Ik heb last van riool motjes; Echt tientallen in huis iedere dag weer. Ik word er gek van. Ze zijn makkelijk te vangen, maar iedere keer zitten er weer nieuwe. Nu heb ik dus op internet gezocht waar ze vandaan komen. Het zijn riool motjes of motmuggen en ze komen vaak uit afvoerbuizen of bij riool lekkages. Ik heb gezocht maar kan gewoon er maar niet achter komen waar ze vandaan komen. Hoe los ik dat op? Ik heb een koopwoning. Ik heb geen verstand van riolering en dergelijke. En als er ergens een lek is weet ik ook niet of dat dat mijn kosten zijn of van de gemeente? Daarnaast denk ik dat het wel eens kan komen van de buren. Het huis naast mij staat namelijk al maanden leeg. Maar dan weet ik nog steeds niet hoe ze dan bij mij binnen komen. Ze zitten voornamelijk bij de voordeur en in mijn trapkast. Niet in het toilet.
Vervelend zeg! Als het huis van de buren leegstaat zijn de sifons waarschijnlijk opgedroogd, en dan kunnen ze daardoor natuurlijk uit het riool. Dus dat klinkt wel logisch. Waarom staat het huis leeg? Staat het in de verkoop? Dan zou je oude bewoners of verkoper kunnen contacteren? Een mottenplaag in je huis wil je dan ook niet. Of wonen de bewoners tijdelijk in het buitenland ofzo? Misschien is er dan iemand die een beetje op het huis past waar je contact mee op kan nemen?
Oh herkenbaar. Hier is het ook een plaag. Die vliegjes kunnen niet ver vliegen, dus het is onwaarschijnlijk dat ze van de buren komen. Dingen die je kan nakijken: - Planten in huis met modder of water onderin - De roosters van de afvoer van bad en wastafels goed schoon schrobben zodat er geen vuil of haar meer in zit - Ontstopper in alle leidingen gooien Verschrikkelijke dingen, die vliegen. Hier hadden we maanden geleden een echte plaag. Toen door bovenstaande acties opgelost, en sinds deze week zijn ze weer terug. Argh!!!
Hier ook gehad. Kwam bij de buren vandaan... die hadden een lekkage in de keuken. Bleken kieren in de kruipruimte tussen ons en hen te zitten. Via het kruipluik kwam ze weer bij ons binnen. Ellende joh en ze hebben echt maar heeeeeel weinig ruimte nodig. Hier was de oplossing alle kieren in de kruipruimte dichten en zorgen dat de buren hun lekkage maakten. Succes!
Mijn ouders hadden ze ook. Er zat een lekkage in de waterleiding in de kruipruimte. Je kunt je watermeter even bekijken? Als je lekkage hebt dan loopt die terwijl je nergens in huis kranen aan hebt.
Ik ben toevallig net even gaan kijken in de kruipruimte. Daar zitten er heel veel en er staat een laag water in. Ik denk al een tijd want van de winter had ik ook al een nare lucht soms. Maar dat is wel nieuw. Vroeger stond er nooit water in. Dus ja, wat nu. Ik ga bij de buren informeren of er ook in hun kruipruimte water staat...
Oh ik had een berichtje gemist! Haha dat ga je idd niet oplossen met vochtvreters Een laag water van 10 cm moet toch wel ergens vandaan komen. Idd even bij je buren vragen en anders een loodgieter langs laten komen?
Oh bah rioolvliegjes. Je komt er zoooo moeilijk van af als je niet weet waar ze vandaan komen. Wij hebben toen van alles gedaan om er van af te komen. Al een aantal keer de buren gevraagd. Maar die hadden zogenaamd nergens last van. Achteraf dus wel... Uiteindelijk ongediertebestrijding laten komen met rook door de leidingen om te kijken of we een lek hadden. Nergens een lek bij ons. Wat wij eigenlijk wel wisten omdat we net alles vervangen hadden qua leidingen. Toen is die man naar de buren gelopen om te kijken of daar ook rook vandaan kwam. En jahoor in de kruipruimte van hun allemaal rook en de leiding van het toilet was dus kapot.. En vol met vliegjes.. Dus ik zou ongediertebestrijding laten komen en dit doen en dan contact opnemen met je oude buren zodat zij dit ook kunnen nakijken..
Oh bah, wij hebben ze ook eens gehad. En wij hadden ook water onder de grond liggen. Bleek ergens een buis kapot te zijn. Deze laten maken door een bedrijf en een verdelger erbij gehad, twee keer.
Waar zie je de meeste? Het zijn slechte vliegers dus meestal blijven ze in de buurt van hun broedplaats. Wij hebben ze id badkamer regelmatig. Afvoer schoonmaken helpt altijd wel. Ze komen alleen na een tijd weer terug.
Oh sorry.. je hebt ze al gevonden zie ik. Misschien voor nu even insectenspray in je kruipruimte sprayen en dan je vochtprobleem aanpakken.
Dat water kan er ook staan van de heftige regenval. Dat is hier ook vaak zo! En dat zakt ook vaak weer weg. Maar zou het zeker ook even na laten kijken!
Hier ook heel veel last zo gauw het warmer weer wordt. Ze komen bij ons bij de kruipruimte vandaan. We hebben alleen nog niet gekeken of er ergens een lek/oud lek zit.
Wj hebben ze ook gehad, hadden een lekkende leiding, loodgieters bedrijf laten komen en die heeft het lek gemaakt, daarna waren ze zo weg vieze dingen