Oortje pakken

Discussie in 'Verzorging' gestart door , 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi!
    Romano pakt sinds 2 dagen constant naar zijn rechteroor, soms kreunt ie wat, maar over het algemeen was ie best vrolijk, wel heeft hij vandaag heel veel geslapen, was sneller moe dan normaal.
    Nu werd hij om 5 uur wakker vanmiddag en heeft ie van half 6 tot 6 uur gejankt! echt niet te troosten en heel de tijd naar zijn oor pakken, we hebben hem maar zijn flesje gegeven een uur eerder en toen was ie weer een beetje rustig, maar blijft naar zijn oor pakken. heb de HAP gebeld, zij zei dat als ie eenoorontsteking heeft dat dat meestal gepaard gaat met koorts. dat heeft ie niet...wel kwijlt ie wat meer en ik heb ook gehoord dat als ze tandjes krijgen dat ze gaan kwijlen en naarhet oortje pakken omdat het pijn doet...van de HAP zeiden ze geef hem maar een paracetamol en wat neusspray verder doen ze er niks aan, maar wil niet zo maar een paracetamol geven als er miss niks aan de hand is..
    Komt het bekend voor voor iemand? en what to do?
    Alvast bedankt!

2. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Hoi, als de tandjes doorkomen kan de pijn doorstralen naar de kaak/oor i.d.d. Amy heeft nog geen tandjes, maar heb er veel over gelezen. Ik zou dentinox op het tandvlees smeren en een paracetamol kan geen kwaad hoor! Zolang je het niet te vaak geeft. Amy begon al met 11 weken met kwijlen, bijten etc. Maar nogsteeds geen tandjes hoor! haha komt vanzelf, maar dentinox werkt goed, en ze vinden het nog lekker ook! Succes

3. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou even langs de HA gaan. Boaz heeft een poosje geleden ook een oorontsteking gehad en had geen koorts.
    Rond deze periode beginnen de speekselkliereren ook te functioneren (als ik het me goed herinner) en hoeft het dus niets met tandjes krijgen te maken hebben.
    Als je weet dat het dat niet is kan je er weer anders mee omgaan.

Het gebeurt wel dat tandjes zo vroeg komen, maar het is meer uitzondering als regel.

Succes!

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mijn zoontje heeft hier ook al een paar keer last van gehad. Mee naar de dokter gegaan en hij had een geirriteerd oortje. Hij had er ook geen koorts bij trouwens. Het advies van de dokter was neusspray gebruiken en indien nodig een zetpilletje.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zeer zeker niet zelf gaan "dokteren" maar ervoor zorgen dat je gewoon bij je eigen ha terecht komt en de hap lekker links laten liggen, die zijn toch al zo lekker makkelijk :(

ook geen dingen in de mond gaan smeren voor doorkomende tandjes want ze is nog hartstikke jong en je weet niet eens zeker of het wel van doorkomende tandjes is...als er tandjes doorkomen zie je het meestal aan het tandvlees of je kan als je goed voelt al een klein puntje voelen, meestal krijgen ze als eerst hun middelste ondertandjes, dus dat even goed in de gaten houden...

maar ik zou even met de kleine langs de ha gaan meid...

succes

6. Niet meer actief

ja ben bij de ha geweest en er was niks met zijn oortjes aan de hand, ook niet geïrriteerd ofzo..ook zat zijn neus niet verstopt, keeltje zag er goed uit..dus ja..wat het dan is...ze wist het niet, maar was duidelijk dat ie wel ergens last van had ja
    Vannacht ook steeds wakker geweest nu gaat het iets beter en ligt ie al een uurtje te slapen, moest het ff aankijken en als ik zag dat ie echt pijnhad, onrustig was mocht ik hem gerust een half paracetamolletje geven..

thanx voor de tips!

Deel Deze Pagina