, maar mijn beide kinderen vonden het (nieuwe) museum erg leuk. Voor kinderen super veel te doen, ja veel met scherm, maar het is niet voor niks het mediamuseum beeld en geluid... Het sluit echt aan bij deze tijd.
Ik ben er onlangs geweest en vond het eigenlijk verschrikkelijk. Enorm druk, je loopt voortdurend met een telefoon in je hand (je moet een app downloaden) en voor volwassenen was er ontzettend weinig. Vooral veel lawaai en licht van alle kanten en veel games (waar je vaak moet wachten tot je aan de beurt bent) en social media. Ik vond het echt jammer dat er niet meer was over de geschiedenis van media, tv en studio's enzo. Voor mij een nooit meer. Maar uiteraard kan dit persoonlijk zijn.
Ik zou denken van wel, maar mijn kinderen zijn nog een stukje jonger, dus vind het lastig in te schatten.
Als je een rondleiding achter de schermen boekt kun je de echte karbonkel zien... Dochter is er met school geweest achter de schermen toen het nog in aanbouw was. Ze wilde terug met ook broertje maar na deze verhalen laat ik het gaan. We houden niet van drukte, ik haat zelf schermen en de jongste geef ik echt mijn telefoon niet in handen... Met museumkaart en vriendenloterij gratis trouwens.