Hoi allemaal Ik zie dat veel pasgeboren baby's in een soort doek gewikkeld zijn de eerste paar weke. Nu vroeg ik me af zijn dat speciale doeken/dekentjes of gebruik je bv een badcape? Als het speciale doeken zijn, waar haal ik die? Onze kleine wordt in het begin van de zomer verwacht dus moet niet tw heet zijn. Thanks!
omslagdoeken kun je bij elke babyzaak krijgen, hema heeft ook leuke maar je kunt ook gewoon een badcape gebruiken.
Ik begreep dat veel mensen fan zijn van de Lodger Wrapper. Zelf gebruikte ik een simpele versie van HEMA.
Badcape kan idd ook, al is het bij een echte omslagdoek vaker zo dat deze met klittenband om het kindje heen sluit. EDIT: zelf had ik dus zo'n ding, o.a. voor in de Maxi Cosi en ook voor thuis trouwens : Femkeismaria's Creations: Baby Wrap Maar dan van Hema.
Ik had de wikkeldeken van moedersvoormoeders en verder gebruikte ik een badcape. Vind het voordeel van een wikkeldeken wel het klittenband inderdaad en mijn wikkeldeken was ook zachter dan mijn badcapes. Nu gebruik ik hem alleen nog maar voor het consultatiebureau of ik leg hem als dekentje over haar heen in de wipstoel of box.
Bij onze zomerzoon hadden we een leuke prenatal badcape. Bij onze winterdochter hadden we meerdere dekentjes die overal lagen. En natuurlijk de draagdoek!
Voor de zomer is een badcape misschien wel lekkerder, omdat die niet zo benauwd is! Een badcape is namelijk voor zover ik weet van katoen en sommige omslagdoeken/wrappers van fleece met katoenen binnenkant. Je kan ook van die grote hydrofielen kopen. Hebben ze van diverse merken. Ik heb zelf een omslagdoek van de Hema met gaten voor de maxi cosi riempjes. Dit omdat onze baby elk moment geboren kan worden en het nu nog aardig koud kan zijn.
Ik heb 2 badstoffen badcapes vd hema, en 1 fleece vd moeders voor moeders. Onze word in augustus geboren, dus die dikke vd mvm is mss wat te warm met voeden enz. Mss kun je ook wel een katoenen dekentje gebruiken om de kleine in te wikkelen? Hoeft niet speciaal zo'n cape te zijn hoor.
Ik ben fan van Red Castle babynomade doeken, heb twee katoenen op mp gekocht. Je ziet vooral de fleece uitvoering, maar ik vind voor de zomer katoen fijner. Als het fris is kan er altijd nog een dekentje overheen. Babynomade® blanket Very soft and versatile | Site officiel RED CASTLE France | Produits pour bébés, Puériculture
Ik ben echt dol, dol, dol op de puckababy the Gogo! Die kun je bij babydump en prental krijgen of bestellen! Ze heeft er de eerste weken niet anders dan ingelegen! Lekker zacht, warm en geborgen in die doek! Plus: hij kan in de maxi cosi!
Ik heb een omslagdoek van snoozebaby, maar ja, wel een winterbaby. Het is een heel lekker warm en handig ding. We gebruiken nu als dekentje als we met m naar buiten gaan of lekker op de bank. Ik heb ook een inbakerdoek van swaddleme met klittenband. Die gebruiken we alleen om in te bakeren als Robin naar bed gaat.
Bij de kruidvat stonden ze een week of drie geleden in het krantje heb er ook een gehaald. Omslagdoek van katoen 5 lekker katoen. Heb verder ook badcapes van badstof
Ik heb twee lodger wikkeldoeken liggen en n stapel zachte badcapes. Een badcape is inprincipe ook prima..
Ik zweer bij Snoozebaby!! Heerlijk zacht, warm maar niet te en super mooi ook na 500 keer wassen Deze baby krijgt er ook weer een!!