We zijn aan het brainstormen voor namen voor ons derde kindje. Hoe zouden jullie Emilie uitspreken? Welke schrijfwijze vinden jullie het mooiste? Emelie, Emilie of Emmelie? Grote zus en broer heten F. élin.e en P. epij.n
Ik ben met alle drie de schrijfwijze niet bekend. Ken alleen ‘Emily’. Vind ik persoonlijk mooier. Zou het verder uitspreken zoals het er staat.
Dit. Ik mis trouwens nog Emily in het rijtje. Maar Emilie (ee-mie-lie) vind ik hoe dan ook het mooiste.
Ik zou ook voor Emily gaan. Ik ken de andere schrijfwijzen ook niet. En zo lijkt het toch dat Emilie een andere uitspraak heeft? Met een lange e?
Onze jongste heet Emilie. Uitgesproken op zn frans. Oudste heet trouwens net zoals jouw oudste dochter
Emilie! En dan inderdaad de Franse uitspraak, met de klemtoon op Lie. De andere opties zijn voor mij namen met een spelfout erin en dat vind ik vreselijk (Sorry!)
Ah ik snap het. Waar zit de klemtoon dan? Ik ben opgegroeid in de VS en Frans is moeilijk voor mij had hier dus ook echt niet aan de Franse uitspraak gedacht.
Mooie naam! De mooiste uitspraak vind ik em-me-lie met de klemtoon op de eerste lettergreep. De mooiste spelling vind ik Emilie.