Philips Wake up light. Ervaringen gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Nala, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik zit eraan te denken om voor mijn vriend een wake up light te kopen. Dat is zo'n wekker die een zonsopkomst simuleert inclusief natuurgeluiden.

Nu zijn er meerdere versies van deze wekker op de markt. De nieuwste heeft een spaarlamp die 6000 uur meekan, maar die je daarna niet kunt vervangen. De oudere versies hebben een vervangbare gewone lamp die 1000 uur meekan. Volgens mij heeft zowel de oude als de nieuwe versie 3 natuurgeluiden, radio en een wektoon.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n ding hebben.
    - Wordt het fijn wakker?
    - Als je niet wakker wordt van het licht, is de wektoon dan hard genoeg om je alsnog wakker te maken?
    - Als je de keus had tussen de oude versie en de nieuwe, welke zou je dan kiezen?
    - Zitten er nadelen aan de oude of de nieuwe versie die ik niet ken?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Liefs Nala

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb du seen goedkope versie...van de Kruidvat.
    Vele male goedkoper(35 euro) en ook veel opties qua geluid.
    Ik wordt er gewoon met het licht wakker en verders geen geluid. Maar je kunt d egeluidne ook vrij hard instellen hoor, net als dat de lamp heel fel kan schijnen.
    Ik vind wel dat je prettige wakker wordt.....iets minder abrupt als dat een normal wekker ineens begint te loeien:)

Zag trouwen gisteren ook 1 in een blaadje staan, die kostte 60 euro...niet van de philips maar wel heel veel keuze mogelijkheden.
    Baalde eigenlijk dat ik die van mij net te vroeg heb gekocht

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik lees even mee. Mijn vriend heeft eens gezegd dat hij ook zo'n wekkerradio wou, maar twijfel een beetje of ik het ga halen... Heb een beetje schrik dat ik telkens mee wakker word als zijn lamp aangaat... Nu loopt zijn wekker om 5u30 voor de eerste keer af en hij staat pas op omstreeks 6u15... Wekker hoor ik dan niet meer, maar word wel wakker van zijn nachtlampje (hetgeen omstreeks 6u aangaat).

Wist trouwens niet dat bij de nieuwe modellen de lamp niet vervangen kon worden! :(

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Daar zit ik dus ook een beetje mee Nijntje. Als ik ook moet werken, dan moeten we even laat opstaan, maar als ik vrij ben (of zwangerschapsverlof heb zoals nu) dan wil ik ook niet om 6:30 al wakker worden. Mijn vriend slaat nu zijn wekker ook meer dan een half uur uit en daar slaap ik gewoon doorheen... Zelf wordt ik wakker van een heel subtiel piepje op mijn mobiel.

En Wendelaa, ik wist niet eens dat er ook goedkopere versies bestonden. Heeft Kruidvat die wekker altijd in het assortiment of was dat een tijdelijke actie? En die andere van €60, waar is die te koop?

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    mijn man heeft zo;n lamp. van philips, maar zonder radio, met vogeltjes:)
    Voor hem is het ideaal, hij wordt er erg prettig wakker van! En ik eigenlijk niet.. lamp staat te ver weg voor mij, dus ook erg fijn!
    En je kunt zowel de lichtsterkte als het volume instellen, dus wakker worden zal wel lukken!

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    De wekker staat aan mijn kant, mijn man wordt er wel wakker van...maar heeft er geen last van. Die slaapt zo weer in.
    Vind een gewone wekker veel irritanter...daar schrik je je de rambam van.

Bij de kruidvat was idd een actie vorige week, misschien hebben ze die nog.
    Die andere kun je via de website van Trekpleister kopen

7. boska

boska Lid

9 aug 2007
    24
    0
    0
    Adm. medewerkster
    ZH
    Ik heb veel last van winterdepressie en daarom sinds vorig jaar een wake up light, maar dan van het merk Lumie. De lamp kan je heel simpel verwisselen. De alarmpiep is eerst zacht en wordt langzaam harder.

Zelf word ik er veel prettiger wakker van. Heb hem wel dichtbij staan en op ooghoogte, dan heb je er het meeste effect van.
    Let er op dat de lamp voldoende licht geeft, want daar zit nog wel verschil in.

Je zou ook nog eens kunnen googlen, want er zijn nog meer merken. Ik heb de lamp gekocht via internet bij www.lichttherapiewinkel.nl. Maar er zijn ongetwijfeld meer aanbieders. Die ik heb was niet goedkoop, maar geeft veel licht en is ook mooi om te zien.

Succes met zoeken.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb de Philips wake up light en vind hem geweldig. Als ik gewekt wordt door een gewone wekker ben ik doodmoe en chagrijnig, met de wake up light heb ik dat haast niet meer :D

9. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ook hier zo'n wekker, en hij bevalt heel goed. De wekker staat b.v om 7.00, dan wordt hij vanaf 6.30 heel langzaam wat lichter. En om 7.00 krijg je er geluid bij(naar keuze) ik vind de zee het prettigst. Heerlijk niet meer zo chagie wakker worden.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook een Wake-up light, maar voor mij werkt dat ding voor geen meter. Heb hem vorig jaar gekregen bij mijn zorgverzekering. Het is er eentje ZONDER radio. Als je er intresse in hebt stuur maar een persoonlijk bericht!

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik heb er ook 1 ik kreeg 'm gratis van Philips, omdat ik in het testpanel heb gezeten ;)

Weet zo gauw even niet welke versie het is, maar vriendlief gebruikt hem dus elke dag..
    Van het licht word ik niet wakker, van de deuntjes dus wel :eek: Bij die van ons heb je 20 verschillende lichtsterktes en geluidssterktes, hij staat hier geloof ik voluit..

Wij hebben er wel veel plezier van in ieder geval ;)

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben er een, wat een uitvinding :D hij staat p 6.45 uur, ik wordt om 6.30 uur wakker van het licht, mijn man 15 minuten later van het geluid. Ik heb dan al gedouched en koffie gezet.

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Klinkt heerlijk zo'n wekkertje!

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind hem ook geweldig :D, maar de lamp moet wel naast mijn hoofd staan op dezelfde hoogte. Anders werkt het niet voor mij. Nadeel dat mijn partner er nu nauwelijks iets aan heeft. Ik heb de goedkope versie van philips met vogeltjes via internet gekocht.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben ook de goedkopere versie van philips met vogelgeluiden. HIj is voor mijn man, die werd altijd erg moeilijk wakker (soms nog wel maar dat ligt toch echt aan te laat op bed gaan).
    Je wordt niet meer abrupt wakker van de zoemer, maar heerlijk geleidelijk aan. En de vogelgeluiden kun je instellen qua hardheid en geloof me stand 20 is echt hard.....
    Ik begin meestal later, maar ben nog maar enkele keren wakker geworden van zijn wekker hoor.
    Nahja om een lang verhaal kort te maken, hij bevalt hier goed.

Groetjes

16. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Voor mij zou het geen nadeel zijn als ik wakker zou worden als manlief eerder uit bed zou gaan. Ik word namelijk ALTIJD wakker van hem. Of hij zoekt weer wat of hij maakt teveel lawaai ;) maar ik word ook gewoon wakker als hij uit bed gaat.

Het zou voor mij denk ik wel zo'n uitkomst zijn. De afgelopen weken word ik zo beroerd wakker. 's nachts moet ik vaak plassen en ik val moeilijk in slaap. Als ik dus eindelijk slaap en het irritante gepiep van mijn wekker gaat, dan heb ik het wel even gehad. Opzich lees ik hier wel goede ervaringen...

Deel Deze Pagina