Hoi, Ik heb op de 9maandenbeurs de startersset van phillips avent gekocht. Nu heb ik zelf ter aanvulling nog 3 flesjes erbij gekocht. Maar nu zijn de flesjes uit de startersset het type van 0%bpa en een beetje troebel qua kleur, en die ik los heb gekocht niet en helder van kleur. Nu maakt me dat niet zoveel uit maar de startersset flesjes hebben een extra ring erin. We hebben alles al nagekeken maar zien zeg maar niet waarom daar die ring in zit. Of dat is voor het flesje, of voor de houder waar de speen in zit (geen idee hoe je dat noemt) Maar als we alles nu samen in de sterrilisator doen en de ring komt bij de verkeerde houder, kan dat kwaad? Gaat het lekken? Kortom, wat is het verschil met en zonder deze ring? En kunnen de flesjes ook zonder ring want ik vind dit eigenlijk best onhandig. Hoe moet je dat nu uitelkaar houden terwijl alles in principe er hetzelfde uit ziet? Liefs Manuk
ik heb ook troebele en heldere flessen die ring moet de op de papfles drukken en dan de speenhouder erop draaien is naart schijnt tegen de krampjes die ring heb ik niet veel van gemerkt maar goed groetjes
Oke, dan dus echt een manier bedenken om het uitelkaar te houden.. Erg jammer, dacht dat het hetzelfde was.. Bedankt!
Ja maar de speenhouder is hetzelfde qua kleur, of gaat het puur om het flesje waar die ring op komt en maakt de speenhouder niet uit? Dat zou het probleem van uitelkaar houden gelijk oplossen inderdaad omdat de flesjes wel degelijk verschillen qua kleur Groetjes Manuk
de speenhouder maakt niet uit die zijn hetzelfde maar de flessjes hebben wel verschil dus zonder ring gaat dat niet lukken en de heldere flessen niet met ring voor de rest is het hetzelfde hoor
Oke, dankjewel! Dit is wel makkelijk uitelkaar te houden dus. Als het puur alleen om de fles gaat en niet om de speenhouder is het probleem opgelost. Super! Liefs Manuk
het gaat om de hele fles, ik heb het ook al uitgeprobeerd, met mijn vorige flessen en de nieuwe flessen ( oude zonder ring, nieuwe met ring ) mij hebben ze verteld dat die ring erin zit tegen het lekken, als ik de oude speenring op de nieuwe fles zet met ring dan sluit hij niet goed aan en begint dus weer te lekken. probeer het even uit met water in de flessen, ma volgens mij kun je de oude niet met de nieuwe samen gebruiken.
De ring waarin de speen zit, past op elke fles. Bij de doorzichtige fles hoort geen extra ring, bij de troebele dus wel. Ze beweren dat die extra ring zorgt voor minder krampjes (ons zoontje had daar sowieso geen last van, dus ik heb het verschil niet gemerkt). Het is dus niet moeilijk om uit elkaar te houden; speen past op elke fles en het kleine, extra ringetje bij de troebele flessen. Dat gaat vast lukken!
Juist, het gaat alleen wa betreft die blauw / witte ring alleen om de fles, niet om de speen. Die ringen schijnen te helpen tegen krampjes. Geen idee, ik merk geen verschil tussen de ene fles of de andere. Wel merk ik dat je bij die troebele flessen per se de ring moet gebruiken, omdat het anders lekt.