Maagproblemen, wie herkent dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 6 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Ik heb sinds een aantal dagen een vervelende maagpijn. De pijn treed op tijdens het eten (tijdens de lunch minder dan tijdens het avondeten). Ik zit veel sneller vol, heb daarbij pijn in mijn bovenbuik zo rond het middenrif en het maakt me misselijk. Ik heb geen last van maagzuur maar dus wel van een heel vol gevoel. Vanavond zijn we uit eten geweest en weer was ik heel snel vol en had ik pijn. Nu, een aantal uren later, is de pijn wel wat afgezakt maar zit ik nog steeds bomvol. Ik heb enorme dorst op dit moment maar ik kan maar een beetje drinken omdat ik anders de pijn weer terug komt. Ik heb niet het idee dat het ligt aan het soort eten wat ik heb gegeten, maar waar het wel aan ligt?

Iemand ervaring hiermee? Gaat dit vanzelf over of is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan als dit nog een aantal dagen aan houdt?

2. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    Wellicht een maagzweer? Of een infectie of een virus. Kan zoveel zijn. Ik zou dan inderdaad de huisarts een keer bellen.

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Als je er langer last van blijft houden zou ik zeker even naar de huisarts gaan.

Ik herken de klachten die jij benoemt. Na het verwijderen van mijn galblaas, was ik verlost van de koliekaanvallen maar bleef ik last hebben van maagpijn. Ik kreeg verder maagonderzoek en daar werd een middenrifbreukje vastgesteld. Ik heb regelmatig last van een opgeblazen gevoel en drukkende pijn rond mijn middenrif. Ik voel het ook tussen mijn schouderbladen. Ik heb zelden last van maagzuur. Het zeurt echt ten hoogte van mijn maagklepje.

Door goed op mijn voeding te letten en niet teveel en te laat eten (niet met volle maag gaan liggen), kan ik de klachten aardig onder controle houden zonder maagzuurremmers.

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Zou zeker even langs de huisarts gaan.
    Kan echt van alles zijn namelijk.
    Herken dit wel, maar wat het is, is nooit duidelijk geweest.
    Alleen bij mij kwam het ook opzetten zonder gegeten te hebben en kon echt niets meer.
    Heeft wel min of meer mn puberteit verpest (heeft ruim half jaar geduurd voor ze juiste medicijn ontdekte).

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Klinkt heel vreemd, maar ik had een poos geleden ook heel vaak maagpijn na het eten. Bij mij lag het aan de kokosolie, dat gebruikten we toen heel veel. Ik kwam erachter toen ik ook maagpijn kreeg van mijn lunch (gebakken eitje), dat was toen ook een keer in de kokosolie gebakken.
    Beetje jammer, ik weet nog steeds niet hoe dat kan, of ik er allergisch voor ben of wat er precies aan de hand is.
    Nu bakken we in ghee, daar kan ik wel tegen gelukkig.
    Bij mij waren het erge krampen waarvan ik nauwelijks nog kon lopen en duurde uren, mijn darmen kregen ook wat last, maar minder erg.
    Ik zou dus niet direct afschrijven dat het niet iets in je eten is, dat dacht ik ook namelijk.

Deel Deze Pagina