Ik krijg van mijn schoonzus een Mutsy wandelwagen. Nu kan ik daar volgens mij een Mutsy cosi op monteren (als ik het Mutsy cosi autostoeltje neem tenminste..) Maar...gebruik je die combinatie nou vaak? Hoe vaak zet je daadwerkelijk je maxicosi op het onderstel van je wandelwagen?
Ik heb heel veel gebruik gemaakt van de cosi op het onderstel. Mason vond de wagenbak totaal niet fijn en aangezien wij vaak niet lang weg waren ( minder dan anderhalf uur) gebruikte we de cosi.
Ik heb het ook heel vaak gedaan. Als ik boodschappen ging doen met de auto of als ik mijn dochter naar het kdv bracht dan hup de cosi op het onderstel en naar binnen scheelt weer een hoop gesleep
Ik bedenk me ook net.. dan hebben jullie denk ik de echte Maxi Cosi waarschijnlijk met de easy base, waarmee je de maxi cosi zo in de auto klikt en weer eruit kunt halen met gemak? Anders priegel je elke keer met de gordels? Toch?
Niet doen! Het is een autostoel. Die kleine kindjes zijn nog zo kwetsbaar en een autostoel is voor in de auto. Er zijn niet voor niets nu zoveel kinderen met klachten omdat ze te veel en te lang in de autostoel hebben gezeten.
Ik gebruikte het ook hele vaak maar niet als we gingen wandelen ofzo daar heb je immers de wagenbak voor. Kinderen mogen ook niet zo lang in de maxiocosi op de dag. Mara het is wel verdomd handig om als je even een boodschap moet doen je niet met de maxicosi hoeft te slepen op je arm maar hem even op een onderstel kan klikken. Zeker als je net als ik nog 2 andere kindjes hebt die je in de gaten moet houden. Ik had trouwens ook geen easybase maar handigeheid krijg je er zeker in!
Ik had van te voren erg mijn twijfels of we ook de speciale beugels moesten gaan aanschaffen, en moet nu na vijf en een halve maand zeggen dat ik erg bij ben dat we ze wel hebben gekocht! In het begin til je de maxi-cosi nog redelijkj makkelijk maar nu zit er toch een aardig gewicht in en kan je heel makkelijk de autostoel op het onderstel plaatsen. Het is en blijft een autostoel en ik laat mijn zoontje er nooit langer dan anderhalf a twee uur achterelkaar in zitten (incl reistijd)
Ik heb ook een Mutsy, je kunt er inderdaad adapters voor bijkopen, zodat je de Maxicosi (dus gewoon van het merk Maxicosi) op kunt klikken. Ik vind het superhandig, net als hiervoor al gezegd, niet om een wandeling mee te maken of te gaan winkelen, maar even om een boodschap mee te doen of iets dergelijks is het wel heel handig hoor. En ik heb een easybase, gemak dient de mens, klik en klaar.
Sowieso heb je natuurlijk een maxicosi nodig (autostoeltje) dus de combinatie moet je kopen! Ik gebruik m heel vaak, als je even weg wil hoef je niet heel de kinderwagen in te klappen, alleen het onderstel en hij/zij blijft lekker in de maxicosi liggen. In principe mag hij/zij maar 2 uur, maar ik ken kindjes die er langer in liggen. Alleen adviseer ik je de maxicosi van Mutsy niet aan. Die heb ik ook, maar hij is veel te groot, zwaar en onhandig. Hij leg niet zo lekker voor kindje. Ik zou dan eerder gewoon die van "maxicosi" nemen. Alleen moet je dan nog wel iets erbij kopen wat je er onder klikt anders kan je m niet op je onderstel klikken.
Wij hebben het wel vaak gebruikt (maxicosi en Quinny Speedi). Voor de kleine boodschapjes, even snel, ze zat echt niet lang in de maxicosi. Vooral handig als je kleine net slaapt, Eva werd altijd wakker als ik haar uit de maxicosi haalde om in de bak te leggen en in de maxicosi kon ze lekker blijven slapen. Easybase hebben wij niet, je word vanzelf handig met de gordels, ik vond het een kleine moeite. Als je je kindje uit de maxicosi wil halen moet je toch ook de gordels losmaken, tenminste, dat is wel een stuk makkelijker
ik heb het wel vrij vaak gebruikt maar alleen voor kleine stukjes. bijv als ik even 2 winkels in en uit moest. bij echt winkelen of boodschappen doen gebruikte ik altijd de gewone wagen. ik vond het gewoon niet prettig als mijn meisje er zo lang in moest. en een gewone wandelwagen leek mij veel prettiger voor haar.
Ik gebruikte het heel vaak. ik heb ook een Mutsy kinderwagen en de Maxi Cosi, gewoon adaptors kopen voor op je wagen en de echte Maxi Cosi past erop. Ik ging natuurlijk niet wandelen met dat ding, maar ff snel de stad in, dan was het makkelijk (als ik met de auto was dan he).
Ik heb eigenlijk geen adaptors gebruikt omdat ik al een handige kinderwagen had die ik zonder de bak kon gebruiken vanaf het begin. De verkoopster raadde het ons zelfs af om de adaptors aan te schaffen want of ik nu de wagen uitklapte on de maxicosi erop klikte of de wageninzet gebruikte was het tijdsverschil miniem.
ik gebruik het heel erg veel, iedere zaterdag doen we week boodschappen en dan klikken we de mc op de buggy. easybase heb ik ook niet, dat ding is megaduur en de mc zit binnen 15 seconden in de gordels. het is helemaal geen gedoe. ik trek de gordels helemaal aan en dan is er geen beweging meer in te krijgen.
Ik gebruik de combinatie heel vaak. Gewoon voor even boodschappen te doen, dus niet voor langere tijd. Wij hebben trouwens wel een easybase.
Hier geen easybase, maar de combi maxicosi-op onderstel wel veel gebruikt. Inderdaad voornamelijk met boodschappen doen. Zoland je oplet dat de kleine er in totaal (dus reis + boodschappen doen + terugreis) niet langer in ligt als de max. toegestane tijd is er niks aan de hand. Jemoet er natuurlijk niet uren mee gaan wandelen/shoppen :S
OKe! Bedankt voor jullie antwoorden meiden, toch blijkbaar een veelgebruikte combinatie! Enn.. ik wist niet dat de MC-autostoel ook op een Mutsy onderstel kon.. weer wat geleerd! Thanks!
Wij hebben de mutsy autostoel gekocht zodat je geen aparte adapter nodig hebt (deze heb je wel nodig bij de maxi cosi) Ik vond het ideaal voor de korte boodschapjes. Hup uit de auto, op het onderstel! Voor de echte wandelingen ging hij in de bak. Wij hebben gewoon een autostoel met gordels en je hebt er zo handigheid in.